וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

השקה שקטה מתוכננת מחר ל"3" - רשת ה-3G של האצ'יסון

דפנה מאור

2.3.2003 / 13:51

מרבית הערים הגדולות בבריטניה יזכו לכיסוי הרשת, שהוציאה כ-8 מיליארד ד' עבור הרשיון לספק שירותי סלולר מתקדמים; החברה תחל למכור מכשירים מתקדמים רק בסוף החודש



רשת הסלולר מהדור השלישי (3G) של האצ'יסון וומפואה תחל לפעול מחר בבריטניה. למרות התאריך הסמלי, 3.3.03, המרמז על שמה של הרשת, "3", תהיה ההשקה צנועה ושקטה יחסית לציפיות הגדולות המונחות על כתפיה.



רשת 3 הוציאה קרוב ל-8 מיליארד דולר על רכישת הרשיון לספק שירותי סלולר מתקדמים ללקוחותיה בבריטניה - ביניהם העברה של קבצי וידאו וגישה לאינטרנט.



מרבית הערים הגדולות בבריטניה יהיו מקושרות לרשת, אולם החברה הזהירה כי מנויים באזורים כפריים מרוחקים עלולים לסבול מבעיות קליטה. מכשירי הסלולר המתקדמים המיועדים לפעול בשירות החדש יוצעו למכירה רק בסוף החודש, מה שהביא את ה"סאנדיי טיימס" לכנות את 3 "רשת ללא מכשירי טלפון".



נסיונות קודמים להשיק רשתות 3G בעולם זכו להצלחה חלקית בלבד. ביפאן כשלה NTT דוקומו, חלוצת שירותי הסלולר המתקדמים, בהשקת רשת ה-3G וזכתה להיענות דלה בלבד. דוקומו הקטינה בעקבות זאת את השקעת ההון המתוכנת שלה בתשתיות בשנה הבאה.



חברות אירופיות ואמריקאיות שהשקיעו ברשיונות יקרים וציוד סבלו מהפסדים, והחליטו במקרים רבים לעכב את השקתם של שירותים כאלה. בין החברות האלו נמצאת גם שותפתה של דוקומו בארה"ב, AT&T וויירלס (סימול AWE), שדחתה השקת שירותים כאלה לסוף 2004.



דוקומו נחשבה למקרה מבחן חשוב, שכן היתה חלוצת השירותים המתקדמים ברשתות הסלולר. צמיחתה המהירה במונחי רווחיות ומשתמשים בסוף שנות התשעים הפכה אותה לחברה המצליחה והרווחית בתחומה, בעיקר בזכות שירות ה-I-Mode, שהתחבב מאוד על הצרכנים ביפאן.



לדוקומו גם יש אינטרס חשוב בהצלחתה של 3 בבריטניה. היא אחת המשקיעות במיזם הסלולר, עם נתח של 20%, לצד רוב של 65% שמחזיקה האצ'יסון ו-20% של KPN מובייל ההולנדית.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully