וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

על הפנים: טיפים מקצועיים להסרת האיפור הפורימי שעלול להזיק לעור

עודכן לאחרונה: 1.3.2023 / 19:45

תחפושת יצירתית לפורים, משלבת לא פעם, איפור דומיננטי שמצריך מריחת תכשירי צבע "כבדים" ישירות על עור הפנים. המתחפשים המשקיעים יזכו אומנם לתגובות התלהבות אך מי שפחות ייהנה מכך, הוא עור הפנים שעלול להינזק לטווח הארוך. פולה בליק דיין עם טיפים לניקוי יסודי

אישה מנקה את הפנים במקלחת. ShutterStock
חומרים "ישר לפנים": ניקוי נכון ויסודי של עור הפנים מאיפור כבד בפורים/ShutterStock

אם השקעתם בתחפושת שעיקרה הוא איפור הפנים, תהיו אולי ה"מסמר של הערב" במסיבה אך אתם עלולים לסבול למחרת מגירויים ורגישויות על הפנים, הן בשכבת העור העליונה והן לעיתים בעומקו העור, מה שעשוי להזיק לבריאות עור הפנים לאורך זמן.

מה אתם יודעים על תכשירי האיפור שאתם עושים בהם שימוש חד פעמי בערב פורים? האם הם מפוקחים או לא, מה הם מכילים? איזה סוג עור יש לכם, ממה כדאי לכם להימנע?

שאלנו את פולה בליק דיין, מומחית לרפואה טבעית וקוסמטית מתקדמת, כיצד מומלץ ונכון לנקות את העור ביסודיות מהאיפור הכבד תוך שמירה על אזורים עדינים בפנים וקיבלנו עצות של מומחית שכדאי לאמץ:

"האיפור בפורים כולל בדרך כלל יותר שכבות מאשר האיפור היומיומי, ולכן קשה יותר להסיר אותו בלי לפגוע בעור ולגרום לאדמומיות ורגישות, בעיקר אצל בעלי עור רגיש. על מנת לנקות את הפנים באופן ראוי ונכון כדי שלא נעשה נזק בימים שאחרי, ראשית יש לדעת מראש מהו סוג העור שלנו ולהצטייד בחומרי הסרה מותאמים".

"בחירת תכשיר ניקוי לפנים תלוי בסוג העור שלנו וכן לתחושה שאנחנו מצפים לה בתום הניקוי, למשל, אנשים מסויימים יעדיפו לנקות את הפנים עם תחליב ניקוי, אחרים עם שמן ואחרים עם נוזל, סבון, מוס או ג'ל. כולם ינקו את העור אך כל אחד מהם יותיר תחושה אחרת על עור הפנים כשהוא נקי".

אז איזה מרקם או סוג של תכשיר ניקוי מתאים לכל סוג של עור? הנה מדריך קצר לבחירת תכשיר ניקוי לפי סוג העור.

עיניים לבנות. ShutterStock
הרכבתם תחפושות מקורית בעצמכם והעמסתם איפור על הפנים? טיפים לניקוי יסודי של עור הפנים/ShutterStock

ניקוי עדין או אינטנסיבי?

עור פנים יבש: דורש ניקיון עדין ולא אינטנסיבי על מנת לא להוריד את שכבות השומן הטבעיות של העור המגנות עליו (הגנה הטבעית של הגוף), מומלץ לנקות עם סבון פנים מעורבב עם שמן קוקוס או עם קרם בעל מרקם עדין ועשיר בלחות או בתחליב פנים עשיר בעלי מרכיבים מלחחים ומזינים, חומרי הגמשה (חומרים מבוססי תמציות ושמני דגנים)

עור פנים שמן: ניקוי לעור שמן יעשה עם חומרים נטולי לאלכוהול, מטרת חומר הניקוי היא להסיר את עודפי שומן המופרשמים מן הנקבוביות , יש לנקות בחומר סופח שומן ומייבש פצעים וכן בעל חומרים אנטי בקטאריילים למניעת זיהומים ודלקות וכן חומרים בעלי פעולת כיווץ נקבוביות (לפי ניקוי יש לשים לב למצב הפצעים בעור וחומרתם).

sheen-shitof

עם הנחה בלעדית

השיער נושר? מכשיר הפלא האמריקאי ישים לזה סוף במהירות

בשיתוף HairMax
אילוסטרציה. ShutterStock
חשיבות הניקוי: היצירתיות וההשקעה באיפור לפורים עלולה להזיק לעור/ShutterStock

בהתאם לעונות השנה

עור פנים מעורב/רגיל: סוג עור פנים זה הוא השכיח ביותר בארץ ויש לנקות אותו עם חומרים בעלי הרכבי לחות המכילים חומרי הזנה, חומר הניקוי צריך להיות בעל טקסטורה בינונית. רכיבי המוצר יכולים להכיל חומרי זוהר, חומצות אלפא הידרוקסי המסירה את תאי השומן והתאים המתים ומנגד מאזנת את בלוטת החלב.

בנוסף לסוג עור זה, מבחר גדול של מוצרים והוא יכול לשנות ולהחליף בהתאם לעונות השנה ורמת הלחות באויר.

פולה בליק דיין. אור גפן,
פולה בליק דיין, מומחית לרפואה טבעית וקוסמטית מתקדמת/אור גפן

סוג העור שנוטה לפתח כתמים

עור פנים רגיש: הינו עור דק בעל תגובה מהירה ואינטנסיבית לחומרים, אנשים בעל עור רגיש מתארים תחושות של אי נוחות וגירוי כל אלה מצריכים טיפול עדין בכל נגיעה באזור הפנים, היות וסוג עור זה נוטה לפתח כתמים ואדמומיות במהירות רבה, חומרי הניקוי צריכים להיות בעל מרקם חלק ועדין ללא פרבנים, חומרים משמרים, SLS ונטולי בישום.

ניתן להשתמש בסבונים עדינים, תחליבי רחצה בעלי מרקם רך ואף בשמנים מסוג שקדים, עץ התה ושמן זית. בנוסף מומלץ להשתמש בחומרים המכילים אוריאה (מחדיר לחות) ואלטונין (חומר מחדש רקמות) התורמים לריפוי עור רגיש.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully