וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

גבעות מעדכנת: בקידוח 15 המטר האחרונים במגד 4 נצפה גז בשיעור גבוה

אילן מוסנאים

2.3.2003 / 12:24

מבהירה כי רק בסיום איסוף הנתונים תוכל להעריך אם מדובר בבאר מסחרית


גבעות עולם ממשיכה לעדכן את המשקיעים בהתפתחויות בקידוח מגד 4 ובמקביל ממשיכה יחידת ההשתתפות לנסוק מדי יום לגבהים חדשים. בשעה זו מטפסת גבעות בכ-7% לאחר שהשותפות הודיעה כי הקידוח הגיע לעומק של 4,530 מטר וכי בקידוח 15 המטרים האחרונים נצפה גז בבוץ הקידוח בשיעורים שהגיעו בשיאם ל-1% עד 2.25%. החברה מדווחת כי שיעור זה גבוה יותר מכל התוצאות שנצפו במשך הקידוחים הקודמים.

עם זאת, השותפות מבהירה כי היא עדיין נמצאת בשלב איסוף נתונים, ורק עם איסוף ועיבוד הנתונים מכל הפעולות הנחוצות היא תוכל לגבש הערכה אם מדובר בבאר מסחרי.

ביום ראשון שעבר דיווחה גבעות על גילוי של סימני נפט בשכבת המטרה ובשבבי הסלע בקידוח מגד 4, שהיא מבצעת ברישיון בראש העין מערב. המשקיעים קיבלו את ההודעה בהתלהבות, למרות שקידוחים קודמים שהשותפות ביצעה באזור (מגד 3 ומגד 2) היו יבשים ונמצאו בלתי כדאיים להפקה מסחרית.

בשבוע האחרון זינקה יחידת ההשתתפות של גבעות בכ-155% ממחיר של 1.8 אגורות למחיר של 4.6 אגורות. עם זאת, וגם לאחר העליות היום, היא נסחרת בשווי של כ-23.2 מיליון שקל, כלומר פחות מ-5 מיליון דולר, כך שגם אם הסימנים יתבררו כנכונים - בניגוד לדעתם של רבים, שספקנים באשר להימצאות נפט באזור ומשוכנעים שתוך מספר שבועות השותפות תודיע כי הבאר נמצאה בלתי כדאית להפקה מסחרית - הרי שפוטנציאל העליות בה עדיין גבוה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully