וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מיטב: קופות הגמל רשמו בחודש פברואר תשואה ריאלית נטו של 0.8%

2.3.2003 / 10:59

התשואות החיוביות נבעו בעיקר בזכות צמודי המדד ושוק המניות; מתחילת השנה השיגו הקופות תשואה ריאלית חיובית של 0.75%

קופות הגמל רשמו בחודש בפברואר תשואה ריאלית נטו של 0.8%. התרומה העיקרית לתשואתן בפברואר נובעת מצמודי המדד ומשוק המניות. בחודשיים הראשונים של השנה השיגו קופות הגמל תשואה ריאלית חיובית של 0.75%. כך עולה מסקירה שהחלה לערוך חברת ההשקעות מיטב על התשואות החודשיות של קופות הגמל.

מיטב תפרסם בראשית כל חודש את מדד מיטב לקופות הגמל המשקף את התשואה המשוקללת של קופות הגמל על בסיס המודל הבנוי על אופן התפלגות נכסי הקופות לתגמולים (לא כולל קופות גמל מרכזיות לפיצויים ? שבהן יש פחות עניין של הציבור ולא כולל קרנות השתלמות, הגם שהרכביהן דומים לקופות הגמל לתגמולים, ולכן גם תשואותיהן).

במיטב מציינים כי סך נכסי הקופות מהווה כשליש מסך נכסי קופות הגמל לתגמולים, העומד, נכון לסוף 2002, על כ-103 מיליארד שקל, ומבחינה זו משקף המדד במידה רבה גם את ביצועיהן הספציפיים. חודש פברואר היה חודש חיובי לכל אפיקי ההשקעה: מניות, צמודי מדד, צמודי מט"ח ואג"ח שקליות - וכולם עלו אף כי בשיעור מתון.

לפיכך, מדד מיטב לתשואות קופות הגמל לחודש החולף מצביע כאמור על תשואה ריאלית חיובית נטו (אחרי דמי ניהול שגובות הקופות) של 0.8% (תשואה נומינלית של 1%). את עיקר התרומה לתשואה זו נתנו צמודי המדד הממשלתיים שעלו בממוצע ב-1.2% ומניות המעו"ף שעלו במוצע ב-2.3%.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully