וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

פרופ' אמריטוס טוביה חורב הצטרף לוועד המנהל של Caregivers Israel

16.2.2023 / 10:55

Caregivers Israel הוא הארגון הישראלי לבני משפחה מטפלים: "הכנו הצעה לתוכנית סדורה אשר מסתמכת על ניסיונן של מדינות שונות ועל תקני ISO בינלאומיים"

פרופ' טוביה חורב. יחצ,
פרופ' אמריטוקס טוביה חורב/יחצ

פרופ' (בדימוס) טוביה חורב (73) הצטרף כחבר בוועד המנהל של הארגון הישראלי לבני משפחה מטפלים Caregivers Israel. פרופ' חורב הוא חוקר בכיר בתחום מדיניות וניהול מערכת הבריאות ופעיל חברתי. שימש בתפקידי ניהול בכירים בארגוני בריאות ובמשרד הבריאות. היה שותף לתהליכים רבים של קביעת מדיניות לאומית במערכת הבריאות, עסק בפעילות אקדמית ופרסם מחקרים רבים.

לפרופ' חורב תואר שני (MPH) בבריאות הציבור מהאוניברסיטה העברית. תואר שלישי (PhD) במדיניות וניהול מערכות בריאות מאוניברסיטת בן גוריון בנגב, ותואר דוקטור לרפואת שיניים (DMD) מהאוניברסיטה העברית (מומחה ברפואת שיניים ציבורית). פרופסור חורב חבר במחלקה למדיניות וניהול מערכות בריאות, בפקולטה למדעי הבריאות והפקולטה לניהול ע"ש גילפורד-גלזר, אוניברסיטת בן גוריון בנגב. תחומי ההוראה שהוא מלמד מתמקדים בעיקר במדיניות במערכות בריאות ובמערכת הבריאות בישראל.

בתום שירות קבע בחיל הרפואה, כיהן חורב כיועץ במינהל רפואי למנהל הכללי של קופת חולים מאוחדת וכראש מערך הביטוחים של הקופה במשך כ- 12 שנים. בהמשך עבד במרכז טאוב לחקר המדיניות החברתית בישראל, כחוקר בכיר וכסגן מנהל המכון. בין היתר ריכז חורב כוח משימה רב-תחומי, לנושא אסטרטגיות לצמצום אי שוויון, שהוקם ביוזמת נשיא המדינה, שמעון פרס ובשיתוף שר הרווחה, בוז'י הרצוג. לאחר מכן, כיהן במספר תפקידי מפתח במשרד הבריאות, בהם: סמנכ"ל לכלכלה וביטוח בריאות, סמנכ"ל בכיר לתכנון אסטרטגי וכלכלי וחבר בפורום סמנכ"לים לתכנון מדיניות ואסטרטגיה במשרדי הממשלה, בראשות פרופ' יוג'ין קנדל. הוא היה שותף לקביעת יעדים ארוכי טווח של משרד הבריאות ולהובלת רפורמות, דוגמת הרפורמה ברפואת שיניים לילדים ומדיניות להתמודדות עם אי שוויון במערכת הבריאות, ועמד בראש מספר ועדות ממשלתיות של משרד הבריאות וועדות בין-משרדיות דוגמת הוועדה לבחינת הביטוח הסוציאלי והרפואי לחסרי מעמד תושב בישראל.

פרופ' טוביה חורב: "בני משפחה מטפלים נמצאים לצד המטופל, לא רק מטעמים מוסריים וערכיים, אלא גם כדי להשלים את השירות המוגבל שניתן בידי המדינה לזכאים. עד היום לא הוסדר מעמדם של בני משפחה מטפלים. אין תיעוד שלהם במאגרי מידע לאומיים, כמו המוסד לביטוח לאומי וקופות החולים. כמו כן, טרם אומצה מדיניות ברורה שמאפשרת סיוע ותמיכה בבני המשפחה המטפלים, ככלל, ושימור מקום עבודתם, בפרט.

לשם כך, הכנו הצעה לתוכנית סדורה אשר מסתמכת על ניסיונן של מדינות שונות ועל תקני ISO בינלאומיים. הגיעה העת לעצב מדיניות גם בנושא זה וליישמה".

כמיליון וחצי ישראלים משמשים כבני משפחה מטפלים התומכים בבן משפחה עם מחלה, מוגבלות או זקנה. הם עושים זאת במקביל לניהול בית וקריירה. לדברי רחל לדאני, מנכ"לית עמותת Caregivers Israel: "אנחנו מאוד שמחים וגאים שפרופ' חורב בחר להעניק לעמותה מזמנו ומניסיונו הרב. פרופ' חורב הצטרף לעמותה כדי לסייע בקידום זכויותיהם של בני משפחה מטפלים ולסייע בפיתוח מדיניות לאומית ושירותים ייעודיים, שיאפשרו לאוכלוסייה זו לנהל ביעילות את התמיכה ואת חייהם".

  • עוד באותו נושא:
  • מינויים

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully