וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

גורמים בחברות הסלולר: חלה התייצבות במספר דקות השיחה ברשתות הסלולריות מול בזק בשלושת החודשים האחרונים

ערן גבאי

2.3.2003 / 17:44

הערכות: התחרות של בזק מול חברות הסלולר על התפלגות דקות השיחה בין הקו הנייח לקו הנייד נמצאת על סף שיווי משקל



גורמים בחברות הסלולר טוענים כי בחודשיים הראשונים של 2003 נרשמה יציבות במספר דקות השיחה ברשתות הסלולריות מול רשת בזק בהשוואה למספר הדקות ברשתות בדצמבר 2002. לטענת אותם גורמים חלק מהיציבות במספר הדקות בשוק הסלולר נובע מ"עונתיות" (מספר השיחות המבוצעות בימי החורף קטן יותר).



ההערכות הן כי התחרות של בזק מול חברות הסלולר על דקות השיחה נמצאת על סף שיווי משקל בהתפלגות דקות השיחה בין הקו הנייח לקו הנייד. בין היתר נובע הדבר מכך שצמיחת שוק הסלולר במונחים של מספר מנויים קטנה משמעותית, והמצטרפים החדשים מאופיינים ב-ARPU (הכנסה ממוצעת למנוי) נמוכה יותר.



כמו כן, העלאת המחירים בשוק הסלולר, בפעם השנייה בתוך חצי שנה והמיתון במשק צפויים אף הם להקטין את דקות השיחה בסלולר ולהגדיל את הנדידה לביצוע שיחות ברשת בזק הזולה יותר.



גורם בכיר במשרד התקשורת טען לאחרונה כי תופעת הירידה בשיעור הקווים הנייחים של בזק שולית ולא חורגת מהמגמה בארה"ב ובאירופה.



בזק דיווחה במחצית השנייה של 2002 שחדירת קו נייח ירדה לכ-90% בלבד וחדירת קו שני של בזק לא עלתה מעבר ל-10% ממשקי הבית בישראל.



במשרד התקשורת סבורים שהתופעה של משקי בית המעדיפים התחברות לקו סלולרי על פני התחברות לקו בזק ותשלום דמי השימוש הקבועים זניחה, וכי קיימת השפעה בין שני השווקים - הסלולרי והנייח - אך אין מדובר בשוק אחד ובמוצרים תחליפיים.



בשנים האחרונות ירד אחוז החדירה של קו נייח של בזק בישראל מכ-95% לכ-90%. בניסיון להילחם בשחיקת ההכנסות משיחות פנים ארציות לטובת חברות הסלולר החלה בזק במהלך 2002 להעניק חבילות תעריפים מוזלות בין קווי בזק. זאת, בהמשך לאישור שניתן לחברה במאי 2002 לעבור לשיטת גבייה ההופכת את כל הארץ לאזור חיוב אחד.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully