וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

החיסכון המיוחד שיכול לסייע להגשים את החלומות של הילדים שלכם

בשיתוף אלטשולר שחם

עודכן לאחרונה: 18.5.2023 / 15:20

כשתשאלו את הילדים או הנכדים "מה תרצו להיות כשתגדלו?", הם ישיבו "כדורגלן", "טייסת" או אולי "גיימר". ואז הם ישאלו, "אבל איך אגדל להיות כזה?". הכירו את קופת הגמל להשקעה מבית אלטשולר שחם, "אלטשולר שחם חיסכון פלוס", שתסייע לכם לתכנן את עתידם כבר מהיום

אבא חוסך כסף עם ילדה. ShutterStock
בקבוצת אלטשולר שחם מגוון רחב של מוצרים שיכולים לתת פתרון השקעה לכל גיל ובהתאמה אישית/ShutterStock

לחלום הבא נצטרך אהבה, חשיבה לטווח רחוק ועקביות. הילדים או הנכדים שלכם אולי אפילו יופתעו ממה שיראו. הם לא יראו את החלום קורה עכשיו, אלא אולי רק בעוד כמה שנים - אבל הם יוכלו להיות מרוצים. איך? אם תיקחו את החלומות שלהם ברצינות, אתם תוכלו לסייע להגשים להם אותם.

העתיד של הילדים כבר כאן. הוא מתחיל ברגע זה ולא צריך לחכות למחר, כדי לנסות לעזור להם לממש את עצמם, את היכולות שלהם, את השאיפות שלהם. לכם ההורים יש הזדמנות להשפיע באופן משמעותי על העתיד שלהם, אם רק תחשבו ותתכננו מראש. הדרך לעשות את זה: לאסוף שקל לשקל, חודש בחודשו.

פשוט לומר אך קשה לבצע, נכון? והרי יש הוצאות שוטפות שגדלות ככל שהילדים מתבגרים: גני ילדים, שיעורים פרטיים, ביגוד והנעלה, טיולים, מזון, חופשות ועוד. נכון, קיימת תכנית "חיסכון לכל ילד" שיזמה המדינה לפני כמה שנים, במסגרתה מפקיד המוסד לביטוח לאומי 55 שקלים בחודש לכל ילד שעבורו משולמת קצבת ילדים, אבל זהו חיסכון שיכול לספק סכום יחסית קטן - וסכומים קטנים לרוב עוזרים לממש חלומות קטנים, כדי שהילדים יוכלו לחלום בגדול כדאי לשקול לחסוך יותר.

כשתשאלו את הילדים או הנכדים "מה תרצו להיות כשתגדלו?", הם ישיבו לכם תשובות כמו: "מדענית", "אסטרונאוט", "זמרת", "טייסת" או "גיימר ברמה עולמית". ואז הילדים ישאלו אתכם, "אבל איך אגדל להיות כזה?". ה"איך" הזה חשוב, כי כשמציבים מטרה צריך לדעת כיצד לממש אותה. אתם תוכלו לענות להם: באמצעות קופת חיסכון.

אמנם זאת תשובה קצת מסובכת לילדים, אבל ההסבר לה הוא פשוט, וחשוב יותר שאתם אלה שתבינו אותו, כי הוא המפתח לדלת שמאחוריה נמצא עתידם.

קחו את החלומות שלהם ברצינות

בקבוצת אלטשולר שחם מגוון רחב של מוצרים שיכולים לתת פתרון להשקעה וחיסכון לכל גיל ולכל שלב בחיים. אחד מהם הוא קופת גמל להשקעה, שבניגוד לקופת גמל רגילה, אפשר למשוך ממנה את הכספים שנצברו בכל עת¹ (גם מתחת לגיל הפרישה) בצורה הונית (סכום מלא או חלקי), ללא תשלום "קנס" על פירעון מוקדם כמו בקופות הגמל המסורתיות אך בתשלום מס על הרווחים בלבד.

בשונה מתוכנית "חיסכון לכל ילד" שמטעם המדינה, בה סכום ההפקדה הוא מוגבל וכך גם החיסכון שצפוי להצטבר , בקופת גמל להשקעה "אלטשולר שחם חיסכון פלוס" ניתן להפקיד החל מ-100 שקלים לחודש בהוראת קבע, ואפשר להפקיד גם סכום חד פעמי בהתאם ליכולות שלכם, עד לתקרת ההפקדה השנתית המותרת. תקרת ההפקדה לשנת 2023 היא 76,449.63 שקלים ליחיד/ה ². עם סכום כזה הדרך להגשים חלומות יותר קלה.

ילדה חוסכת כסף. ShutterStock
קופת הגמל "חיסכון פלוס" מבית אלטשולר שחם מאפשרת לפתוח תכנית חיסכון מרגע הלידה/ShutterStock

היתרונות של קופת הגמל להשקעה "אלטשולר שחם חיסכון פלוס" ברורים:

• כל אחד רשאי לפתוח קופת גמל להשקעה
• נזילות תמידית של הכסף שנצבר³
• גמישות בהפקדה - ניתן להפקיד בהוראת קבע או בסכום חד פעמי¹
• שקיפות ונגישות לביצועים דרך האזור האישי באתר
• מגוון מסלולים ואפיקי השקעה לבחירתכם
• מעבר ממסלול השקעה אחד לאחר בכל עת¹ ללא תשלום מס
• באפשרותכם למנות מוטבים כרצונכם, שיהיו זכאים לכספים
• פטור ממס במשיכת הכסף כקצבה⁴

כשמתחילים לחסוך כשהילדים קטנטנים, באופן שאינו מעיק על התקציב המשפחתי ומאפשר גישה לכסף בכל עת, אפשר להיות שקטים ולדעת שתוך 18-21 שנים ייחסך עבורם סכום משמעותי. קופת הגמל להשקעה "אלטשולר שחם חיסכון פלוס" מאפשרת לפתוח תכנית חיסכון מרגע הלידה, ומציעה מגוון יתרונות לחיסכון גמיש ונזיל³. אז בין אם הילדים ירצו לנסוע לטיול אחרי הצבא, ללמוד לתואר אקדמי, לחתונה או לפתיחת עסק - החיסכון שתפתחו להם בגיל צעיר יכול להוות בסיס לממש זאת.

באלטשולר שחם דוגלים במדיניות השקעות הכוללת הסתכלות ארוכת טווח, לצד גמישות ופתיחות מחשבתית. התקופה הנוכחית מלמדת שעלינו לחשוב על המחר, והאחריות שלנו כהורים או כסבים וסבתות, היא לנסות לדאוג שכל האפשרויות יהיו פתוחות בפני הילדים. אז... קחו את החלומות שלהם ברצינות ותתחילו לתכנן להם את העתיד.

להצטרפות אל "אלטשולר שחם חיסכון פלוס" בקליק אחד

1. בכפוף למועדים הקבועים בהוראות הדין והוראות תקנון הקופה הרלוונטית.
2. סכום תקרת ההפקדה מתייחס להפקדות עמית בכלל חשבונותיו בכל קופות הגמל להשקעה.
3. משיכה תתבצע בתוך 4 ימי עסקים ממועד קבלת בקשה מלאה ותקינה. ככל שהמועד נופל על אחד משלושת ימי העסקים הראשונים בחודש, הפעולה תתבצע ביום העסקים הרביעי באותו החודש. בעת משיכה הונית של הכספים בכל גיל תשלמו מס בשיעור של 25% על הרווחים.
4. משיכת הכספים כקצבה לאחר גיל 60 פטורה מתשלום מס הכנסה על הקצבה. יודגש, כי בהתאם להוראות הדין החלות כיום, לא קיים מנגנון למשיכת הכספים כקצבה ישירות מקופת גמל להשקעה. לצורך קבלת קצבה ניתן להעביר את הכספים לקופה לקצבה (קרן פנסיה או קופת ביטוח) וזאת החל מגיל 60.

הערות משפטיות

המידע לעיל לרבות הסכומים והשיעורים המפורטים בו, מעודכן לשנת 2023 והוא מוגש כמידע כללי בלבד. המידע אינו מהווה ייעוץ משפטי, המלצה ו/או חוות דעת, ואין בו כדי להוות תחליף להוראות החוק ו/או התקנון ו/או כדי להוות תחליף לייעוץ ו/או שיווק פנסיוני אישי ו/או ייעוץ מס המותאמים לצרכי הלקוח. אין במידע משום התחייבות להשגת תשואות. השימוש במידע הוא על אחריותו הבלעדית של המשתמש. עלולות להתגלות סטיות בין ההערכות המובאות במידע לבין התוצאות בפועל.

בשיתוף אלטשולר שחם

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully