וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

חשמל ירוק בחצי מיליארד שקל: ההסכם בין דוראל למליסרון

עודכן לאחרונה: 26.2.2023 / 10:40

קבוצת דוראל חתמה עם מליסרון על הסכם מכירת חשמל ירוק ותעודות ירוקות בהיקף מוערך של כ-500 מיליון שקל למשך כל התקופה. מליסרון מחזיקה בכ-870,000 מ"ר של שטחי מסחר ומשרדים רבים, הפרוסים ברחבי הארץ, והיא נחשבת לאחת מצרכניות החשמל הגדולות ביותר במשק

דוראל מליסרון. באדיבות חיים ערוסי,
דוראל תשייך מתקני ייצור פוטו-וולטאיים משולבי אגירת אנרגיה שבבעלותה המייצרים חשמל ירוק, לחלק מנכסי מליסרון/באדיבות חיים ערוסי

קבוצת דוראל מודיעה כי דוראל חשמל מהטבע בע"מ, המוחזקת במלואה על ידה, חתמה הסכם למכירת חשמל ו'תעודת ירוקות' עם חברת מליסרון, אחת מחברות הנדל"ן המובילות והגדולות בישראל ואחד מצרכני החשמל המשמעותיים במשק הישראלי, למשך תקופה של כ-10 שנים, בהיקף המוערך בכ-500 מיליון ש"ח סה"כ - כ- 50 מיליון שקל בשנה.

ההסכם ייכנס לתוקפו החל מינואר 2024. מחיר החשמל יוצמד לרכיב הייצור אשר נקבע מעת לעת על-ידי רשות החשמל. היקף הצריכה מוערך בכ-150 מיליון קוט"ש בשנה - כמחצית מצריכת החשמל הכוללת של מליסרון.

במסגרת ההסכם, תשייך דוראל מתקני ייצור פוטו-וולטאיים משולבי אגירת אנרגיה שבבעלותה המייצרים חשמל ירוק, לחלק מנכסי מליסרון, וזאת בהתאם לכללי אסדרת השוק.

ההסכם מהווה התקדמות משמעותית בתחום האנרגיה המתחדשת בישראל ובפעילותה של דוראל בפרט, שהינה מספקי החשמל הירוק הגדולים בישראל, בין היתר לנוכח היקפי צריכת החשמל המשמעותיים בנכסי מליסרון, ותמהיל צריכת החשמל בנכסים אלו בהתפלגות שעתית על פני השנה.

מליסרון היא חברת הנדל"ן הראשונה שמצטרפת לבשורת האנרגיה המתחדשת ובוחרת לצרוך חשמל ירוק ולא מזהם. בהיותה אחד מהצרכנים הגדולים במשק, מעבר החברה לצריכת חשמל ירוק מהווה צעד משמעותי למשק האנרגיה המתחדשת כולו.

יקי נוימן, מנכ"ל דוראל. טל שחר,
יקי נוימן, מנכ"ל דוראל/טל שחר

מליסרון מחזיקה בכ-870,000 מ"ר של שטחי מסחר ומשרדים רבים, הפרוסים ברחבי הארץ, והיא נחשבת לאחד מצרכני החשמל הגדולים ביותר במשק, עם היקף צריכה שנתי של כ-300 מיליון קוט"ש, בעלות של כ-100 מיליון ש"ח בשנה. היקף צריכת החשמל של מליסרון צפוי עוד לגדול בשנים הקרובות זאת נוכח היקף הפעילות הגדל ויישום אסטרטגיית הצמיחה שלה.

על פי החלטת רשות החשמל שפורסמה לאחרונה, החל מחודש ינואר 2024, צרכני חשמל יוכלו לרכוש חשמל ישירות ממספקי חשמל המספקים חשמל המיוצר באמצעות מתקני אנרגיה מתחדשת, על ידי שיוך מתקני ייצור ייעודיים המוקצים לצרכנים.

במסגרת ההסכמים שנחתמו, עתידה מליסרון להתחיל לרכוש חשמל ישירות ממספקי החשמל החל משנת 2024 ובאופן מדורג, ולצרוך חשמל מאנרגיות מתחדשות באתריה. בכך תהיה מליסרון מהחברות הראשונות לצרוך חשמל ירוק, בהסכמים חדשניים מסוגם והיקפם במשק, וכן תהא זכאית לתעודות ירוקות (IREC) בגין צריכת החשמל באתריה, במסגרת ההסכמים כאמור.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

איך הופכים אריזת פלסטיק לעציץ?

בשיתוף תאגיד המיחזור תמיר
ליאורה עופר, יו"ר עופר השקעות. ורדי כהנא,
ליאורה עופר, יו"ר מליסרון/ורדי כהנא

קבוצת דוראל היא חברה יזמית גלובלית מובילה בתחום האנרגיות המתחדשות פועלת בישראל, באירופה ובארה"ב. לצד פעילותה הענפה בעולם, הכוללת בין היתר את הקמת הפרויקט הסולארי הגדול ביותר בארה"ב, דוראל מחזיקה במאות מתקנים מניבים ומקימה את צבר הפרויקטים הגדול ביותר בישראל של אנרגיה סולארית בשילוב אגירת אנרגיה. החברה תייצר ותספק את כמות החשמל הירוק הגדולה ביותר לצרכנים משמעותיים במשק הישראלי ממתקני האנרגיה

המתחדשת שלה ברחבי הארץ, באמצעות מספק החשמל הירוק שהקימה. היקף צריכת החשמל שישויך למליסרון במסגרת העסקה, מהווה כ-10% מסך החשמל הירוק שיופק במתקני ייצור פוטו-וולטאיים שדוראל צפויה לחבר לרשת בשנתיים הקרובות במדינת ישראל, העומד על כ-1 גיגה וואט בשילוב כ-1.8 גיגה וואט שעה של אגירת אנרגיה.

חברת מליסרון, בשליטת עופר השקעות ובניהולם של ליאורה עופר (יו"ר) ואופיר שריד (מנכ"ל), הינה חברה המתמחה בהקמה, החזקה, השבחה וניהול של קניונים ומתחמי משרדים ופארקי הייטק הממותגים תחת השם "עופר" והינה מהחברות המובילות בישראל בתחום זה. בבעלות החברה ובניהולה 28 נכסים מניבים בשטח כולל של כ-884 אלף מ"ר בתוספת 26,000 מקומות חניה.

שטחי ההשכרה מאוכלסים בשיעורי תפוסה ממוצעים גבוהים של כ-98.5%. בין הנכסים המרכזיים של מליסרון: עופר רמת אביב, עופר הקריון, עופר גרנד קניון באר-שבע, עופר גרנד קניון חיפה, עופר רחובות, עופר הקניון הגדול פתח-תקוה, עופר בילו סנטר outlet, פארק עופר פתח תקווה East, פארק עופר פתח תקווה West ועוד. כמו כן, מליסרון פועלת בתחום הנדל"ן למגורים באמצעות חברת אביב ייזום המתמחה בייזום ובנייה למגורים ובפרויקטי התחדשות עירונית והמוחזקת על ידיה במשותף עם קבוצת אביב.

שי דולב, מנהל הסחר באנרגיה בקבוצת דוראל: "אנו שמחים על שיתוף הפעולה שלנו עם ענקית הנדל"ן מליסרון שבחרה בנו כמספקי החשמל הירוק לשטחי המסחר שבבעלותה. שיתוף פעולה זה הוא מהלך חשוב המבסס את מעמדה של דוראל כשחקן המרכזי בתחום הספקת החשמל הירוק בישראל, זאת על רקע רפורמת החשמל שתיכנס לתוקפה באופן מלא בשנה הבאה, והוא מהווה סנונית ראשונה לשורת עסקאות האספקה ירוקות משמעותיות בהן תתקשר החברה. אנו ממשיכים ליישם את אסטרטגיית הצמיחה שלנו בעולם בכלל ובישראל בפרט ופועלים לחיזוק מעמדה של דוראל כשחקנית דומיננטית המובילה את שוק האנרגיה המתחדשת בישראל עם הקמות של עשרות פרויקטים סולאריים בשילוב אגירת אנרגיה".

איתי בניאן, סמנכ"ל פיתוח עסקי במליסרון: "המגמה העולמית נעה לכיוון של צמצום פליטות פחמן וכך גם בישראל. מליסרון היא צרכנית חשמל משמעותית, מהגדולות בארץ, וכחלק מיישום עקרונות ה-ESG אנחנו שמחים וגאים להוביל מעבר לצריכת אנרגיה ממקורות מתחדשים, ולהסב את צריכת החשמל שלנו למקורות ירוקים, סביבתיים ונקיים יותר. שני ההסכמים שנחתמו עם חברות מובילות בשוק האנרגיה בישראל הם ראשוניים מסוגם והיקפם בישראל, משקפים תנאים מסחריים מיטביים לצדדים וישלימו יחדיו את עיקר צריכת החשמל בנכסינו לעשור הקרוב".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully