וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

פלאפון לא תוותר על הפחתת שיעור העמלה שגובה ממנה בזק בגין הסכם הקישוריות

ערן גבאי

2.3.2003 / 15:23

בזק העריכה הפגיעה בגין הפחתת העמלה בגביית דמי הקישוריות מהחברות ב-60 מ' ש'; פלאפון: אין ניסיון לקזז מול ביטול תשלום תמלוגים לבזק של 3% מההכנסות



פלאפון תפעל על פי הנחיות משרד התקשורת בכל הקשור לשינוי הסדר הגבייה של בזק מול חברות הסלולר בעניין הסכמי הקישוריות, ולא תוותר על הפחתת שיעור העמלה שגובה ממנה בזק מ-2.5% ל-1.1%.



לכאורה, בזק לא חייבת בהקטנת שיעור העמלה רטרואקטיווית עבור העברת שיחות לפלאפון בשל הסכמתה המוקדמת של פלאפון לניכוי של 2.5% מהכספים שמעבירה בזק לסלולר. עם זאת, כאמור, טוענת פלאפון כי היא מתכוונת "ליישר קו עם חברות הסלולר האחרות וליהנות מהפחתת שיעור העמלה של בזק".



בזק העריכה את היקף הפגיעה בה בגין הורדת העמלה לתקופה שבין אוקטובר 2000 לסוף 2002 ב-60 מיליון שקל, ואת הפסד ההכנסה השנתי החל מ-2003, באם תבוטל העמלה, ב-50 מיליון שקל.



בהתאם לתקנות התקשורת לעניין קישור גומלין בין חברות, מוטלת חובה על בזק לשלם למפעילי הסלולר תשלומי קישור גומלין בגין שיחות המסתיימות ברשתות הסלולריות, לפי היקף דקות התנועה שעברו בפועל מרשת בזק אל מערכת הסלולר.



לאחרונה התגלע מחדש הסכסוך בין בזק ופלאפון בעניין התמלוגים שמשלמת פלאפון לבזק בגובה של 3% מסך הכנסות החברה בעקבות הסכם היסטורי, ופלאפון ביקשה מבזק לפטור אותה מתשלום של כ-24 מיליון שקל ברבעון.



בפלאפון טוענים היום כי אין ניסיון לבצע קיזוז בין הפחתת העמלה של בזק בגין הקישוריות לבין ביטול תשלום התמלוגים של פלאפון.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully