וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

גאווה ישראלית: היוניקורן הגדול בעולם בתחום הסייבר

עודכן לאחרונה: 27.2.2023 / 16:16

בתוך שלוש שנים: Wiz הופכת ליוניקורן הסייבר הגדול בעולם ומגייסת 300 מיליון דולר, לפי שווי של 10 מיליארד דולר. ההגעה לשווי הזה נעשתה בתוך פחות משלוש שנים, שיא עולמי - ומהר יותר משמות כמו אובר, פייסבוק וטוויטר

סייבר. ShutterStock
מי חד הקרן הגדול בעולם בתחום הסייבר?/ShutterStock

בתוך שלוש שנים מיום הקמתה: חברת הסייבר Wiz מגייסת 300 מיליון דולר לפי שווי של 10 מיליארד דולר, הופכת ליוניקורן הסייבר הגדול בעולם. המשקיעים העיקריים בסבב הנוכחי הם קרן לייטספיד וקרן גרינאוקס, שמובילים את הסיבוב לצד המשקיעים הקיימים בחברה.

Wiz הוקמה במרץ 2020, הטכנולוגיה שלה מותקנת ביותר מ- 35% מחברות Fortune100 ועל לקוחותיה נמנים מורגן סטנלי, קולגייט, סלאק, סיילספורס, BMW ועוד. החברה מעסיקה 650 עובדים, מתוכם כ- 150 בישראל, והיא צפויה להמשיך ולגייס עובדים, כולל בישראל. לחברה משרדים בארה"ב - בניו יורק ובדנוור, והיא מתכננת לפתוח משרדים חדשים בוושינגטון די.סי., אוסטין ודאלאס.

מאז הקמתה לפני שלוש שנים גייסה החברה סכום כולל של 900 מיליון דולר, שהביאו אותה לשווי של 10 מיליארד דולר. בגיוסים הקודמים ובזה הנוכחי השתתפו הקרנות סקויה, אינדקס, אינסייט פרטנרס וסייברסטארטס של גילי רענן. בין המשקיעים הפרטיים הבולטים בחברה נמנים ברנרד ארנו, האיש העשיר בעולם; האוורד שולץ, המייסד של סטארבקס ויזמים בולטים נוספים.

חדי הקרן הגדולים בעולם בתחום הסייבר. Wiz,
היוניקורנים הגדולים בעולם בתחום הסייבר/Wiz

אסף רפפורט, מייסד-שותף ומנכ"ל Wiz: "אנחנו גאים מאוד בשיעור הצמיחה שלנו בכל הקשור למספר הלקוחות, למכירות ולעלייה בשווי החברה, במיוחד על רקע תנאי השוק הקשיים בהם מצוי ההיי טק הגלובלי. המוצר של Wiz הוכיח שהוא מהווה פלטפורמה שמשרתת ארגונים בתחום אבטחת הענן, ומאפשרת להם לאחד מספר מערכות שונות - החל מהערכת חולשות, דרך הגנה על מידע ועד ניתוח הרשאות מתקדם, גם עבור צוותי אבטחה וגם עבור צוותי הפיתוח. Wiz ממשיכה לצמוח גלובאלית, ומוכרת למגוון ארגונים מתעשיות שונות".

פטריק בקהאוס, שותף בקרן גרינאוקס: "Wiz הופכת במהירות להיות המרכז של תעשיית אבטחת הענן. רק לפני שנתיים, אבטחת סביבת הענן היתה לא יותר מאשר הסתמכות על אוסף מפוזר של פתרונות נקודתיים ותוספות. Wiz בנתה פלטפורמה מקיפה מבוססת ענן המעניקה ללקוחות תובנות מעשיות תוך דקות, ומראה להם את תחומי הפגיעות שלהם, הסיכונים העומדים בפניהם וכיצד לפתור אותם. רק לעתים נדירות אנו רואים עסק צובר אחיזה או צובר אהדת לקוחות כל כך מהר, ואנחנו נרגשים לשתף פעולה עם אסף וצוותו בזמן שהם ממשיכים את הפרק הבא במסע שלהם".

ארשם ממרזאדה, שותף בלייטספיד: "המשך האימוץ הענן על ידי חברות בעולם פותח את הזדמנות הפלטפורמה הבאה בתחום הסייבר. Wiz גדלה להיות תקן הזהב באבטחת ענן עם אהדת לקוחות השמורה בדרך כלל לאפליקציית הצרכנים הטובה ביותר ולא לסייבר עסקי. לייטספיד נרגשת להיות ממובילי הסיבוב הזה".

שוק הסייבר העולמי נמצא בצמיחה מואצת: על פי מערך הסייבר הלאומי של ישראל, כ- 40% מהשקעות העולמיות בתחום הסייבר מבוצעות בחברות ישראליות, וזאת בנוסף למרכזי המחקר ופיתוח של חברות גלובליות הפועלות בארץ. לאחרונה אישר הבית הלבן תקציב שנתי מיוחד של 15.6 מיליארד דולר להגנה מפני תקיפות סייבר על גופי מימשל וסוכנויות פדרליות.

מדו"ח של PwC העולמית עולה, כי 69% מארגונים עסקיים גלובליים צופים כי יגדילו את תקציבי הרכש של טכנולוגיות סייבר, לעומת 55% שהשיבו כך בסקר קודם. 26% מהנסקרים צופים כי הוצאות הסייבר שלהם יגדלו בשיעור של יותר מ 10%. גם מלחמת הסייבר של רוסיה באוקראינה, לצד תקיפות סייבר ממשלתיות מצד אירן ועוד, מגדילות לא רק את המודעות ארגונים עסקיים ומקבלי החלטות בממשלות השונות, אלא גם את הצורך בלהתגונן כל העת באמצעות טכנולוגיה מתקדמת.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

התהליך המסקרן של מיחזור אריזות מתכת

בשיתוף תאגיד המיחזור תמיר
הגעה של חברות לשווי של 10 מיליארד דולר. Wiz,
כמה זמן לקח לחברות בעולם להגיע לשווי של 10 מיליארד דולר?/Wiz

אודות Wiz

את Wiz הקימו אסף רפפורט המנכ"ל; עמי לוטבק, סמנכ"ל הטכנולוגיות; ינון קוסטיקה, סמנכ"ל המוצרים; ורועי רזניק, סמנכ"ל המחקר והפיתוח. הצוות כולו עובד יחד יותר מ-20 שנים, בין היתר, כמנהלי קבוצת אבטחת הענן של מיקרוסופט אשר רכשה את אדאלום אותה הקימו, בסכום של כ-320 מיליון דולר.

Wiz מאפשרת לצוותי אבטחה ופיתוח לזהות, לתעדף ולמנוע סיכוני ענן מורכבים, שחוצים בין שכבות הענן השונות. הטכנולוגיה סורקת את סביבת הענן, על כל השכבות השונות שבה, על ידי התממשקות פשוטה ב-API.

כך מתבצע ניתוח עומק של המשאבים בענן, כולל מבנה הרשת, הרשאות גישה וטעויות קונפיגורציה שעלולות להוות פתח לתוקפים. בנוסף, הפלטפורמה סורקת גם את שכבת האפליקציה והתוכנה ומזהה חולשות ונוזקות. Wiz משלבת את כל הממצאים לתמונה אחת ברורה של הסיכונים המהותיים ביותר בענן על ידי חישוב של מאות סיכונים שונים וההקשרים ביניהם.

בשנה אחרונה Wiz הרחיבה משמעותית את פלטפורמת הגנת הענן שלה, והתרחבה לתחומים נוספים, כולל אבטחת סביבות קונטיינרים וקוברנטיס, פתרון DSPM להגנה על מידע רגיש בענן ופיתרון CDR - שעוזר לארגונים עם זיהוי ומניעת תקיפות בענן. הפלטפורמה של Wiz מאפשרת לחברות קונסולידציה מלאה יותר של אבטחת הענן לתוך כלי אחד.

אסף רפפורט, מייסד-שותף ומנכ"ל Wiz. עומר הכהן,
אסף רפפורט, מייסד-שותף ומנכ"ל Wiz/עומר הכהן

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully