וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

חברת הביטוח הבריטית סטנדרד לייף הזהירה כי מיליון ממבוטחי המשכנתאות שלה יסבלו מגירעון

דפנה מאור

2.3.2003 / 11:28

פוליסות הביטוח המיועדות לכסות תשלומי משכנתאות לא יספיקו למימון תשלומים שוטפים למרות הבטחת החברה לכסות גרעונות



סטנדרד לייף, חברת הביטוח הבריטית, הזהירה כי מיליון ממבוטחי המשכנתאות שלה יסבלו מגרעונות בתשלומים שלהם. סטנדרד הבטיחה בעבר כי תכסה כל גירעון שייווצר עבור פוליסות אלו, אולם עתה אמרה כי אינה יכולה לעמוד בהתחייבויותיה.



מבוטחים אשר רכשו תוכניות ביטוח המיועדות להחזרת תשלומי משכנתאות עלולים לקבל החזרים שלא יספיקו לכיסוי התשלומים השוטפים שלהם. הסיבה לגירעון היא הנפילה בשוקי המניות בהן השקיעה סטנדרד את כספי המבוטחים. לאחר שלוש שנים של ירידות במדדי השווקים, סובלות חברות ביטוח וקרנות פנסיה רבות מגרעונות.



חברות ביטוח בריטיות שהציעו פוליסות קצבה שנועדו לכסות תשלומי משכנתאות זכו להצלחה רבה בשנות השמונים והתשעים, מכיוון שהציעו אפשרות מימון זולה יותר ממשכנתאות רגילות.



הגירעון הממוצע הצפוי לכל מבוטח הוא 8 ליש"ט (60 שקל) לשבוע. סטנדרד הבטיחה כי תכסה כל גירעון בתשלומים כל עוד תזכה לתשואה של 6% על השקעותיה. בשלוש השנים האחרונות הקצתה החברה 158 מיליון דולר לשנה כדי לכסות גרעונות לתשלומים, ואמרה כי תמשיך להפריש בהתאם.



במהלך החודש הציגה רשות השירותים הפיננסיים בבריטניה (FSA) הצעה מהפכנית להקלה בתנאי הנזילות של חברות ביטוח בבריטניה. הרגולטור יעניק פטורים מדרישות אלה לחברות ביטוח שיבקשו זאת, בצעד שעשוי לסייע לחיזוק שוק המניות הבריטי.



חברות ביטוח החיים הבריטיות, לדוגמה, מכרו מניות בשווי של למעלה מ-20 מיליארד ליש"ט (32 מיליארד דולר) ב-12 החודשים האחרונים. קצב המכירות גבר מאז תחילת השנה, ודחף את מדד FTSE לשפל של 7 שנים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully