וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בעל מניות בפועלים תובע את עמירם סיון ודירקטורים בבנק קונטיננטל

אמיר הלמר

2.3.2003 / 15:23

תובע להשיב לבנק את הסכומים שנאלץ למחוק בשנתיים האחרונות בגין האשראי שהעניק לקבוצת פלד גבעוני שקרסה

ארז טלבי, בעל מניות בבנק הפועלים , הגיש היום לבית המשפט המחוזי בתל אביב תביעה נגזרת כנגד חברי הדירקטוריון בבנק קונטיננטל, שבבעלות בנק הפועלים, ובהם יו"ר הדירקטוריון לשעבר - עמירם סיון, ודירקטורים נוספים, בהם דן הלפרין, להשיב לבנק את הסכומים שנאלץ למחוק בשנתיים האחרונות בגין האשראי שהעניק לקבוצת פלד גבעוני שקרסה.

בתביעה, שהוגשה באמצעות עורכי הדין עמית מנור ויוקי שמש, נטען כי בעקבות מינויו של דן הלפרין ליו"ר חברת חייל אחזקות העמיד הבנק בשנת 2001 לקבוצה אשראי בסכומי עתק של כ-190 מיליון שקל שהיוו 75% מהונו העצמי של הבנק.

לטענת התובע, האשראי ניתן לחברות בקבוצה ברשלנות של נושאי משרה בבנק ותוך חריגה מניהולו התקין של הבנק. התובע מציין כי על דירקטוריון הבנק, שנחשב עד אותה תקופה כבנק קטן וסולידי, היה להבחין בעוד מועד כי תוכנית הפעולה של קבוצת פלד גבעוני הינה רווית סיכונים וכי היא צפויה לקרוס.

עוד טוען התובע כי בסמכות מנהלי הבנק העוסקים בהנהלתו היום יומית, להבדיל מדירקטוריון הבנק, היה לאשר סכומי אשראי עד לגובה של 3 מיליון דולר בלבד, ואילו חברי הדירקטוריון הם האחראים לקבלת ההחלטות המהותיות בבנק ובכלל זה מתן אשראי של 190 מיליון שקל לקבוצה.

התובע טוען כי פעולות הדירקטורים במתן אשראי בסכומים כה גדולים, עומד בניגוד מוחלט לאופי פעילותו הסולידית של בנק ותוך חריגה מהנחיית בנק ישראל בדבר המגבלה האוסר על העמדת אשראי בשיעור העולה על 30% מהונו העצמי של הבנק, לקבוצת לווים.

התובע מבקש מביהמ"ש לאשר לו הגשת התביעה כתביעה נגזרת בשם הבנק, וזאת לאחר שלטענתו דרישתו מבעלי המניות העיקריים של בנק קונטיננטל - בנק הפועלים ובנק SEB להגיש התביעה כנגד הדירקטורים לא נענתה. התובע טוען כי הנזק שנגרם לבנק עקב רשלנותם של חברי הדירקטוריון עומד כיום על סך של 153 מיליון שקל - הסכום הכולל אותו מחק הבנק בדו"חותיו האחרונים בגין מתן האשראי לקבוצת פלד גבעוני. טרם הוגשה תגובת הנתבעים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully