וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ווייז למשקיעים: התחילה ממשחק וגייסה עשרות מיליונים

עודכן לאחרונה: 22.2.2023 / 13:09

ברידג'ווייז מנתחת מדי יום את כלל החברות הנסחרות ברחבי העולם ומעניקה למשקיעים הפוטנציאלים כלי לניבוי סיכויי ההצחלה שלהם. ולחשוב שכל זה התחיל בכלל ממשחק פיפ"א

קבוצת ברידג'ווייז. BridgeWise,
קבוצת ברידג'ווייז. מפיפ"א לבורסה/BridgeWise

אחרי שהובילו את מכבי תל אביב להיות אחת מ-32 הקבוצות הטובות ביותר באליפות העולם בפיפ"א, רתמו התאומים למשפחת אליגולא את כישורי הגיימרים שלהם כדי להקים יחד עם 2 מייסדים נוספים את ברידג'ווייז, המנתחת מידעים פיננסיים באמצעות AI ומנגישה אותם למשקיעים.

והכל התחיל בכלל מאבא שלהם, שפגש את אחד המייסדים, גבריאל דיאמנט, כמשקיע למיזם, והכימיה עשתה את שלה. האב חיבר אל דיאמנט את בניו התאומים, והתחייב למימון הראשוני אם זה יידרש להם, והשאר היסטוריה.

מור, המייסד הרביעי, הכיר את דיאמנט כחייל של האחרון בצבא, והפך לעובד הראשון של החברה.

הכיוון ההתחלתי של הארבעה היה הקמת קרן גידור מבוססת ניתוח AI, שהוקמה כ'דשא אנליטיקס', וכיוונה להשקיע על בסיס התזה הזו. אך במהלך החודשים הראשונים לפעילותם הם פיתחו כלי פנימי שמאפשר להם להסביר את הניתוח האלגוריתמי בשפת אנוש, והבינו שמצאו נפט דיגיטלי.

הם זנחו את כיוון קרן הגידור והחלו לכוון לנגיסה בשוק חברות המחקר הבינלאומיות, העומד על כ-84 מיליארד דולר, ולקחת חלק במהפך הטכנולוגי של שוק ההון באמצעות חברת ברידג'ווייז, שרתמה את המכונה להתחרות בבתי המחקר הגדולים שעדיין מבצעים את המחקר בצורה המסורתית, ידנית.

החברה מבצעת ניתוח עומק יום-יומי של נתוני הדו"חות הכספיים של כלל החברות הנסחרות בעולם, ובעזרת בינה מלאכותית, מודלים אקדמיים וטכניקות למידת מכונה, מדרגת את ההסתברות של כל חברה לספק תשואה עודפת על פני קבוצת הייחוס שלה.

על פי החברה, כלי זה מספק בלחיצת כפתור, אנליזה פשוטה לקריאה על כל מניה, ובכל שפה, ולמעשה הופך אותה ל'ווייז' של הבורסות. כך, כל משקיע בעולם יכול לקבל תמונה רחבה, מעמיקה ומהירה יותר לגבי האופציות השונות בשווקים, ולבצע החלטות המבוססות יותר על ידע ומידע.

לשם השוואה, מחלקת מחקר ממוצעת בבנק ממוצע מכסה כ-200 מניות הנסחרות ברחבי העולם ואילו אנליסט ממוצע בגוף השקעות מכסה, באופן מקצועי, עד כ-20 מניות. גופים אלה, נעזרים גם הם בטכנולוגיה של החברה לצרכיהם, ומסתייעים בה אף לשמר את קהל המשקיעים בתוך האפליקציה שלהם, במקום לחפש מידע באינטרנט מחוצה לה.

יש לציין כי שוק הטרנספורמציה הדיגיטלית הבינלאומי כולו, שהשינוי הטכנולוגי בשוק ההון הוא חלק ממנו, עמד על כ-731 מיליארד דולר בשנת 2022, ועל פי חברת מחקרי השוק Grand View Research צפוי לצמוח בכ-27%, שנה אחר שנה, עד שנת 2030.

דור אליגולה (מימין) ואור אליגולא. BridgeWise,
התאומים דור (מימין) ואור אליגולא. הובילו את מכבי ת"א להיות בין 32 הגדולות בפיפ"א/BridgeWise

ברידג'ווייז (BridgeWise), תעודת זהות

תחום פעילות: דיגיטציה בשוק ההון, AI

תאריך הקמה: 2019

מייסדים: גבריאל דיאמנט (34) המשמש כמנכ"ל החברה, מור חזן (29) סמנכ"ל מוצר, והתאומים דור אליגולא (27), מנהל עסקים ראשי, ואור אליגולא (27), סמנכ"ל התפעול

חזון: להשוות את אפשרות הזדמנויות ההשקעה לכל אדם שירצה להשקיע, ללא קשר לכמות הידע, המידע והכסף שברשותוף על ידי הפיכה לחברת המחקר הגדולה בעולם המאפשרת ניתוח מידעים איכותי, זמין ומהיר בכל שפה באמצעות בינה מלאכותית (AI).

עובדים: 37 עובדים, מתוכם 26 בישראל והשאר בארמניה וברזיל.

סך גיוסי החברה מאז הקמתה: 14 מיליון דולר

בין המשקיעים: Group11 של דובי פרנסס, זרוע ההשקעות של הבורסה הברזילאית (L4VB), Mangrove Capital, פסגות, מייסדי WIX, ג'פרי קיל (לשעבר נשיא בנק נשיונל ריפבליק שבבעלות אדמונד ספרא), הווארד מורגן (מייסד קרן הגידור רנסנס טכנולוגיס), ודיוויד מג'רמן (מנהל ההשקעות הכמותיות של רנסנס טכנולוגיס).

לקוחות מרכזיים: בנקים, בתי השקעות ופלטפורמות מסחר כדוגמת בנק הפועלים, הבנק הבינלאומי, פסגות, אקסלנס, מיטב דש, IBI ואינטרקאטיב.

חברות הפועלות בתחום: מורנינגסטאר, CFRA.

דבר המנכ"ל: "בשווקים הפיננסיים, ידע הוא כוח, אך למרות שיותר מידע גולמי החל להצטבר בשנים האחרונות, יכולת המשקיעים השונים אינה מצליחה לעמוד בקצב הנדרש לניתוחו ועיבודו.

היכולת לנתח כל חברה, שוק או מגמה בצורה מהירה ומובנת, בשפת האם של הקורא, בלחיצת כפתור וללא שום הטיה או משוא פנים, הייתה נראית כמדע בדיוני עד לפני כמה שנים, אך באמצעות הפלטפורמה שלנו הפכה ליומיומית."

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully