וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

צעצועים למבוגרים: מהמגירה הסודית ועד לסופר פארם

עודכן לאחרונה: 26.2.2023 / 12:46

ב-1980 נחשבה רות וסטהיימר לדמות פורצת דרך כשהעזה לדבר על סקס בטלוויזיה בזמן שאביזרי מין נמכרו בחנויות חשוכות. כיום, כששוק ה-sexual wellness מוערך ב-32 מיליארד דולר, אפשר למצוא בישראל "צעצועים למבוגרים" על מדפים מוארים בסופר - כך הפך שיח אינטימי למיינסטרים

קארן אטיאס מייסדת אתר fizzz. יח"צ FIZZZ,
קארן אטיאס מייסדת אתר fizzz/יח"צ FIZZZ

האם בשנת 2023, ניתן לומר כי תחום ה-sexual wellness (הבריאות המינית) נחשב לבלתי נפרד מתפיסת החיים המתקדמת שלנו כנשים וכאנשים? כמה מהלכים מסחריים שאירעו לאחרונה מרמזים על כך שרמת המודעות לנושא ורמת הפתיחות בין בני זוג עולות עם השנים הביאו את מה שהיה פעם בגדר טאבו אל המיינסטרים, אפילו כאן בישראל.

שוק ה-sexual wellness העולמי שמוערך כיום בכ-32 מיליארד דולר בשנה, הראה צמיחה של 8% בשנה האחרונה ובכירים בתעשייה צופים כי הוא עשוי להגיע בשנת 2028 לשווי של 50 מיליארד דולר בשנה - עליה נוספת של כ-16% ב-5 השנים בקרובות.

המספרים מעידים על התפתחות וצמיחה משמעותית של השוק שהיה עד לא מזמן, מדובר בחדרי חדרים בלבד ע"י האמיצים במיוחד, בליווי תחושת ומבוכה ואילו כיום הוא מדובר החוצה. "צעצועים למבוגרים", שנמכרו בחנויות פרטיות, קטנות, חשוכות ודיסקרטיות בלבד, עברו למדפים המוארים של רשתות הפארם, לצד שמפו, דאודורנט וחיתולים.

לדברי קארן אטיאס, המייסדת והבעלים של אתר המיניות FIZZZ, כבר רואים גידול בקצב קבוע של מספר חנויות הסקס, הן באונליין והן בחנויות פיזיות וזאת בשל עליה של 8-10 אחוזים בשווי השוק הישראלי שנאמד בעשרות מיליוני שקלים, בהלימה עם צמיחת השוק בעולם המערבי.

ניראה שהצמיחה המתוארת, היא זו שהביאה לדיווחים שפורסמו לאחרונה בישראל, על כניסתם של רשתות פארם ואיקומרס לתחום הבריאות המינית כאשר עיקר הפעילות הינו שיווק אביזרים, תכשירים ואמצעים לשיפור חיי המין, אך גם מספר גדל והולך של קבוצות ברשתות החברתיות, פעילות פודקאסטים, פעילויות של טיפול וייעוץ מיני ועוד.

אטיאס מוסיפה ומספרת כי הגידול שאנו עדים לו בתחום ה-sexual wellness, בא לידי ביטוי בכל שכבות האוכלוסייה, צעירים ומבוגרים, בערים הגדולות ובפריפריות, באוכלוסיות החילונית, אך גם בחרדית ובערבית.

קארן אטיאס מייסדת אתר fizzz. יח"צ FIZZZ,
"אנחנו, הנשים של היום - לא מתביישות יותר". קארן אטיאס, מייסדת אתר fizzz/יח"צ FIZZZ

כ-80% מאמינים שסיפוק מיני חשוב לבריאותם

רשת סופר-פארם, שדיווחה החודש על הצטרפות הקטגוריה למגוון המוצרים שהיא משווקת, ערכה סקר באמצעות מכון גיאוקרטוגרפיה, ממנו עלו הנתונים המפתיעים לפיהם:

71% מהישראלים, מרגישים בנוח לדבר על העדפותיהם האינטימיות ומסכימים ברובם המכריע (77%) כי סקס וסיפוק מיני חשובים לבריאותם הנפשית.

בנוסף, רבע מהישראלים מציינים כי אביזרי המין שיפרו משמעותית את חיי המין שלהם וכ-30% מהישראלים משתמשים באביזרי מין בתדירות שבועית.

ניראה כי אביזרי המין אינם זרים לישראלים. למעשה, שליש מהישראלים התנסו בעבר באביזרי מין, ואחד מכל חמישה ישראלים מחזיק ברשותו לפחות אביזר מין אחד.

מסופר-פארם נמסר: בשנים האחרונות אנחנו רואים שקטגוריית ה- sexual wellness מקבלת במה ברשתות הביוטי ובתי הכלבו הגדולים בעולם, החל מרשת ספורה ועד וולגרינס, בלומינגדיילס ועוד. התחום הזה עשה קפיצה משמעותית בתקופה של התפרצות הקורונה, כשהציבור היה כלוא בסגר בבתים, והמכירות באונליין זינקו".

"בנוסף, אנחנו רואים שבשנים האחרונות חל שינוי גם באופן שבו הטלוויזיה מתייחסת לנושא. אם פעם, בשנות ה-90, הנושא היה טאבו, והוצג בסדרה כמו 'סקס והעיר הגדולה' שנחשבה לפורצת דרך, בשנים האחרונות ענקיות סטרימינג כמו נטפליקס כבר מתייחסות לקטגוריה כאל דבר שבשגרה עם סדרות כמו בנות, עושות כותרות או Fleabag, בסצנות שהופכות את השיח לציבורי".

"אנו רואים חשיבות רבה בהצעה שלה ללקוחות ובאפשרות לרכישה נוחה של מוצרים הן מסניף קרוב לבית או באופן דיסקרטי וקל מאתר הרשת. כיום, תחום ה-Sexual Wellness איננו רק נחלתם של חנויות מקלט קטנות, אלא מוצג לראווה ברשתות הפארם הגדולות בעולם וכעת גם בסופר-פארם".

sheen-shitof

עוד בוואלה!

לראשונה טיפלו בסיבה בגללה חליתי בפיברומיאלגיה ולא בסימפטום

בשיתוף מרכז איריס גייר לטיפול דרך אבחון בגלגל העין
יוצאים מהמגירה סופר-פארם משיקה את קטגוריית ה-sexual wellness. יח"צ,
האביזרים יוצאים מהמגירה ועולים למדפים: סופר-פארם משיקה את קטגוריית ה-sexual wellness/יח"צ

בהתאם לביקוש מצד האוכלוסייה המקומית

בעידן הנוכחי, כאשר ההנהגה בישראל נחשבת לשמרנית במיוחד, ניראה כי המגמה המתפתחת לצריכה בתחום הבריאות המינית ושימוש באביזרים נלווים לחוויה האינטימית, אינה עולה בקנה אחד עם העקרונות, הערכים והאג'נדה שמתגבשת לה בכנסת.

אך יחד עם זאת, רמת המודעות והדרישה בקרב הצרכנים בישראל למוצרי צריכה לשיפור איכות החיים, שמירה על הבריאות המינית ושדרוג חיי המין, הולכת וגדלה ומישהו צריך להנגיש להם אותם - ממש כמו קונדומים ותכשירי סיכוך שמוצגים על המדפים כבר שנים.

"בסוף, סופר-פארם היא בית מרקחת שמציע מגוון רחב של מוצרים בהתאם לביקוש מצד הציבור בישראל. הרשת מורכבת מזכיינים ולכל זכיין קיימת העצמאות להתאים את התמהיל והמגוון בסניף שלו בהתאם לגודל החנות, ולביקוש מצד האוכלוסייה המקומית".

"בכל אופן, בגלל אילוצי מקום על המדף המגוון הגדול שכולל כ-1,000 פריטים נמצא באתר האונליין, ואנחנו מאמינים שנתח משמעותי מהפעילות יגיע משם".

יוצאים מהמגירה סופר-פארם משיקה את קטגוריית ה-sexual wellness. יח"צ,
קטגוריית ה-sexual wellness מגיעה לסופר-פארם/יח"צ

"כמה חשוב לחוות אורגזמות"

על התפתחות הפתיחות בכל מה שקשור לסקס, אומרת ליאת יקיר, ביולוגית, מתמחה בגנטיקה ובחקר הורמונים, מרצה וחוקרת את הביולוגיה של הרגשות. מחברת הספר קיצור תולדות האהבה: "הביולוגיה (הנוירונים וההורמונים), שמשפיעה על הרגשות ועל ההתנהגות המינית שלנו, מאפשרת לנו סוף סוף להשתחרר מסטיגמות וממחסומים פסיכולוגיים בכל הנוגע למיניות שלנו ולנרמל את השיח על בריאות מינית, ועל דחף מיני בקרב נשים".

"בעידן של סטרס מתגבר כולנו יודעים עד כמה חשוב להתאמן, לאכול בריא ולישון טוב, הגיע העת שנבין עד כמה חשוב למוח לחוות אורגזמות. זה חשוב לבריאות המוח - לרגנרציה, לתיקון נזקים, להפחתת הסטרס, וכן לשיפור הדחף המיני ושביעות הרצון המינית".

סופר פארם מצרפת את קטגוריית sexual wellness לסניפיה. רפי דלויה,
מצרפת את קטגוריית sexual wellness למגוון המוצרים בסניפיה, רשת סופר-פארם/רפי דלויה

הסקרנים הצעירים והלקוחות מההתנחלויות

מנתוני המכירות של אתר המיניות FIZZZ ניראה כי הצרכנים העיקריים של קטגוריית sexual wellness
הן צרכניות - הנשים, שתופסות 75% מהרוכשים
לעומת 25% גברים.

הגיל הממוצע של הקונים באתר נע סביב גיל 45, כאשר הטווח הרחב של הקונים עומד על גילאי 35-55, ונוכחות לא מבוטלת נרשמת גם בגילאים הצעירים 22-25 שמתחברים לתכנים שמציע האתר ומוכיח פתיחות למוצרים חדשים ולחוויות.

לסיכום, ניכרת עלייה של עשרות אחוזים במכירות בהשוואה למכירות אשתקד, והמוצרים הנמכרים ביותר באתר, הם ויברטורים ואביזרים המותאמים לשימוש זוגי.

"אחת התופעות המעניינות בתחום שלנו זה כמה תמהיל הלקוחות מגוון. מספר המשלוחים שאנו מוציאים לבני ברק, ירושלים (באזורים הדתיים) ובהתנחלויות - הוא מרשים!".

לדבריה של אטיאס, אושיה מובילה בתחומה שמעבירה סדנאות מרתקות בנושא, תקופת הקורונה העצימה את הצורך בפתרונות לפערים שנשים חוות ומה מניע/תומך/מקדם אותן. דבר שהניע נשים חזקות לקחת את המושכות לידיים ולעורר את השיח - "אנחנו, הנשים של היום - לא מתביישות יותר".

biird evii -אתר fizzz berry. יח"צ FIZZZ,
biird evii - אתר fizzz berry - האביזרים הנמכרים מציגים אסתטיקה עיצובית, צבעוניות ויצירתיות/יח"צ FIZZZ

"חשיפת האביזר תגרום למשבר ביחסים"

קארין ארד, סוקרת צעצועי מין ותיקה ועורכת ערוץ Shee בוואלה! משתפת מניסיונה והיכרותה את השטח: "אני מצטערת לבשר לאומה שלא הרבה השתנה בעשור האחרון ברמת הפתיחות של הישראליות והישראלים באשר לשימוש וקנייה של ויברטורים".

"גם אם יש פתיחות מצד האישה והיא משתמשת בצעצוע דרך קבע כדי לספק את עצמה, ברגע שגבר חדש ייכנס לחייה ולמיטתה, הויברטור בדרך כלל יוחבא באחת המגירות, ולא יצא ממנה עד שמערכת היחסים תתבסס, וגם אז כנראה שחשיפתו תגרום למשבר ביחסים".

"מה, אני לא מספיק?", "ועד עכשיו לא נהנית?" ועוד שאלות מנג'סות מעין אלה אשר חושפות את האמת העגומה, והיא שעד היום, למרות כל הידע שכביכול צברנו בתחום, הישראלים עדיין סובלים מפוריטניות כרונית, ומחוסר רצון כרוני אף יותר, להבין את מיניותה של האישה".

"הזוגות הפתוחים יותר", על פי ארד, "הם בדרך כלל המבוגרים, שכבר עברו את אשליית הקומדיה הרומנטית, והצורך בגיוון עולה על הפחד שלהם מן ההודאה שבכל זוגיות חיי המין זקוקים או יזדקקו לעזרה חיצונית".

"נשים, הן הלקוחות העיקריות של הסקטור הצרכני הספציפי הזה, הן כבר מודעות יותר בינן לבין עצמן לצורך, והלגיטימיות של קניית אביזר מין בגלוי עלתה - אבל גם הן לרוב שומרות זאת לעצמן, ועם בני הזוג משתמשות בדרך כלל בצעצועים "זוגיים". למה במירכאות? כי גם הצעצועים הזוגיים הם צעצועים שמסייעים לאישה, כשהנאתו של הגבר אמנם לא נפגעת, אבל היא משנית, והמילה "זוגי" נמצאת בשם הצעצוע בעיקר כדי להפיס את דעתם של המשתמשים ולטפל בבושה שכרוכה בכך, שלא בצדק".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully