וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

המגזר הציבורי: לקראת חתימת הסכם מסגרת חדש?

עודכן לאחרונה: 28.2.2023 / 10:50

שכר הסייעות, המכשול בדרך לחתימה על הסכם מסגרת בין ההסתדרות לאוצר, נמצא לפני סיכום - וההערכה היא שלאחריו ייחתם הסכם שכר כולל לעובדי המגזר הציבורי. במסגרת ההסכם החדש יעודכן שכר העובדים ויקוצר שבוע העבודה. במקביל התפתח עימות סביב ביטול הגדלת הפטור לפנסיות

תיקים מסודרים בכניסה לגן ילדים. ShutterStock
שכר הסייעות בגני הילדים נמצא לפני סיכום. בכך יוסר המכשול המהותי האחרון בדרך לחתימה על הסכם כולל למגזר הציבורי/ShutterStock

התקדמות במו"מ על הסכם המסגרת בין ההסתדרות לאוצר. בדיונים בין הצדדים שהתחילו אתמול אחה"צ ונמשכו עד השעה ארבע לפנות בוקר, נרשמה התקרבות להסכמות על שכר הסייעות, שהמחלוקת לגביו מעכבת את החתימה על ההסכם המסגרת כולו.

יו"ר ההסתדרות, ארנון בר דוד, דורש להעלות את השכר ההתחלתי לסייעות ב- 20% מ- 5,900 שקלים לבין 7,000 ל- 7,500 שקלים ברוטו לחודש, והעלה נוספת בהתאם להתקדמות המקצועית עד ל- 10,000 שקלים. מנגד, מנכ"ל האוצר, שלומי הייזלר, ומ"מ הממונה על השכר, אפי מלכין, מתנגדים למהלך, ומוכנים להתפשר על עלייה מדורגת בשכר שתתפרס על פני כמה שנים. היום אחר הצהריים ימשכו הדיונים, במטרה לחתום על הסכם המסגרת עוד השבוע.

ארנון בר דוד בוועידת ההסתדרות. דוברות ההסתדרות,
יו"ר ההסתדרות ארנון בר דוד. קרוב לפירוק המוקש האחרון בדרך להסכם כולל/דוברות ההסתדרות

התעקשותה של ההסתדרות על העלאת שכר הסייעות, כתנאי לחתימה על הסכם המסגרת כולו, באה על רקע השבתה פיראטית של סייעות ברחבי הארץ, שזעמו על כך שההסתדרות לא מטפלת בשכרן הנמוך ותנאי העבודה הקשים שלהן, והודיעו על "מחלה".

הרשויות המקומיות מתקשות לגייס סייעות בגלל השכר הנמוך שהן מקבלות, ומצוקת כוח האדם, מגבירה עליהן את העומס ומביאה לסגירת גנים כשסייעת נעדרת מעבודתה.

אחרי יישוב המחלוקות בעניין הסייעות, יוכלו ההסתדרות והאוצר לחתום על הסכם המסגרת החדש, שאמור לכלול תוספת שכר של 1.5% משנת 2020 וקיצור שבוע העבודה, העומד היום על 42 שעות, ונחשב לארוך במיוחד בהשוואה לשאר מדינות ה - OECD.

בנוסף, יופעלו "קופסאות סיוע" לסקטורים ספציפיים, בדומה לתקופת הקורונה, שיקבלו פיצוי מיוחד על שחיקת השכר מעבר לפיצוי הכולל. על ההסכמים המיוחדים יוחלו צווי הרחבה שיהיו בתוקף גם לגבי עובדים שאינם מאוגדים בהסתדרות.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

פיטרו חוגגת יום הולדת עגול ואתם נהנים ממבצע של פעם ב-60 שנה

בשיתוף פיטרו
עו"ד שלומי הייזלר. יחצ,
מנכ"ל משרד האוצר, שלומי הייזלר. האם הכל יתפוצץ על ביטול הגדלת הפטור לפנסיה?/יחצ

מחלוקת חדשה והאזהרה של בר-דוד

במהלך המו"מ המרתוני שהתקיים עד לפנות בוקר בין ההסתדרות למשרד האוצר בנושאי הסכם המסגרת ורפורמת הסייעות, יו"ר ההסתדרות ארנון בר-דוד הבהיר למנכ"ל משרד האוצר, שלומי הייזלר, כי הוא מתנגד באופן נחרץ לתוכנית האוצר לבטל את הגדלת הפטור למקבלי קצבאות הפנסיה.

יו"ר ההסתדרות ארנון בר-דוד מסר הבוקר: "הודעתי למנכ"ל משרד האוצר כי לא אעמוד מנגד בשעה שפוגעים באופן ברור בציבור העובדים החוסכים לפנסיה. אפעיל את כל כוחי בכנסת ואשתמש בכל עוצמתה של ההסתדרות כדי למנוע את הפגיעה הצפויה בגמלאים".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully