וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אינוויה קיבלה הודעה מ-ICE כי זכתה במכרז של כ-17.5 מיליון דולר - זכייה שבוטלה בעבר; טרם נחתם הסכם סופי

גתית פנקס

2.3.2003 / 16:23

כך נודע ל-TheMarker; באוגוסט זכתה אינוויה במכרז לאספקת קווי DSL, ואולם לאחר לחץ שהופעל על ICE מהמשתתפות האחרות, זכייתה בוטלה; כעת קיבלה תוקף מחודש * קוסטה ריקה תחקור מדוע בוטלה זכיית אינוויה



חצי שנה לאחר ביטול זכייתה המקורית של אי.סי.איי טלקום וחטיבת אינוויה שלה במכרז של חברת ICE, מונופול הטלקום ברפובליקת קוסטה ריקה, ולאחר שעניין ביטול המכרז הגיע עד למבקר המדינה בקוסטה ריקה, אינוויה יוצאת כשידה על העליונה. ל-TheMarker נודע כי אינוויה הישראלית קיבלה הודעה רשמית על כך שזכתה במכרז לאספקת כ-85 אלף קווי DSL בשווי מוערך של 17.5 מיליון דולר, כולל ציוד גישה מבוסס DSL בפס רחב.



יצוין כי טרם נחתם הסכם סופי ומדובר בהודעה ראשונית שהגיעה ל-ECI בדבר הזכייה, שהיא למעשה הרחבת חוזה קיים של החברה הישראלית עם ICE. בחברה סירבו היום להגיב.



תחילת הסיפור בסוף אוגוסט 2002, אז הודיעה ICE הממשלתית לאינוויה כי זכתה במכרז היוקרתי בו השתתפו 8 חברות נוספות, ובהן אלקטל, לוסנט, NEC, סימנס וסמסונג. ואולם, המפסידות במכרז טענו כי התגלעו בעיות טכניות בהצעתה של אינוויה וכי על כן יש צורך לקיים מכרז חדש. חודש מאוחר יותר ICE אכן הודיעה לאינוויה על כך שזכייתה בוטלה ופירסמה מכרז חדש, אם כי לא פירטה מה היו הליקויים במכרז שהגישה בזמנו ECI.



המכרז החדש אמור היה להיסגר בנובמבר 2002 ואולם ביטולו של זה הישן לא עבר באופן שקט ברפובליקה, וגופים ממשלתיים החלו לחקור את תקינותו של התהליך, כולל ועדה מיוחדת שהקימה הממשלה.



כעת, אם אומנם ייחתם ההסכם הרשמי, אינוויה צפויה לספק ל-ICE כ-85 אלף קווי DSL שלפי לוח הזמנים המקורי התקנתם אמורה להסתיים ביולי 2003 וכעת ייתכן שתתאחר. יצוין כי ECI מעולם לא סיפקה הודעה רשמית על הזכייה המקורית במכרז ואף לא על ביטול הזכייה.



מחירו הממוצע של קו DSL ירד מרמות של 200 דולר בתקופה האחרונה אף ל-180 דולר, כך שייתכן ששווי החוזה האקטואלי יהיה נמוך יותר בסופו של דבר ולפי הערכות הוא עשוי להסתכם אף ב-15.5 מיליון דולר - עדיין חוזה מכובד עבור החברה.



בחודש שעבר פירסמה ECI את תוצאותיה הכספיות לסיכום הרבעון הרביעי של 2002 והשנה כולה, מהן עלה כי אינוויה רשמה צמיחה מהרבעון השלישי של השנה. הכנסותיה של החטיבה היו 52 מיליון דולר ברבעון הרביעי - צמיחה של 4.8% מהרבעון הקודם. שולי הרווח הגולמי שלה התרוממו ל-33.6% מ-29.8% ברבעון הקודם והרווח התפעולי שלה הסתכם ב-1.8 מיליון דולר. שווי השוק של ECI בבורסת הנאסד"ק הוא כ-180 מיליון דולר.


טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully