וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אין רישיון לאקדח? עלייה חדה במכירות שוקרים חשמליים

19.2.2023 / 9:52

הירידה בתחושת הביטחון האישי הובילה לזינוק במכירת שוקרים חשמליים, כשעל פי ההערכות חלה בחודשים האחרונים עלייה של 55 אחוז: "ביקוש מרקיע שחקים במיוחד בערי התפר". יש לכם אחד? חשוב מאוד להשתמש בו נכון

בעקבות רצף הפיגועים והירידה בתחושת הביטחון האישי, נרשם זינוק משמעותי בביקוש לשוקרים חשמליים. על פי הערכות של גורמים בכירים בענף ומשיחות עם יבואנים גדולים, עולה כי במהלך החודשיים האחרונים חלה עליה בשיעור של 55% בהיקף ממכר אמצעים אלו, ביחס לתקופה המקבילה אשתקד. על פי הנתונים, עשרות אלפי שוקרים חשמליים נמכרו במהלך החודשים ינואר - פברואר 2023.

"כאשר בוחנים את התפלגות הרוכשים מגלים כי בניגוד לעבר, לא מדובר על רוב נשי מובהק או על גרים שנדרשים לכך לצורכי עבודה בפרופיל סיכון גבוה, אלא על ערב רב של קונים שמתהלכים ברחוב בחרדה וזקוקים לאמצעי כזה על מנת להעלות את מפלס הביטחון", מציין אלון זאק, מומחה בתחום אמצעי הריגול והאבטחה, מנכ"ל חברת BESPY.

גם אלון בר דיין, יבואן גדול של מוצרי אבטחה מספר על העלייה הדרמטית בביקוש: "מפלס החרדה בנסיקה, כל שכן בערי התפר, שם הביקוש מרקיע שחקים. הבאנו לפני כחודש מכולה עם 3,000 שוקרים שנמכרו תוך פחות מחודש". תמונה דומה משרטט בפנינו גם שמוליק כהן, עמיל מכס " בניגוד לימים רגילים, בחודשיים האחרונים פנו אלי שורה של יבואנים על מנת להסדיר את הניירת והמיסים שחלים על יבוא מוצרים אלו. בנוסף, אנו רואים קפיצה ביבוא של אגרופנים ואמצעי אבטחה אישיים נוספים".

באתר BESPY, מציינים כי מעיבוד מדגמי של נתוני מכירות השוקרים בחודשיים האחרונים עולה כי 45% מהמשלוחים בוצעו ללקוחות שמתגוררים בירושלים וסביבתה ו - 35% לערי המרכז. "ביקוש גובר נרשם גם בקרב תושבים שמתגוררים בקרבת ישובים בדואיים, כדוגמת העיר באר שבע".

שוקר חשמלי. ShutterStock
מצרך מבוקש. שוקר חשמלי/ShutterStock

שוקר חשמלי, בהגדרתו, הוא נשק אל הרג, המשמש לנטרול באמצעות מכת חשמל על ידי שיבוש תפקוד השרירים השטחיים ו/או על ידי גרימת כאב, מבלי לגרום לפציעה משמעותית לזה שעליו מופעל הנשק.

למעשה, השוקר מפיק חשמל במתח גבוה מאוד אך בעוצמה נמוכה מאוד, והוא מופעל במשך זמן קצר ולכן אינו גורם נזק. השרירים סופגים ממנו זרם חשמלי, ובמשך זמן רב אינם מסוגלים להתייחס ל"הוראות" ששולח המוח, ולכן הקורבן אינו מסוגל לשלוט בשריריו. הוא אינו יכול לעמוד או לשמור על שיווי המשקל, שלא לדבר על פעולות מורכבות יותר.

על פי הערכות, שוק אמצעי הביטחון האישי מגלגל מדי שנה למעלה מ-100 מיליון שקלים, וכולל בין היתר, תרסיסי גז פלפל, גז מדמיע, אלות ואגרופנים. עד לפני כעשור, ניתן היה לרכוש מוצרים אלו בעיקר ברשתות כדוגמת ריקושט, למטייל וכו', אולם כיום, על פי גורמים מעורים, למעלה מ- 50% מהיקף המכירות נעשה באתרים שונים.

יש להדגיש כי לא מדובר בהמלצה לרכוש אביזרים כאלה, שחלקם משמשים למרבה הצער, גם לפעילות פלילית ולאלימות שלא על מנת למנוע פיגוע או נזק לרכוש ונפש. ובכל זאת, מי שנזקק להם לשם הגנה עצמית בלבד, מן הראוי שייקח בחשבון כמה כללים.

החלטתם לרכוש שוקר? אלון זאק מציין מספר כללי ברזל להתנהגות צרכנית חכמה ולרכישה נבונה.

  • גובה הוולט של השוקר: ככל שהוולט יהיה גבוה יותר, כן השוקר יפעל ביעילות רבה יותר נגד התוקף. יש לקחת בחשבון כי השוקר מופעל על בגדים ולא על עור חשוף. ולכן, כדאי לרכוש שוקר בעוצמה גבוהה יחסית על מנת שיהמם באופן מוחלט את התוקף. אי לכך, מומלץ לא לרכוש שוקר שעוצמתו נמוכה מ-5 מיליון וולט.
  • קל לנשיאה: אחד הדברים החשובים יותר שיש להביא בחשבון כאשר אתם בוחרים שוקר הוא לוודא שמדובר בשוקר קל לנשיאה. בסופו של יום, אתם צריכים להסתובב אתו בכל מקום, כך שכדאי לבדוק שהוא אכן נכנס בקלות רבה אל התיק שלכם.
  • צליל הרתעה חזק: שוקר חשמלי מפיק צליל פעולה. במקרים מסוימים צליל זה יכול להבריח את התוקף עוד לפני שתידרשו להצמידו לתוקף. בררו מבעוד מועד כי הצליל שלו חזק דיו.
sheen-shitof

פנינת הבלקן

כל מה שצריך לדעת על נופש בקרואטיה - במחיר הכי משתלם

בשיתוף חברת התעופה הלאומית הקרואטית

לסיכום, על אף שנשיאת שוקר חשמלי במרחב הציבורי מותרת, ישנם מקומות (כמו קניונים, בתי משפט, בתי חולים וכו') אשר מגבילים נשיאת שוקר חשמלי בכניסה אליהם, ולעיתים ניתן להפקידו בכניסה. כמו כן, לפני השימוש בשוקר חשמלי, יש צורך להזהיר את האדם נגדו נעשה בו שימוש, למעט מקרים בהם עיכוב יוצר סכנה מיידית לחיי אדם או עלול לגרור אחריו השלכות חמורות אחרות. שימוש שחורג מהנחיות אלו, יכול לעלות לכדי עבירה של תקיפה, על כל המשתמע מכך.

  • עוד באותו נושא:
  • שוקר

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully