וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

נדחתה עתירת אובייקטיבי לגבי השימוש בביטוי "אובייקטיבי קובע" בפרסומת

אמיר הלמר

2.3.2003 / 17:58

שופטי בג"צ ציינו כי העתירה לא היתה צריכה להיות מוגשת וחייבו את אובייקטיבי בהוצאות של 10,000 שקל לטובת הרשות השנייה



בית המשפט העליון דחה היום את עתירתה של חברת אובייקטיבי נגד הרשות השנייה לטלוויזיה ולרדיו בעניין החלטת הרשות לפסול תשדיר פרסומת לנוזל ניקוי לרצפות HEPI של חברת יעקובי בעקבות השימוש בביטוי "אובייקטיבי קובע". התשדיר היה מיועד לשידור בשידורי הטלויזיה של ערוץ 2 וערוץ 10.



בעקבות החלטת הרשות לפסול את התשדיר עתרה אובייקטיבי באמצעות עו"ד אורי קידר לבג"צ וטענה בין השאר כי ההגבלה על השימוש בביטוי "אובייקטיבי קובע" מהווה פגיעה בלתי מוצדקת בחופש הביטוי המסחרי שלה.



מנגד, טענה הרשות השנייה, באמצעות עו"ד יאיר עשהאל ממשרד אברמזון ושות', כי לפי הנחיותה אין להשתמש בביטוי האמור בתשדירי פרסומת הנשענים על קביעות של גופים שאינם גופים ציבוריים מוסמכים, וזאת מחמת חשש להטעיה בפרסומת.



כמו כן, טענה הרשות השנייה כי אובייקטיבי נחזתה בתשדיר הפרסומת להיות גוף חסר פניות ("אובייקטיבי"), בעוד שעל יסוד דוגמאות שפורטו על ידי הרשות קיים ספק רב לגבי היותה כזו. עוד טענה הרשות כי טענות העותרת בענין זה הועלו כבר במסגרת עתירה אחרת שהוגשה על ידה לפני כשנה ונדחו על ידי בית המשפט העליון.



בית המשפט ציין כי העתירה לא היתה צריכה להיות מוגשת מלכתחילה וחייב את אובייקטיבי ב-10,000 שקל הוצאות לטובת הרשות השנייה למרות שאובייקטיבי קיבלה את המלצת בית המשפט ומשכה את העתירה. (בג"צ 7339/02)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully