וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

UPC תמחק נכסים בשווי 1.6 מיליארד דולר; הזהירה מפני מחיקות נוספות

דפנה מאור

2.3.2003 / 12:29

העבירה לידי הבנק הבינלאומי חטיבה שלה תמורת מחיקת הלוואות; העברת השליטה לנושים צפויה להסתיים בסוף החודש



UPC, חברת הכבלים הגדולה באירופה, מתכננת למחוק נכסים בשווי 1.6 מיליארד דולר. החברה אף הזהירה כי ייתכן שתידרש למחיקות נוספות, בעת שהיא מתארגנת תחת הגנה מפשיטת רגל להעברת בעלות לידי נושיה.



המחיקה המתוכננת נובעת מתיקונים לדו"חותיה של החברה שבוצעו בתחילת 2002. המחיקות האפשריות הנוספות עשויות להיות גדולות, בעקבות תיקונים לדו"חות סוף 2002. התיקון נדרש בהתאם לשינוי שחל בכללי החשבונאות המקובלים בארה"ב, אשר דורשים מחברות לתקן שווי מוניטין במאזן באופן תקופתי, במקום להפחית אותם בדיווח רווח והפסד על פני תקופה.



UPC צופה כי תסיים את ההתארגנות תחת הגנה מפשיטת רגל במארס, אז גם תפרסם את תוצאותיה לשנת 2002. בנוסף הודיעה החברה היום כי מכרה את חטיבת זואיד אוסט ברבנט הולדינג לבנק הבינלאומי הראשון של ישראל בתמורה למחיקת חובות.



UPC, אשר בעבר היתה בעלת השליטה בתבל הישראלית, נכנסה להגנה מפשיטת רגל בארה"ב ובהולנד בסוף 2002, בניסיון לארגן מחדש את מבנה חובותיה, ולהעביר את השליטה לידי ליברטי מדיה.



UPC צברה חובות של 10 מיליארד דולר, ובשל הפסדיה המתמשכים הגיעה למשבר נזילות. ביולי הגיעה להסדר העברת השליטה לנושיה. יונייטד גלובל קום, חברת המדיה שבבעלות ג'ון מאלון וליברטי מדיה, צפויה לקבל שליטה ב-65.5% ממניות UPC. העברת השליטה תיעשה בעקבות הסכם המרת חובות אליו הגיעו בעלי האג"ח של UPC. ההסכם מדלל את חלקם של בעלי המניות הקיימים ל-2% מההחזקות הכוללות בחברה.



במסגרת ההסכם, יומרו 5.4 מיליארד דולר בחובות של UPC למניות של חברת אחזקות חדשה בשם New UPC. בסך הכל, 65.5% ממניות UPC החדשה יהיו בבעלות UGC הנשלטת ישירות על ידי ליברטי מדיה, חברת אחזקות שבבעלות ג'ון מאלון האמריקאי. שאר בעלי האג"ח יזכו ב-32.5% ממניות UPC החדשה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully