וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מענקי חימום: 300 אלף זכאים יקבלו כסף החל מהיום

עודכן לאחרונה: 26.2.2023 / 11:22

החל מהיום ובמהלך השבוע הקרוב, יעביר הביטוח הלאומי באופן אוטומטי לחשבונות הבנק של הזכאים את מקדמות החימום לשנת 2023. סך התשלום 200 שקלים, מתוך 600 שקלים בסך הכל למשפחה. התשלום ייחשב למקדמה ויופחת מהסכום שישולם לקראת החורף הבא, שיעמוד על 400 שקלים

זוג קשישים בעל ואישה. ShutterStock
מזג האוויר כבר התחמם, אבל אפשר להניח שהזכאים ימצאו שימוש אחר למענק מהמדינה, שבכל מקרה יופחת מהתשלום לקראת החורף הבא/ShutterStock

לפני מספר שבועות התקבלה החלטת ממשלה בדבר העברת מקדמות מענקי חימום בעקבות עליית מחירי החשמל. ב- 14.2.23 ההחלטה עברה בוועדת העבודה והרווחה ובימים אלה הביטוח הלאומי מיישמה בפועל.

מענקי החימום המשולמות בדרך קבע בחודש אוקטובר, בכל שנה, צפויים להיות מופקדים גם השנה בחודש זה, בהפחתת המקדמה על סך 200 שקל שתופקד השבוע. מענקי החימום השנתיים עומדים על כ-600 שקל למשפחה, כאשר היתרה תשלום לקראת החורף הבא.

בין הזכאים למענקי החימום נמצאים: ניצולי שואה, אזרחים ותיקים המקבלים קצבת השלמת הכנסה, מקבלי תוספת לגמלת נכות, מקבלי הבטחת הכנסה וכיו"ב.

כאמור, המענק הוא משפחתי ובמקרה בו יש שני זכאים למענק, הוא יפוצל 100 שקלים לכל אחד מבני הזוג. סך התשלומים שיועברו אל הזכאים בפעימה זו יעמוד על יותר מ-56 מיליון שקל.

הביטוח הלאומי: "הביטוח הלאומי פעל ליישם את ההחלטה בדבר העברת מקדמות מענקי החימום תוך ימים ספורים מרגע שהועברה בכנסת. החל מהיום ובמהלך השבוע הקרוב, יועברו אל חשבונות הבנק מקדמות החימום - ואנו מקווים כי הסכום יסייע, ולו במעט, לזכאים. הפעימה השנייה של מענקי החימום יועברו בעוד כ-8 חודשים, לקראת החורף הבא".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully