וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אמזון: האם עובדי החברה ייאלצו לחזור לעבוד מהמשרדים?

עודכן לאחרונה: 19.2.2023 / 8:38

סוף עונת העבודה-מרחוק? לא בדיוק, אבל אמזון, שמעסיקה במשרדיה 18,000 עובדים, קראה להם לשוב לעבודה מהמשרדים לפחות 3 ימים בשבוע. "זה דרוש לנו כדי לפתח דברים ביחד", הבהיר המנכ"ל

אמזון. ShutterStock
אמזון. מהחזרה לעבודה של לפחות 3 ימים מהמשרדים, ייהנו לא מעט עסקים קטנים בקרבתם/ShutterStock

בין שלל ההשפעות שהכניסה תקופת הקורונה לחיינו, אחת הבולטות היא העבודה מרחוק, תופעה ששינתה את שוק העבודה באופן דרמטי. עם הסרת המגבלות והסגרים חזרו אמנם חלק גדול מהעובדים למקומות העבודה, אבל בענפים רבים, בעיקר ענפי הטכנולוגיה, נותר על כנו מודל עבודה היברידי, שמאפשר לעובדים להמשיך ולעבוד מרחוק לפחות במשך חלק משבוע העבודה שלהם.

עתה נדמה כי גם המודל הזה עומד למבחן, או לפחות משנה כיוון לעבר חזרה לשבוע עבודה מלא מהמשרדים: אנדי ג'אסי, מנכ"ל אמזון, פנה בסוף השבוע במייל לעובדי-המשרד בחברה והודיע על חזרה לעבודה מהמשרדים, אחרי תקופה ארוכה של עבודה מהבית.

עוד על השינויים בשוק העבודה הגלובלי - https://finance.walla.co.il/item/3558992

אמזון. ShutterStock
אחד ממשרדי אמזון בארה"ב. עם כל הכבוד לעבודה מהבית, אין תחליף לאינטראקציה של פנים אל פנים/ShutterStock

לא מדובר בחזרה מלאה לעבודה ממטות החברה ברחבי העולם - ובכל מקרה לא מיידית. השינוי יחל (באופן קצת אירוני) בתאריך ה-1 במאי... החל מתאריך זה יידרשו העובדים להגיע למקום עבודתם לפחות 3 ימים בשבוע.

ג'אסי מסביר לעבודי אמזון את החלטתו: "עבודה פנים אל פנים תביא לתוצאות טובות יותר"." הוא כותב, מסביר שדבר זה דרוש בכדי לפתח את החברה ומוסיף: "זה לא פשוט להביא אלפי עובדים למשרדים מסביב לעולם בבת אחת, אבל החלטנו לתת לכם את ההזדמנות לתכנן ולעבוד ביחד".

ראשית ימי המגפה דווקא היטיבו עם אמזון, שהפכה - כמו רבות מענקיות הטכנולוגיה - לשחקנית מרכזית בעולם בו מתנהל המסחר מרחוק. יחד עם זאת, כמו רובן, היא איבדה ב-2021 אחוזים ניכרים משווייה ואף נזקקה למהלכי התייעלות.

גם השינוי הנוכחי הוא פתח לצרות: מומחים לתעסוקה סבורים כי הטאלנטים הגדולים של עולם הטק, אלא שמחוזרים על ידי חברות רבות, יעדפיו לבסוף את המעסיק שיעניק להם גמישות מרבית. זאת ועוד, חוקי העבודה המשתנים ממדינה למדינה, מגינים על עובדים מפני הרעת תנאים - ודרישה להתייצב במשרדים, עד לא מזמן חלק אלמנטרי מיום עבודה שגרתי, בהחלט יכולה להיחשב ככזאת.

גם ג'אסי מודע לבעייתיות, או לפחות לרגישות של חלק מעובדיו ומבהיר: "זה לא יהיה פשוט בימים הראשונים, אבל בהמשך זה ישפר את הביצועים שלנו".

עם זאת, ג'אסי מסביר את מה שהבינו מנהלים רבים מסביב לעולם. עם כל הכבוד לטכנולוגיה שמאפשרת עבודה מרחוק, אין תחליף לדינמיקה שנוצרת רק כתוצאה ממפגשים פנים אל פנים.
.
סיבה נוספת שמונה מנכ"ל אמזון לצורך בחזרה לעבודה ממשרדי החברה, לפחות למשך 3 ימים בשבוע: "החזרתם של אלפי עובדים למשרדים תעניק דחיפה גם לעסקים שנמצאים בקרבת החברה". במילים אחרות: גם בכמה מסעדות, בתי קפה ומרכולים בקרבת משרדי אמזון ברחבי העולם, נושמים היום לרווחה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully