וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

תקציב הפרסום של אל-על בהיקף של כ-4.5 מיליון דולר יוצא למכרז

איילה צורף

2.3.2003 / 12:22

על פי הערכות, צפויים משרדים רבים להשתתף במכרז, בתום 5 שנים בהן טופל התקציב בידי ראובני-פרידן

תקציב הפרסום של אל-על, בהיקף של כ-4.5 מיליון דולר, ייצא למכרז לקראת סוף אפריל-תחילת מאי. זאת, לאחר כ-5 שנים בהן טופל התקציב בידי ראוני-פרידן IPG. את המכרז עורכת החברה, מאחר שבקרוב יפוג תוקפו של החוזה בין ראובני-פרידן לאל-על.

על פי נתוני יפעת בקרת פרסום, בשנת 2002 פירסמה אל-על בהיקף של 8.7 מיליון דולר במחירי מחירון, מהם 7.7 מיליון דולר באמצעות ראובני-פרידן. את עיקר התקציב - כ-5 מיליון דולר (במחירי מחירון), הוציאה החברה על פרסום בעיתונות. כ-2 מיליון דולר נוספים הוקצו לפרסום בטלוויזיה.

במחירים ריאליים, הנמוכים בכ-50%-60% ממחירי המחירון, פירסמה החברה בהיקף של כ-4.5 מיליון דולר בשנה. בשל התחרות ההולכת ומתגברת עם ישראייר וארקיע, שיחלו להציע בקיץ הקרוב טיסות שכר לניו יורק, צפויה החברה להפנות ב-2003 סכום משמעותי לפרסום בתחום זה.

משרדים רבים צפויים להתמודד במכרז זה, מאחר ואין תקציב שטומן בחובו ניגוד אינטרסים, בהיקף דומה. יהושע TBWA מחזיק בתקציב חברת התעופה ארקיע; גיתם BBDO מטפל בתקציב ישראייר; אדלר חומסקי?&ורשבסקי GREY מטפל בתקציב סוויסאייר-סבנה; צרפתי-שטרנשוס-זמיר RSCG מטפל בתקציב אייר פראנס; וטמיר-כהן JWT מטפל בתקציב בריטיש איירווייז. אף אחד מהתקציבים הללו לא עובר את סף מיליון הדולר בשנה בפרסום.

על פי הערכות בענף, כל אחד מהמשרדים הללו יוותר בנקל על תקציב התעופה בו הוא מחזיק כדי שיוכל להשתתף במכרז על תקציב הפרסום של אל-על.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully