וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הישראלים מאמינים בתגלית, ולא רק מסיבות כלכליות

22.2.2023 / 16:04

פרויקט תגלית תרם עד כה יותר מ-6 מיליארד שקל למשק הישראלי, אבל לא זו הסיבה שהישראלים חושבים שהוא חיוני: "לחזק ולהרחיב את הקשר לתפוצות"

קבוצת תגלית בישראל. יחצ,
תרומה מכובדת. קבוצת תגלית/יחצ

על רקע העלייה המדאיגה בסנטימנט האנטישמי והאנטי-ציוני ברחבי העולם, ובייחוד בארצות הברית, סקר חדש מצא כי הרוב המוחלט של הישראלים (88%) חושבים שחיזוק הקשר עם צעירים יהודים בעולם הינו חיוני לחיזוק מדינת ישראל, מסיבות אסטרטגיות וביטחוניות - לא פחות. הסקר בוצע על ידי מכון רושינק וכלל מדגם אקראי ומייצג של ישראלים בגילאי 18-64.

מהסקר עולה כי 80% מהישראלים סבורים שלארגון תגלית חשיבות אסטרטגית וקריטית למדינת ישראל ולעם היהודי. לפי רוב הישראלים (70%), תגלית הוא הארגון עם ההשפעה המשמעותית ביותר על הקשר בין יהדות התפוצות, ישראל והישראלים:

  • כ-80% מהישראלים סוברים כי תגלית עוזרת להילחם בתכנים האנטי-ישראליים שמופצים בתקשורת, באמצעות בוגרי התכנית שחיים בחו"ל, ובכך תורמת לשיפור תדמיתה של ישראל.
  • 71% מהמשיבים מסבירים כי משתתפי התכנית מבינים את המציאות הישראלית יותר טוב לאחר ביקורם כאן, ולכן מייצגים אותה בחו"ל בצורה טובה יותר.
  • כשני-שליש (65%) מהישראלים סוברים כי התכנית חשובה למדינת ישראל מאחר ובוגרי התכנית הם מנהיגי הקהילות היהודיות ומקבלי ההחלטות של העתיד.
גידי מרק. ארז עוזיר,
גידי מרק/ארז עוזיר

גם מכון המחקר והמדיניות האמריקאי הנודע PEW פרסם לאחרונה סקר שעסק ביהדות ארה"ב, לפיו בוגרי תגלית נוטים ב-58% יותר מבני גילם שלא השתתפו בתגלית "להרגיש שיש להם הרבה במשותף" עם ישראלים, וב-54% יותר "להרגיש תחושת שייכות חזקה" לעם היהודי.

בנוסף ליתרונות הרבים, פרויקט תגלית תרם עד כה כ-6.1 מיליארד שקל למשק הישראלי, וממשיך להוות מקור תיירות משמעותי למדינת ישראל. ברוב זמנם המשתתפים מבלים בביקורים באזורי הפריפריה, בעיקר באזורי עוטף עזה, רמת הנגב, והגליל, ומחזקים את תעשיית התיירות המקומית - טיסות, לינות, אטרקציות, מסעדות, אוטובוסים, מורי דרך ועוד. תומכיו הרבים של פרויקט תגלית, רואים בו שילוב אידיאלי בין הבטחת עתיד העם היהודי ותמיכה במדינת ישראל באופן אסטרטגי וכלכלי: עבור כל דולר שמשקיעה מדינת ישראל בתגלית, הכלכלה הישראלית מרוויחה 3.8 דולר.

"דווקא עכשיו, כשאנחנו שומעים על זינוק במספר הדיווחים על תקריות אנטישמיות ואנטי ישראליות ברשתות החברתיות, בקמפוסים ובמרחב הציבורי, חשוב יותר מתמיד להביא הנה את אותם צעירות וצעירים מכל העולם לסיור חינוכי- ציוני", אמר גידי מרק, מנכ"ל תגלית. "עבור רבים מהם מדובר בביקור ראשון בישראל, אחריו הם מבינים באמת מה זה אומר להיות ישראלי ומה האתגרים והקשיים של החיים בישראל וחוזרים לארצות מוצאיהם כשגרירים הטובים ביותר שלנו. כדי להבטיח מדינת ישראל חזקה, עצמאית שהיא חלק אינטגרלי ממשפחת העמים עלינו לחזק ולטפח את הקשר עם יהדות התפוצות. אנחנו צריכים להמשיך ולהביא אותם לכאן. שיתרשמו בעצמם, יצרו קשרים בלתי אמצעים עם ישראלים בני גילם ויגבשו דעה עצמאית ונקייה".

במהלך עונת החורף של תגלית שמסתיימת בימים אלו הגיעו לישראל כ-12 אלף צעירות מ-15 מדינות, ביניהן ארצות הברית, קנדה ארגנטינה, ברזיל, אוסטרליה, צרפת, רוסיה, גרמניה ואוקראינה. במהלך שהותם ביקרו בכל חלקי הארץ - רמת הגולן, צפת, ירושלים, מצדה, ים המלח, תל אביב ועוטף עזה.

  • עוד באותו נושא:
  • תגלית

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully