וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

פלאפון תתחיל להפחית ההשקעה ברשת ה-1X כבר ברבעון הרביעי של 2002 - כ-15 מיליון שקל ברבעון

ערן גבאי

2.3.2003 / 13:30

ההשקעה ברשת דור הביניים הסתכמה בכ-117 מיליון דולר; ביום רביעי האחרון השיקה פלאפון בהשקה רכה את הרשת בחיפה והקריות; בתוך שבועות תפעיל אותה בפרישה ארצית



פלאפון תתחיל להפחית את השקעתה ברשת הטכנולוגית החדשה שלה - ה-1X - כבר ברבעון הרביעי של 2002. ההשקעה של פלאפון ברשת דור הביניים הסתכמה בכ-117 מיליון דולר, מהם השקיעה עד כה החברה כמחצית מהסכום, ויתרת ההשקעה ברשת תמומן מתוך התזרימים השוטפים של החברה ומהבנקים.



פלאפון השקיעה ברשת ה-1X ברבעון השלישי של 2002 כ-270 מיליון שקל. ההפחתה על ההשקעה באתרים מתבצעת על פני 10 שנים וההפחתה על המתגים מתבצעת על פני 7 שנים. ההפחתה הרבעונית עשויה להסתכם בקרוב ל-15 מיליון שקל.



ביום רביעי האחרון השיקה פלאפון בהשקה רכה את רשת ה-1X במקטע המרכזי האחרון שלה בחיפה והקריות ובתוך מספר שבועות, לטענת החברה, היא תפעיל את הרשת בפרישה ארצית של כ-80% משטח המדינה.



בפלאפון יודעים כי ללא ציוד קצה תואם 1X החברה לא תוכל לממש את מלוא הפוטנציאל מהרשת החדשה, שתומכת בקצבי עבודה של 144 קילו ביט בשנייה, וכבר ב-3-4 החודשים האחרונים פלאפון משיקה מכשירי 1X בלבד. בסוף חודש ספטמבר 2002 החלה פלאפון להפעיל את רשת ה-1X, כשהשלימה את הפרישה בירושלים. לצורך הקמת הרשת החדשה התקשרה פלאפון עם נורטל.



עד כה פלאפון לא נפגעה מכך שסלקום ופרטנר הקדימו אותה בהשקת רשת דור הביניים, ובחודשים הקרובים מקווים בפלאפון כי הייחודיות והיתרון הטכנולוגי של רשת ה-1X בהשוואה לרשת ה-GSM יאפשרו לחברה להתחרות טוב יותר מול סלקום ופרטנר.



במקור תוכננה הרשת לפעול כבר במהלך שנת 2002, אך ניהול מו"מ ממושך של הנהלת פלאפון מול יצרניות התשתית דחה את השקת הרשת, אולם הצליח להוזיל את העלויות לפלאפון בעשרות מיליוני דולרים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully