וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הצוות המקצועי של סמידן ממליץ לשותפות "ים תטיס" לבצע קידוח ברשיון "גיא"

אילן מוסנאים

2.3.2003 / 10:56

אבנר ודלק קידוחים מדווחות שעלות הקידוח תנוע בין 12-15.5 מ' ד'; אין ודאות שהקידוח ייצא אל הפועל; החזירו את רשיונות "יונתן", "עומר", "רוני" ו"דניאל"



שבועיים לערך לאחר "תגלית הנפט" של שותפות גבעות עולם, נראה שתחום חיפושי הנפט והגז בישראל הולך ומתעורר.



הבוקר אלו הן החברות אבנר ודלק קידוחים , החברות בשותפות "ים תטיס", אשר מודיעות לבורסה כי קיבלו מהצוות המקצועי של מפעיל השותפות - חברת סמידן האמריקאית, המלצה לביצוע קידוח אקספלורציה ברשיון "גיא". קידוח אקספלורציה, משמעותו קידוח ראשוני, באזור שטרם בוצעו בו קידוחים עד כה. ההמלצה כפופה בשלב זה לאישור סופי של הנהלת סמידן, כאשר עלות הקידוח צפויה לנוע בין 12 ל-15.5 מיליון דולר.



יצוין כי בדו"חות שסיכמו את 2001, מציינת חברת דלק קידוחים כי בחודש ספטמבר 2001, הוחל בביצוע סייסמי בשטחי רשיון "גיא". מאז ועד היום לא מסרה החברה על התפתחויות בקידוח זה.



היום מודיעות החברות כי הקידוח מתוכנן להיקדח לעומק של כ-3,700 מטר במרחק של כ-50 קילומטר מחוף ישראל ובעומק מים של כ-900 מטר. החברות מציינות כי הקידוח אמור להתבצע במהלך הרבעון השני של 2003, וכי בשלב זה אין כל ודאות שהמלצת הצוות המקצועי של סמידן תאושר על ידי החברה. השותפים הישראלים בשותפות "ים תטיס" ידונו באישור המלצתו הסופית של המפעיל, לאחר שתתקבל.



בנוסף מדווחת היום קבוצת "ים תטיס" כי קיבלה אישור ממשרד התשתיות הלאומיות לשינוי גבולות רשיונות הנפט "גיא" ו"אלי", שהינם בשטח כולל של 800 מ"ר וכי אושר שינוי בתוכניות העבודה בשני הרשיונות. במקביל קבוצת "ים תטיס" החזיקה את רשיונות "יונתן", "עומר", "רוני" ו"דניאל", ובכך פקעו הרשיונות לעיל.


טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully