וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הריבית בעלייה? "חלק גדול מהאוכלוסיה אינו מתקשה"

עודכן לאחרונה: 27.2.2023 / 11:40

את הדברים אומר המפקח על הבנקים שהודף את הביקורת על מדיניות הריבית של בנק ישראאל ושל הבנקים המסחריים. "כרגע לא נראה שיש קושי מאוד רחב. החודש זה שיא הצריכה של כרטיסי האשראי" אמר אבידן והוסיף שהוא יודע שמדובר בעמדה לא פופולרית

דיון בוועדת הכספים 270223. ינון שלום יתח, מערכת וואלה
המפקח על הבנקים, יאיר אבידן (בעניבה שחורה) בהופעתו בפני ועדת הכספים/מערכת וואלה, ינון שלום יתח

בדיון בוועדת הכספים על המשכנתאות, תקף המפקח על הבנקים, יאיר אבידן את הטענות על עליית הריבית:

"אני עומד להגיד דברים לא פופולריים (….) כרגע לא נראה שיש קושי מאוד רחב (בעקבות עליית המחירים). החודש זה שיא הצריכה של כרטיסי האשראי, אבל אנחנו חושבים על כלים ומדברים על האפשרויות של המערכת".

אבידן הוסיף: "בעולם שהצריכה הפרטית עולה בהיקף משמעותי, כנראה רובד גדול מהאוכלוסייה לא מתקשה. אין לנו כלים להתערב בבנקים ובתמחור. יש כאן בעיה של פרטים מהציבור שמתקשים ולהם יש מענה".

ומה באשר לאותם פרטים? אבידן הסתפק בתשובה כללית: "אנחנו סופר רגישים וחושבים מה ניתן לעשות, כרגע אין לנו פיתרון יותר טוב מהפיתרון שבו נקטנו".

יאיר אבידן 6. ראובן קסטרו
אבידן. אולי העובדה שיעזוב בקרוב את תפקידו מאפשרת לו לומר "דברים לא פופולריים" כהגדרתו/ראובן קסטרו

דבריו של אבידן משקפים תסכול בקרב רבים בצמרת בנק ישראל שמרגישים כי בידי הציבור (אם בשל חסכונות שנצברו בתקופת הקורונה ואם בשל השפעתו החיובית של ההייטק על ההכנסות של רבים מאזרחי ישראל) קיים כסף רב שמתורגם לעלייה בצריכה חרף העלאות הריבית שהיו אמורות לרסן אותה (תופעה דומה לזו שנראית גם בארצות הברית למשל).

זו הסיבה לכך שהאינפלציה אינה נבלמת חרף העלאות הריבית המתמשכות, בעוד שהעיסוק בנושא, מטבע הדברים, מתמקד בנפגעים מהעלאות הרבית - בעיקר בנוטלי משכנתאות תוך כדי מתיחת ביקורת נוקבת על בנק ישראל.

אבידן אמור לסיים בקרוב את תפקידו, מה שככל הנראה מקל עליו לומר דברים כהווייתם תחת תשלום מס שפתיים לקו הפופוליסטי בו מחזיקים רבים מחברי הכנסת, לרבות חברי ועדת הכספים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully