וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

לקרוא ולחסוך: בכמה מייקרת המרת מט"ח את החופשה?

עודכן לאחרונה: 3.4.2023 / 15:12

חופשה בחו"ל היא לרוב הוצאה גדולה, אך כבר בשלב הראשון, עם התשלום על הטיסות, ניתן לחתוך את עלויות המרת המט"ח בסכומים של עד אלפי שקלים. כל זאת עוד לפני שהגענו ליעד ורכשנו מטבע מקומי לבזבוזים או גיהצנו אשראי. לקרוא ולחסוך

חופשה משפחתית. ShutterStock
שמתם לב שהמרת מט"ח מייקרת את עלות החופשה המשפחתית?/ShutterStock

המחיר של חופשת הפסח לא נגמר בטיסה, מלון ובזבוזים. עמלות המט"ח יכולות לייקר את החופשה במאות שקלים ויותר.

הישראלים כבר גילו שהזמנה מראש של חופשות הפסח בחו"ל תוכל לחסוך להם אלפי שקלים, לכן, הם מזמינים מראש את הטיסות, המלונות והאטרקציות ביעדים הנבחרים מבעוד מועד. ה

שלב הראשון הוא לרוב רכישת כרטיסי טיסה, זה בדיוק השלב שבו עלויות המרת המט"ח מתחילות לבוא לידי ביטוי ולייקר את החופשה, עוד בטרם מגיעים ליעד ורוכשים מט"ח או מגהצים את כרטיס האשראי.

בשנת 2022 הכנסות הבנקים מעמלות המט"ח בכרטיסי אשראי הגיעו לכחצי מיליארד שקלים. באותה השנה, היו כ-8.4 מיליון יציאות מהארץ של ישראלים. בחישוב גס, משמע - על כל נסיעה ישלם אדם פרטי כ-60 שקלים רק עבור עמלות המרת השקלים לדולר, אירו (או מטבע זר אחר) וכשמתייחסים למשפחה העלויות יכולות להגיע ל-300 שקלים ויותר, תלוי בעלות החופשה כמובן, כי מבדיקה שעשינו בחופשה ממושכת או יקרה, העלות תגיע גם לסכום הגבוה מ-1,000 שקלים - נזכיר שוב, רק על העמלה, כן?

משפחה נוסעת לטיול בחו"ל. ShutterStock
החופשה המשפחתית לא תמיד מסתיימת בטיול או בן גב, גם הקניות בחו"ל כרוכות בעמלות המרת מט"ח/ShutterStock

בכמה עשויה להתייקר החופשה?

לצורך ההמחשה: בחרנו 3 חופשות פסח עם טיסות אל-על ומלונות 4-5 כוכבים ואלו נתוני עמלות המט"ח לפי חישוב עמלת המט"ח הגבוהה בשוק (3%).

חבילת חופשה ליוון למשפחה בת ארבעה נפשות- טיסות אל-על הלוך חזור (נתב"ג-אתונה) ומלון חמישה כוכבים בין התאריכים 6.4-12.4 תעלה כ-13,982. הסכום שהמשפחה תיאלץ לשלם בנוסף על עמלות המטח יכול להגיע ל- 420 שקלים.

חבילת חופשה ליער השחור למשפחה בת ארבעה נפשות - טיסות אל-על הלוך חזור (נתב"ג-ציריך) ומלון חמישה כוכבים בין התאריכים 7.4-13.4 תעלה כ21,630. הסכום שהמשפחה תיאלץ לשלם בנוסף על עמלות המט"ח יכול להגיע ל- 650 שקלים.

חבילת חופשה לתאילנד למשפחה בת ארבע נפשות - טיסות אל-על הלוך חזור (נתב"ג-בנגקוק) ומלון חמישה כוכבים בין התאריכים 6.4-12.4 תעלה כ-46,100. הסכום שהמשפחה תיאלץ לשלם בנוסף על עמלות המט"ח יכול להגיע ל-1,383 שקלים.

sheen-shitof

במבצע מיוחד

הפטנט המתקדם בעולם שמבטיח שיפור עור הפנים מהטיפול הראשון

בשיתוף נומייר פלוס
משפחה צעירה מחובקת תחת עץ על חוף ים. ShutterStock
על חופשת פסח בתאילנד, עלויות עמלת ההמרה של המט"ח עשויות הגיע למעל 1,000 שקלים/ShutterStock

ישנן דרכים להפחית את עמלת ההמרה

הציבור אינו מודע לגובה העמלות אותן הוא משלם וחלקו אף לא מודע לקיומן, היות והן לא מחויבות בנפרד אלא פשוט באופן אינטגראלי מהרכישה כשער חליפין יקר יותר.

למרות זאת, יש מספר דרכים להוריד או להימנע מתשלום עמלות אלה, בין היתר באמצעות מועדוני צרכנות שונים או כרטיסי אשראי שמבטיחים ללקוחות עמלות נמוכות יותר .

הבנק הדיגיטלי, ONE ZERO למשל, מציע מסלול "הכל כלול" בתשלום חודשי של 49 שקלים שכולל את כל העמלות כולל המט"ח, דמי המנוי מאפשרים ללקוחות שימוש בכרטיס האשראי עם פטור מלא מעמלת המרה. אריק צ'יקוטאי, סמנכ"ל הבנקאות והתפעול של ONE ZERO: "בכל מה שקשור לבנק, הישראלים רגילים לשים לב לעמלות העו"ש אבל מפספסים עמלה מאד יקרה שמסתתרת בכרטיס האשראי".

והוא מסביר: "אחרי שנתיים קשות של מגיפה עולמית, הישראלים חזרו לטוס והכי נוח לשלם על הטיסה, המלון והקניות בכרטיס שמתקבל במרבית המדינות בעולם. על חופשת פסח באיטליה שעולה 30 אלף שקל, משפחה תשלם כ- 900 שקל רק בעמלות המרת מט"ח, סכום שמייקר את העלות הסופית של החופשה ולכן, חשוב לבדוק מול הבנק מה העמלה שנשלם, להתמקח ולבדוק אלטרנטיבות".

אישה משלמת עם כרטיס אשראי. ShutterStock
באיזה כרטיס תבחרו לעשות שימוש בחו"ל?/ShutterStock

באיזה כרטיס תבחרו לעשות שימוש בחו"ל?

בנק הדואר - בבנק הדואר אין עמלת המרה על מט"ח רק מרווח בין היציג למחיר קנייה (מרווחים קיימים בכל בנק או צ'יינג', אבל בבנקים לוקחים בנוסף גם עמלת המרה).

כרטיס נטען של בנק הדואר יכול להוות פתרון. ישנה עלות על רכישת הדולרים שמוטענים לכרטיס, בדומה לרכישת מזומן (שער קניית מט"ח, שכולל מרווח מהשער היציג), אך לא תהיה עמלת המרה בשימוש בחו"ל.

ישראכרט - ישראכרט מציעה 0% עמלת עסקאות מט"ח למשלמים בכרטיס אשראי ישראכרט בחו"ל באמצעות הנייד בין התאריכים 1-14.4.23 - הפרטים המלאים באתר ישראכרט.

עמית שגיא סמנכ"ל דאטה דיגיטל ושיווק בישראכרט, מסביר כי: "בעולם התחרותי של היום, כשלצרכן יש בארנק מספר כרטיסים ומועדונים והחברות מתחרות על לב הצרכנים באיזה כרטיס יבחרו לעשות שימוש בחו"ל, המטרה שלנו היא לייצר הטבות שנותנות מענה לצורך אמיתי בזמן הרלוונטי. לכן, בעקבות עלייה ניכרת בהזמנת טיסות וחופשות בחו"ל בתקופה זו, בחרנו לצאת בהטבת 0 אחוז עמלת המרת מט"ח, המיטיבה עם הלקוחות ומביאה לחיסכון משמעותי בהוצאות החופשה שלהם בחו"ל".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully