וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

השלטון המקומי נגד האוצר: ישבית את המשק בחמישי

עודכן לאחרונה: 20.2.2023 / 16:38

השלטון המקומי הודיע בישיבת חירום הבוקר, לקראת אישור התקציב: "ביום חמישי הקרוב נשבית את המשק". ההחלטה התקבלה בעקבות הכוונה לפגוע בתקציבי הרשויות ובסמכויותהן. הרשויות דורשות הסכם שכר ותנאי העסקה לסייעות, השלמת מחסור כיתות לימוד וביטול קרן הארנונה

חיים ביבס 7. ראובן קסטרו
חיים ביבס, יו"ר המרכז לשלטון מקומי/ראובן קסטרו

השלטון המקומי הודיע בישיבת חירום הבוקר, לקראת אישור התקציב: "ביום חמישי הקרוב נשבית את המשק".ההחלטה התקבלה בעקבות הכוונה לפגוע בתקציבי הרשויות ובסמכויותהן. הרשויות דורשות הסכם שכר ותנאי העסקה לסייעות, השלמת מחסור כיתות לימוד וביטול קרן הארנונה

באספת חירום כללית של השלטון המקומי שהתקיימה הבוקר עם כ-80 ראשי רשויות, הוחלט על שורת דרישות למשרד האוצר ולראש הממשלה הנוגעות לתקצוב משמעותי של מערכת החינוך המקומית וביטול קרן הארנונה.

בניגוד לשביתות שהוכרזו במחאה על הרפורמה במערכת המשפט, במקרה של הרשויות המקומיות יתקשו בקואליציה לטעון שמדובר בשביתה פוליטית המזוהה עם השמאל, שכן בעלי התפקידים הבכירים במרכז השלטון המקומי והאזורי מזוהים עם הליכוד, בעוד אחרים מזוהים עם מפלגות אחרות המרכיבות את הממשלה.

יו"ר מרכז השלטון המקומי, חיים ביבס, קיבל את אישור האסיפה להכריז על שביתה כללית ביום חמישי הקרוב. ביבס: "השלטון המקומי מאוחד ונחוש. אחרי חודשים של סחבת וחוסר מוכנות להקשיב אי אפשר לעבור על הנושאים האלו לסדר היום, לכן אנו נוקטים בצעדי פעולה*".

שי חג'ג', יו"ר מרכז השלטון האזורי: "כזרוע הביצועית של הממשלה- עלינו לקבל כלים כדי להעניק שירותים לתושבינו. למועצות האזוריות יש נושאים ייחודיים כגון: ניהול יישובים גדולים, שיקום תשתיות ביישוב הותיק, עדכון תעריף פר קפיטה בחינוך הרגיל, ובחינוך המיוחד (התעריף לא עודכן מ 2012), קידום עבודה מועדפת בחינוך על מנת להתמודד עם משבר כוח האדם בחינוך לגיל הרך ובנושא החקלאות אנו קוראים לבטל את הרפורמה בחקלאות ולהתכנס לרפורמה חדשה ומוסכמת."

באספת חירום של השלטון המקומי שהתקיימה היום בהובלת יו"ר מרכז השלטון המקומי חיים ביבס ביחד עם 80 ראשי רשויות, הוצגו הדרישות למקבלי ההחלטות, ומשרד האוצר בפרט.

אלי ברדה, ראש עיריית מגדל העמק ויו"ר האסיפה הכללית: תמיד אומרים לנו כמה אנחנו חשובים ואז לא סופרים אותנו ואת התושבים. יש חוסר כבוד כלפינו, חוסר התחשבות. תמיד אנחנו נכנסים מתחת האלונקה. נדרשת פה הידברות. אנחנו יוצאים בקריאה לשרים ולפקידים. יש כאן הרבה מאוד ניסיון ואנחנו נצליח להגיע להסכמות באמצעות קונצנזוס. אנחנו יוצאים למאבק הזה מאוחדים ומנצחים.

ראש עיריית בני ברק, אברהם רובינשטיין: אנחנו העיר הכי צפופה בישראל והחמישית בעולם. בשנה הבאה נהיה העיר הרביעית בעולם. בגלל שאנחנו מאוזנים כלכלית ושואפים להיות רשות יציבה אנחנו מקבלים עונש. אנחנו מאוזנים אבל לא עשירים. אנחנו רוצים לתת יותר לילדים שלנו זה לא בסדר שאנחנו צריכים לתת לעיר אחרת. זה לא נכון ולא צודק!

רון חולדאי ראש עיריית ת"א-יפו, יו"ר "פורום ה-15": אנחנו נתמוך בכל החלטה שתתקבל. אנחנו ראשי הערים יש לנו כוח שאנחנו לא משתמשים בו מספיק. הגיע הזמן שנעמוד מול השלטון המרכזי ונגיד את דברינו. זה תלוי בנו. יש לנו שעת כושר ראוי להשתמש בה".

מרכז השלטון המקומי וראשי הערים החליטו על מספר דרישות קריטיות שמחייבות טיפול מיידי:

פתרון המשבר הלאומי של הסייעות בגני הילדים, מחסור בכיתות לימוד, הסכם שכר למורי העל יסודי, הסכם שכר למורי העל יסודי, הסעות תלמידים וחינוך מיוחד, "קרן הארנונה" במסווה של פתרון משבר הדיור לזוגות הצעירים, עדכון תקציב מענקי איזון, עדכון מענקי פיתוח, חיזוק מבנים והתחדשות עירונית ניהול ותחזוקת חופי הים.

כנס מרכז השלטון המקומי. חורחה נובומינסקי,
ראשי מרכז השלטון המקומי בישיבה שבה הוכרע לשבות ביום חמישי הקרוב/חורחה נובומינסקי

גם ארגון המורים יצטרף לשביתה

יש להבין ששביתה בשלטון המקומי, על אף שאינה כוללת את הוועדים הגדולים במשק, כמוה כהשבתה "כמעט כללית", זאת בשל העובדה שמרבית המורים מקבלים את שכרם מהרשויות המקומיות, כלומר - גם ההורים אנוסים למצוא פיתרונות או להישאר בעצמם עם הילדים בבית.

בתוך כך הודיע גם ארגון המורים העל יסודיים כי יצטרף לשביתה. כזכור הארגון שלא היה שותף להסכם של הסתדרות המורים עם משרד האוצר, ערב פתיחת שנת הלימודים הנוכחית, מנהל מאבק נפרד במטרה לשיפור תנאי השכר, בעיקר של מורים חדשים - ואף קיים לאחרונה מספר צעדים ארגוניים כחלק מסכסוך עבודה מתמשך.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully