וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

החלום שלנו? "לטייל מחוף לחוף בארה"ב"

בשיתוף אלטשולר שחם

עודכן לאחרונה: 18.5.2023 / 15:20

רוני עשתה הסבה מעולם הפרסום למאמנת כושר, אבל זה לא השינוי היחיד שחוותה בשנים האחרונות. כשנולדו מיקה ואמילי, נולדו איתן גם חלומות חדשים שהיא רוצה להגשים. איך? המומחה הפיננסי של אלטשולר שחם מסביר

רוני גרוס עם ילדיה. יח"צ,
רוני גרוס עם ילדיה/יח"צ

"לפני כשבע שנים החלטתי לעשות הסבה מיקצועית. עד אז עבדתי במשרדי פרסום והספורט היה עבורי תחביב, מספרת רוני גרוס, "עשיתי קורס, והספורט הפך מתחביב למקצוע. מאז עשיתי עוד הרבה קורסים והתמחויות ומנהלת אורח חיים שונה לגמרי. אבל חוץ מהספורט יש את רוני שלפני הבנות ורוני של אחרי הבנות, זה באמת משנה חיים".

הכירו את משפחת גרוס: רוני (40), מיקה ואמילי (1.8 שנים).

רוני גרוס גרה עם שתי בנותיה, התאומות מיקה ואמילי, בדירת ארבעה חדרים, בשכונת "חלומות כרכור". הדירה שכורה, ורוני חולמת לעבור בעתיד לבית פרטי עם חצר במושב. הבנות בגן ילדים בקיבוץ מענית שליד כרכור והן ימשיכו בו עד כיתה א'.

"אני מאמנת בעיקר נשים, ומתמחה באימון נשים אחרי לידה, ועושה אימונים פרטיים וקבוצתיים", היא אומרת, "אני גם עשיתי התמחות עם ילדים ונוער ומאמנת צעירים, לאחרונה גם מאמנת מבוגרים. אני הכי אוהבת בעבודה שלי להוכיח לאנשים שהם מסוגלים, למרות שהיו בטוחים שהם לא. אני בעיקר אוהבת להתחיל לעבוד עם אנשים שהם עם אפס כושר, סובלים מכאבי גב וברכיים, ואין להם אמונה בעצמם. אנחנו עוברים ביחד דרך מדהימה ומרגשת לשינוי המיוחל, כל אחד לפי מטרותיו. והם מרגישים את השינוי".

רוני, אם יחידנית, מתניידת במכונית פרטית קטנה, ומבלה עם הבנות לא מעט בחוץ. "אנחנו אוהבות טבע, פינות חי, מקומות עם עגלות קפה ומדשאות. פחות מסלולי הליכה בגלל גילן, אלא יותר ים, מקומות פתוחים, היכן שיוכלו לרוץ או לרבוץ בשמש. היינו לפני כמה חודשים בחופשה בצימר בקיבוץ שער הגולן והיה כיף. אני גם אוהבת מאוד לראות הופעות מוזיקליות, זה לגמרי משהו שיכול להוציא מהבית גם כשעייפה, וגם מאוד אוהבת מסעדות טובות".

הכירו את התאומות

כשרוני מדברת על הבנות, עייניה נוצצות: "מיקוש היא ילדה חכמה, פקחית, דעתנית היא מאוד חדה, ממש מבינה הכול", מספרת רוני, "היא סקרנית מאוד, נמרצת, פעלתנית, שמחה, צוחקת הרבה, אוהבת לרקוד ולהשתולל, היא בוחנת הכול".

גם על אחותה של מיקה, אמילי, היא מדברת בהתרגשות רבה: אמילוש ילדה חכמה, מאוד רגישה, עדינה, טובת לב, רגועה יותר, עושה דברים באיזי ובקצב שלה, מאוד חייכנית ואוהבת לצחוק, אוהבת שמתפנקים איתה, ילדת חום ואהבה, אוהבת להתכרבל. היא חברותית מאוד, מאוד אוהבת ילדים, אוהבת שמקריאים לה סיפורים ועושים לה הצגות, אוהבת להסתלבט בכל מקום בטבע - תפור עליה חופי תאילנד".

מה הדבר שהכי היית רוצה לעשות איתן?

"אני רוצה ששתיהן תהיינה מאושרות כמובן, ואני חולמת לעשות איתן בבת מצווה טיול ארוך מחוף לחוף בארה"ב - לפחות חודשיים. טיול שיהיה בו מהכול - שופינג בניו יורק, נשוט בסירה אל מפלי הניאגרה, נטייל בגרנד קניון, לאס וגאס, בא לי שניסע על כביש 1 בקליפורניה מלוס אנג'לס לסן פרנסיסקו, שנשכור קרוואן ונחווה את שמורות הטבע המדהימות. זה יהיה טיול אדיר!".

תמונת מצב כלכלית

ההכנסה הממוצעת למשפחה במשק היא כ-19 אלף שקלים ברוטו [1], וההכנסה של רוני היא ממוצעת.

יש חסכונות? "יש לי פק"ם חודשי, ולבנות אני חוסכת בתוכנית חיסכון מהיום שנולדו, כ-200 שקל בחודש לכל ילדה, עד גיל 18. יש לי גם קרן השתלמות, ואני מפרישה לעצמי את הפנסיה כעצמאית".
מה מטרת החיסכון עבור הילדות? "הייתי רוצה לחסוך כדי להגשים איתן גם את חלום טיול בת מצווה מחוף לחוף בארה"ב".

איזה סכום דרוש לך כדי להגשים את חלום הטיול? "אני מעריכה שטיול שכזה, שבו ארצה גמישות עם הזמן איתן, יעלה כ-50,000 שקל".

כמה את מעריכה שיכולה לחסוך בחודש? "מעריכה שכ-1,000-1,500 שקל בחודש".

במשך כמה זמן תוכלי לחסוך? "כעשר שנים".

משפחה בחופשה. ShutterStock
"חולמת לעשות איתן בבת מצווה טיול ארוך מחוף לחוף בארה"ב"/ShutterStock

הפתרון הפיננסי שיעזור למשפחת גרוס לחסוך

עומר בן יאיר, סמנכ"ל מקצועי גמל ופנסיה באלטשולר שחם, מסביר כיצד תוכל רוני גרוס לחסוך באופן שיכול לסייע להגשים את החלום:

תקציב חיסכון חודשי של 1,000 שקלים יכול לסייע להגשים חלומות רבים. נתחיל עם החלום של טיול לארה"ב בעוד 10 שנים. לצורך כך, אם מתוך ה-1,000 ₪ נחסוך בכל חודש 400 שקלים בקופת גמל להשקעה אלטשולר שחם חיסכון פלוס (תחת הנחת תשואה שנתית ממוצעת של כ- 4%)[2] בעוד עשר שנים עשוי להצטבר סכום של כ- 50,000 ₪.[3]

באפשרות רוני לפתוח עוד שתי קופות גמל להשקעה של אלטשולר שחם חיסכון פלוס, אחת עבור כל ילדה, ואת יתרת הסכום שנותר לחיסכון, 600 שקלים בחודש, תפקיד בחלוקה זהה לכל ילדה (300 שקלים בחודש). לאחר 10 שנים עשוי להצטבר בכל חשבון כ-42 אלף שקלים.[3]

אף אם לאחר 10 שנים ההפקדות השוטפות יפסקו, הותרת הכספים בקופות ל-10 שנים נוספות ועד שחרורן של הבנות מהצבא, תאפשר לכספים "להמשיך לעבוד" בשביל הבנות ובתום אותה תקופה כל אחת מהבנות צפויה לקבל כ-56 אלף שקלים [3] שיכולים בהחלט לסייע בהגשמת החלומות כמו לימודים, או טיול שאחרי צבא.

לגבי ההפקדות החודשיות של 200 השקלים לתוכנית חיסכון של כל ילדה עד לגיל 18 מוצע לבדוק מה שיעור הריבית שניתן בפיקדון כזה לתקופה של 16 שנים. לאחר הבדיקה ובהתאם לצרכים של רוני והבנות, ייתכן וניתן לשקול אלטרנטיבה לתכנית החיסכון כמו מעבר לשוק ההון, ובחירה ברמת סיכון שתתאים לטווח ארוך עם פוטנציאל תשואה עודף על הפיקדון [2]. כמובן שלאורך השנים יש להתאים את רמת הסיכון לטווח הזמן שנותר להשקעה. אלטשולר שחם חיסכון פלוס מהווה פתרון כמכשיר חיסכון עם מגוון מסלולי השקעה לבחירה עם רמות סיכון שונות שמאפשרות להתאים את המסלול לטווח החיסכון ולמטרותיו.

להצטרפות אל "אלטשולר שחם חיסכון פלוס" בקליק אחד

[1] נכון לשנת 2019. מתוך פרסום הלשכה המרכזית לסטטיסטיקה: "שנתון סטטיסטי לישראל 2022 - גיליון 73". פורסם ביום 20.9.2022.

[2] אין באמור התחייבות של החברה להשגת התשואה העומדת ביסוד ההנחה המתוארת או התחייבות של החברה להשגת תשואה כלשהי.

[3]. ההנחות שעומדות בבסיס הסימולציה: הנחת תשואה שנתית ברוטו (לא מובטחת) בגובה 4% , דמי ניהול בשיעור שנתי של 0.99% מהצבירה.

המידע לעיל אינו מהווה תחליף לייעוץ ו/או שיווק פנסיוני אישי ו/או ייעוץ מס המותאמים לצרכי הלקוח. המידע כפוף להוראות החוק ו/או תקנון קופת הגמל. אין במידע משום התחייבות להשגת תשואות. השימוש במידע הוא על אחריותו הבלעדית של המשתמש. עלולות להתגלות סטיות בין ההערכות המובאות במידע לבין התוצאות בפועל.

בשיתוף אלטשולר שחם

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully