וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"יהלי שלנו חולמת לרקוד על הבמות הכי גדולות"

בשיתוף אלטשולר שחם

עודכן לאחרונה: 18.5.2023 / 15:20

אלה ועוזי מתגוררים בר"ג עם שלושת ילדיהם, נהנים מטיולים בטבע וחופשות קמפינג, ורוצים לחסוך כדי לעזור לבת הבכורה להגשים את החלום שלה. איך? מומחה מקצועי של אלטשולר שחם מסביר איך בנוי החיסכון של משפחת דוד

משפחת דוד. יח"צ,
משפחת דוד/יח"צ

מיד נפגוש משפחה מקסימה, משפחת דוד, אבל לפני נשמע קצת על הרקע המשפחתי שלה: "הכרנו דרך חברים משותפים כשאני הייתי בת 19 ועוזי בן 24. יצאנו כחבורה כמה פעמים ואז נפגשנו לבד בבר ומאז הכול היסטוריה. 26 שנה יחד. לאחרונה חגגנו לעוזי יום הולדת 50, הוא ואני נסענו למלון כרמים לחופשה רומנטית, רק שנינו והיה כיף!", מספרת אלה דוד.

הכירו את משפחת דוד: עוזי (50), אלה (44), יהלי (12), גיא (10), מיי (3).

המשפחה מתגוררת בשכירות בשכונת נווה יהושע ברמת גן, בדירת ארבעה חדרים. עוזי הוא בעל חברת שירותי ניקיון ואחזקה, ואלה עובדת כמנהלת משרד בחברת ההייטק AST SpaceMobile שבונה לווייני תקשורת. איך נוסעים? עוזי מתנייד במכונית מסחרית ואלה במכונית פרטית חשמלית.

אלה אוהבת להכין תכשיטים ושרשראות בשעות הפנאי, עוזי הוא איש של אנשים והבילוי המועדף עליו הוא להיפגש עם חברים. "שנינו מאוד אוהבים לטייל ומאוד אוהבים טבע. אנחנו פחות אנשים של מלונות ויותר אנשי קמפינג וגלמפינג" הם מספרים על הבילוי המשפחתי המועדף, "אנחנו מעדיפים חוות מיוחדות, ותמיד מרכיבים לעצמנו טיול מגניב, מסלולים מעניינים ומחפשים לעשות משהו מיוחד".

הכדורגלן, הרקדנית וזאת שעוד לא החליטה

ההורים מספרים בגאווה על הילדים במשפחה, למשל על יהלי בת ה-12: "יהלי אוהבת לרקוד. זה הכישרון שלה", מספרת אלה, "היא רוקדת מדהים. בגיל 6 חיפשנו לה חוג, היא ניסתה חוג ריקוד - והתאהבה. מאז היא רוקדת היפ הופ ומופיעה עם להקה".

החלום של יהלי: "להיות רקדנית מקצועית, כזאת שרוקדת על הבמות הכי גדולות".

ומה יש להם להגיד על גיא (10)? גיא מאוד אוהב כדורגל, ומשתתף באופן קבוע בחוג כדורגל כדי ללמוד את היסודות ולהצטיין. הוא מתייחס לזה ברצינות וזה חלק משגרת יומו. לגיא יש אהבה נוספת - המטבח. "הוא מאוד אוהב לבשל", מספרת אלה, "אני גם אוהבת לבשל וזה משהו משותף לשנינו. הוא מבשל איתי הרבה".

החלום של גיא: "כדורגל הוא האהבה הגדולה של גיא, יש סיכוי טוב שהוא ירצה להיות בעתיד כדורגלן", אומרת אלה.

ליהלי ולגיא יש גם אחות קטנה, מיי (3). הקטנה שבחבורה עוד לא חולמת חלומות, אבל לדברי אלה "כבר אמרה שכשתהיה גדולה היא רוצה להיות רקדנית כמו יהלי", ולרקוד בדרכי אחותה הגדולה.

תמונת מצב:

ההכנסה הממוצעת למשפחה במשק היא כ-19 אלף שקלים ברוטו [1]. ההכנסה של אלה ועוזי היא קצת מעל לסכום זה. לשניהם יש קרן השתלמות.

מה מטרת החיסכון? "אנחנו רוצים לחסוך ליהלי ללימודי ריקוד מקצועיים, כדי שאחרי שירותה הצבאי והטיול אחרי הצבא, היא תוכל ללמוד ריקוד במקומות הכי טובים בארץ או עולם ותוכל להתמקצע בתחום".

איזה סכום דרוש לכם כדי להגשים ליהלי את החלום? "בסביבות 40 אלף שקל".

כמה אתם יכולים לחסוך בחודש? "400-500 שקלים".

משפחה צעירה חותמת על חוזה. ShutterStock
המומחה הפיננסי של אלטשולר שחם מסביר/ShutterStock

הפתרון הפיננסי שיעזור למשפחת דוד לחסוך

עומר בן יאיר, סמנכ"ל מקצועי גמל ופנסיה באלטשולר שחם, מסביר כיצד תוכל משפחת דוד לחסוך באופן שיכול לסייע להגשים את החלום:

מסגרת תקציב לחיסכון חודשי של 500 שקלים יכולה לסייע לעמוד ביעד. בתקופה של 10 שנים (עד הגיעה של יהלי לגיל 22) בחיסכון בקופת גמל להשקעה (בהנחת תשואה שנתית של 4%) [2] עשוי להצטבר סכום של כ-70 אלף שקלים [3]. לכן החדשות הטובות הן שמשפחת דוד תוכל, ככל הנראה, לעמוד ביעד שהציבה, חיסכון של 40 אלף שקלים כבר לאחר 6 שנות חיסכון.[3]

אפשרות נוספת היא להקטין את החיסכון החודשי לסכום של 300 שקלים בלבד ובסוף תקופה של 10 שנים עשוי להצטבר סכום של כ-42 אלף שקלים [3].

אגב, למשפחת דוד יש אפשרות לנסות להגשים גם את החלומות של כל שלושת הילדים: יהלי גיא ומיי. ניקח את התקציב החודשי של 500 שקל ונחלק אותו לחיסכון בין שלושת הילדים. נפתח למעשה 3 קופות גמל להשקעה (אחת על שם כל ילד) ונחלק את הסכום החודשי ביניהם.

אם אלה ועוזי יחסכו לבתם הבכורה יהלי במשך 10 שנים (לגיל 22), נניח 300 שקל בחודש, הם עשויים לקבל סכום של כ-42 אלף ₪ [3].

אם יחסכו לגיא לתקופה של 15 שנים, כשבמשך 10 שנים יחסכו לו 100 שקל בחודש ולאחר מכן יגדילו ל-400 ₪ בחודש למשך 5 שנים, הם עשויים לקבל כ-42 אלף שקלים בסך הכל [3].

למיי הקטנה הם יכולים לערוך תכנית חיסכון למשך 22 שנים. אם ב-20 השנים הראשונות יחסכו 100 שקל בחודש ולאחר מכן יגדילו ל-200 לעוד 3 שנים הם עשויים לקבל כ-43 אלף שקלים [3].

להצטרפות אל קופת גמל להשקעה "אלטשולר שחם חיסכון פלוס" בקליק אחד

[1] נכון לשנת 2019. מתוך פרסום הלשכה המרכזית לסטטיסטיקה: "שנתון סטטיסטי לישראל 2022 - גיליון 73". פורסם ביום 20.9.2022.

[2] אין באמור התחייבות של החברה להשגת התשואה העומדת ביסוד ההנחה המתוארת או התחייבות של החברה להשגת תשואה כלשהי.

[3]. ההנחות שעומדות בבסיס הסימולציה: הנחת תשואה שנתית ברוטו (לא מובטחת) בגובה 4% , דמי ניהול בשיעור שנתי של 0.99% מהצבירה.

המידע לעיל אינו מהווה תחליף לייעוץ ו/או שיווק פנסיוני אישי ו/או ייעוץ מס המותאמים לצרכי הלקוח. המידע כפוף להוראות החוק ו/או תקנון קופת הגמל. אין במידע משום התחייבות להשגת תשואות. השימוש במידע הוא על אחריותו הבלעדית של המשתמש. עלולות להתגלות סטיות בין ההערכות המובאות במידע לבין התוצאות בפועל.

בשיתוף אלטשולר שחם

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully