וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מי כאן הלקוח? הדינמיקה המסקרנת בעולם האדריכלות

27.2.2023 / 13:04

כמעט כל אדם שרוכש או משפץ דירה שוכר קודם כל את שירותיו של אדריכל או מעצב פנים. מה שבעבר נחשב למותרות או לעניין ללקוחות בעלי ממון, הוא היום נחלת הכלל. אז למה זה קורה, איך זה משפיע על התחום ואיך כולם יוצאים נשכרים?

תכנון ועיצוב קרן גנס. אסף פינצ'וק,
הסיבה שצריך מעצב/ת או אדריכל/ית. תכנון ועיצוב קרן גנס/אסף פינצ'וק

"מעצב הוא כבר לא LUXURY, הוא MUST".

כך אומרת מעצבת הפנים קרן גנס. והאמירה הזאת מוכיחה את עצמה בשטח. קשה למצוא אדם העומד בפני רכישת בית או שיפוץ שלא לוקח את שירותיו של אדריכל או מעצב פנים שמלווה אותו לאורך כל התהליך. אם פעם אדם היה נכנס לחנות לרכוש ריהוט או אריחים, היום הוא לא ייכנס לבד ולעתים קרובות המעצב ייכנס במקומו. עלות שירותיו של האדריכל או המעצב משתנה בהתאם לגודל הפרויקט ויכולה לנוע בין 20 אלף שקל ל 250 אלף שקל.

אדריכלות רון שפיגל. רגב כלף,
אדריכלות רון שפיגל/רגב כלף

"תפקידו של האדריכל והמעצב גדל והתעצם מאוד בשנים האחרונות. היום לקוחות שוכרים את שירותיו של האדריכל עוד בשלב ההתלבטות על המגרש, הוא מלווה את תהליך הרכישה כבר מראשיתו, הוא זה שמבין את הפוטנציאל של המגרש, המיקסום שלו והתאמתו לצרכי הלקוח", מסביר אדריכל רון שפיגל מ"שפיגל אדריכלים", "התחום כל כך התפתח שהיום, אני לעתים מקבל את המפתחות של הפרויקט ומחליט עבור הלקוח מה יהיו החומרים השולטים, הצבעוניות, העיצוב וכו. הלקוחות מבינים שאני כאיש מקצוע מביא את הידע ואת הכלים לעשות זאת הכי טוב. כשאני מגיע עם לקוח לשטח , לא תמיד הוא מבין או יודע לדמיין איך זה ייראה בפועל. לאורך השנים אני מרגיש שהלקוחות יותר סומכים, יותר מפקידים, יותר נותנים לנו אור ירוק לבצע את התהליך כמעט באופן עצמאי".

sheen-shitof

עוד בוואלה!

קק"ל מעודדת לימודי אקלים באמצעות מלגות לסטודנטים צעירים

בשיתוף קק"ל
עיצוב שרי גורשטיין, באדיבות שאנל מור וילונות. עודד סמדר,
עיצוב שרי גורשטיין, באדיבות שאנל מור וילונות/עודד סמדר

"היום, בניגוד לעבר, גם כשהפרויקט קטן נדרשת מעורבות של אדריכל או מעצב והלקוחות מבינים זאת", מוסיפה שאנל מור, בעלת בוטיק לווילונות. מעצבת הפנים קרן גנס מוסיפה כי גם בפרויקטים נקודתיים, נדרשת המקצועיות של מעצב הפנים. "גם אם לקוח ייקח קבלן לשיפוץ מקלחת, הוא יצטרך לקחת מעצב פנים שהמקצוע שלו הוא לעשות את 'הזום אין' ולהביא את הערך המוסף. אני עדיין נתקלת בתגובות כמו 'זה יקר' ו'אני יכול לעשות את זה לבד', ויש אנשים שמשפצים לבד, זה קורה. אבל צריך לזכור שאדריכלות פנים היא מקצוע ואני מאמינה שבסוף העבודה שלנו פשוט משנת חיים".

מעבר לירידה לפרטים והראייה הכוללת, מעורבותו ההולכת וגדלה של האדריכל או המעצב אמנם כרוכה בעלות לא מבוטלת אבל בסופו של דבר יכולה דווקא לחסוך בעלויות ולהשפיע גם על עבודתו של הספק.

"המעורבות של האדריכל או המעצב שהפך בעצמו ללקוח היא win win כי ההיכרות והשפה המשותפת בין הספק למעצב חוסכים מאמץ וכסף", מסבירה מור, "המעצב יודע לתווך את הצרכים של הלקוח בצורה מיטבית והספק והמעצב הופכים לצוות. כשאני עובדת מול המעצב, הידע המקצועי שלו מסייע לעבודה שלי. בנוסף ההיכרות והעבודה ארוכת השנים מול מעצבים יוצרת תקשורת רציפה בשלבים מוקדמים מאוד של הפרויקט. המעצב יודע להתייעץ איתי בשלב התכנון ואני הופכת להיות יועצת לפרויקט מעבר לביצוע העסקה הספציפית".

משטחי למינם, תכנון אדריכלית יעלה דגנית איבגי. אלעד גונן,
משטחי למינם, תכנון אדריכלית יעלה דגנית איבגי/אלעד גונן

איל שימן, מנכ"ל למינם-ישראל, מוסיף: "האדריכלים הם השגרירים של המותג. דבר שהשתרש רק בשנים האחרונות. אין ספק שעל פיהם יישק דבר. הצרכן מבין עניין, אולם ברגע שאת התהליך מלווה איש מקצוע, השרביט עובר אליו. הצרכן מבין שהאדריכל בקיא בחידושים, טכנולוגיות, ומבין ויודע מה טוב לצרכן ובראש ובראשונה לפרוייקט. כאשר אדריכל עובד על 20-30 פרוייקטים במקביל, אין ספק שהוא החשוב במערכת. מדי תקופה אנו מוציאים סיורים של קבוצות אדריכלים ומעצבים לאיטליה, למפעלי למינם, שם אנו ממחישים להם מה הם החידושים מבחינת עיצובים, מידות, טקסטורות של משטחי למינם לפנים ולחוץ. אנו משקיעים בסיורים האלה, ומבינים כמה חשוב הקשר הזה בינינו לבין קהל האדריכלים".

באדיבות MODY. יחצ,
באדיבות MODY/יחצ

ולסיכום, אומרת עדי לביא, מנהלת קשרי אדריכלים ב-MODY, כי לא פעם האדריכלים והמעצבים מגיעים לבדם לסניפים בלי הלקוחות. "החשיבות של האדריכלים ומעצבים היא עצומה. כל פרויקט, קטן, בינוני או גדול, מלווה היום באיש מקצוע. לרוב הם מגיעים לסניפים מלווים בלקוחותיהם, אולם גם הרבה פעמים הם מגיעים לבד ועושים עבורם את ההתאמה הנדרשת לפרויקט. עליית המחירים, רק הפכה את המקצוע להרבה יותר חשוב. בזכות האדריכלים ומעצבים הרכישות הרבה יותר מדויקות ונכונות בהתאם לתקציב ולסגנון הנבחר".

  • עוד באותו נושא:
  • אדריכלות

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully