וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הפנסיה שעלתה ביוקר: למה כדאי להיזהר מהפרסומים?

עודכן לאחרונה: 20.2.2023 / 12:34

הקושי הכלכלי מפתה ישראלים רבים למשוך את כספי החיסכון הפנסיוני שלהם כדי לעמוד בהוצאות השוטפות - ויש מי שחוגגים על ההזדמנות. אפשר כמובן לנייד את החיסכון ובמידת הצורך גם להשתמש בחלק ממנו, אבל כדאי לשים לב לעובדה שמי שמושך את הכסף, עלול לקבל רק מחצית ממנו

אדם יושב ליד מחשב עם מטבעות ומחשבון. ShutterStock
המצב הקשה גורם לרבים למשוך חלקים נזילים מחסכונותיהם לטובת עמידה בהוצאות השוטפות - ויש מי ש"יעזור" לכם לחגוג על הכסף/ShutterStock

כל מי שהחליף מקום עבודה בשנים האחרונות מכיר את שרות "איתור ומשיכת כספים" המאפשראת איתור כספי החסכונות שלנו. אך בעוד השרות מצטייר כתמים, הוא עלול לעלות לכם כמחצית מהמשיכה שתבצעו מחסכונות הפנסיה שצברתם.

אחד מאותם מקרים נדון לאחרונה בבית משפט השלום במחוז חיפה, במסגרתו דחה השופט ערעור שהגישה סוכנות ביטוח כנגד עיצום בסך של כ-1 מיליון שקל, שהוטל עליה על ידי רשות שוק ההון, הביטוח והחיסכון בגין "תהליך שיווקי לקוי והטעיה בהליכי משיכה של כספי פנסיה".

הרשות טענה כי קיבלה כ-30 פניות ציבור נגד אופן פעילותה של אותה סוכנות ביטוח, הפועלת בתחום החיסכון הפנסיוני, מהן עולה כי זו האחרונה עודדה חוסכים למשוך כספי פנסיה גם במצבים שבהם עדיין מתקיימים יחסי עובד-מעביד.

"ממסרים שנכללו בפרסומים של הסוכנות" נכתב בהודעת הרשות "עלה שכעת ניתן לפדות את כספי הפנסיה בלי לצאת מהבית, באופן קל ומהיר, למשל כדי לממן אוטו חדש או לכל צורך אחר, ובניגוד להוראות הדין".

הרשות מציינת כי הסוכנות סייעה במשיכת למעלה מ-50 מיליון שקל מחסכונות הפנסיה של הלקוחות שפנו אליה במהלך השנים 2020-2021, וזאת ללא שהציגה בפניהם באופן ברור את המשמעויות של המשיכה על החיסכון הפנסיוני שלהם, כדוגמת תשלום מס שייאלצו לשאת בו בגובה 35% מסכום המשיכה, לצד העמלה שנדרשו לשלם לחברה.

בהודעת הרשות נכתב עוד, כי "מהתלונות עלה כי הלקוחות גילו להפתעתם כי לאחר הפדיון נותרו עם כ-50% מהסכום שמשכו, לאחר ניכוי סכומי המס והעמלות לחברה. לנוכח התנהלות הסוכנות הוחלט להטיל עליה עיצום בסך 981,360 שקל".

יש לציין כי אי הודאות הכלכלית שהגיעה גם למשק הישראלי וכבר הובילה למספר סבבי פיטורין של כמה מהארגונים הגדולים בישראל, שולחת חוסכים רבים לבחינת אפשרות שימוש בכספי החסכונות שלהם.

עמית גל, רשות שוק ההון. מארק קניימן, לע"מ,
עמית גל, מ"מ ראש רשות שוק ההון/מארק קניימן, לע"מ

הסכנה למאות אלפי השקלים שחסכנו לפנסיה אינה אורבת רק מכיוון סוכנויות הביטוח, אלא גם מאתרי אינטרנט שצצו בשנים האחרונות, ומציעים לכולנו להזין את פרטינו לטובת איתור כספים, לצד הצעות למשיכתם.

עמית גל, מ"מ ראש רשות שוק ההון: "כספי הפנסיה הם נכס חשוב שמאפשר מחיה בכבוד לעת זיקנה, ולכן בקבלת החלטות הנוגעות לכספים אלה יש להביא בחשבון את כלל השיקולים הרלוונטיים שיכולים להשפיע על גובהם.

בשנים האחרונות אנו עדים לתופעה מתגברת בה גופים שונים מעודדים את משיכת הכספים מהחיסכון, והרשות תמשיך לפעול בנחרצות כנגד גופים שמעודדים משיכת כספים בניגוד לדין".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully