וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מציל חיים: הסטרט אפ שמפחית את העומס על צוותי הרפואה

עודכן לאחרונה: 28.2.2023 / 13:41

שלושה חברים שהכירו בפרויקט "תלפיות" החליטו לנצל את הידע שצברו כדי לעשות טוב. התוצאה: גיוס הבינה המלאכותית לשירות ענף הרפואה באופן שמאפשר לרופאים לתעדף מטופלים לפי רמת הסיכון

איידוק - כך זה נראה על המסך. גיא שרייבר,
איידוק. כך זה נראה על המסך/גיא שרייבר

שלושה בוגרי התוכנית הצבאית היוקרתית 'תלפיות' החליטו להחליף את הטיול לאחר צבא ברתימת הידע והניסיון שצברו לפיתוח טכנולוגיות מצילות חיים.

הם שכרו דירה משותפת במרכז הארץ, חשבו יחד איפה תרומתם תהיה משמעותית יותר והחליטו להתמקד בתחום הרפואה, שנשאר אז מאחור, במהפכת החדשנות שהחלה לשנות את העולם.

מאחר שידעו כי המכשיר היחיד שהם מכירים לעומק הינם המקלדת והעכבר, ולא ידעו כיצד אלה יכולים לסייע לעוסקים במלאכת הצלת החיים, הם החליטו לצאת לשטח ולחקור.

השלושה הגיעו למספר בתי חולים ישראליים והשקיעו חודשים בביצוע ראיונות ושיחות עם צוותי הרפואה בהם, כדי ללמוד על האתגרים עימם הם מתמודדים, וכיצד שלושת היזמים יוכלו להשפיע בצורה המיטבית.

המסקנות הובילו אותם להקמת איידוק, חברת טכנולוגיה ישראלית שהתלבשה בחלוק לבן ואוחזת במקלדת ועכבר, כמעין "תומכת לחימה" עבור צוותי הרפואה שבשטח.

איידוק פיתחה מערכת בינה מלאכותית (AI) שיודעת לזהות ממצאים חריגים כדוגמת דימום תוך-גולגולתי, שבר בעמוד השדרה, תסחיף ריאתי או שבץ, באמצעות אלגוריתמים מבוססי DEEP LEARNING.

לבתי החולים והרופאים מתאפשר באמצעותה לתעדף מטופלים בהתאם לחומרת המקרה שלהם, במקום בדרך המקובלת של בדיקת הסריקות לפי סדר הגעתן, ובכך גם לקצר באופן משמעותי את משך זמן הבדיקות והאשפוזים.

החברה קיבלה עד כה 9 אישורי FDA (מינהל המזון והתרופות האמריקאי) לאלגוריתמים המיועדים לזיהוי ממצאים שונים, ונכללה ברשימה היוקרתית של "50 החברות הגאוניות בעולם" שפרסם השבועון האמריקאי TIME.

מערכת החברה מותקנת כיום באלפי בתי חולים ברחבי העולם, וקרוב ל-5,000 רדיולוגים מפענחים באמצעותה כמיליון סריקות בכל חודש.

על פי חברת מחקרי השוק הבינלאומית Grand view reaserch שוק הטכנולוגיה הרפואית הבינלאומי המבוסס בינה מלאכותית (AI) עמד על 15.4 מיליארד דולר בשנת 2022 וצפוי לצמוח בקצב של 37.5% שנה אחר שנה עד שנת 2030.

מתוכו שוק ההדמיה הרפואית המבוסס בינה מלאכותית עמד על כ-1.7 מיליארד דולר בשנת 2022 וההערכות הן כי יעמוד על כ-20.9 מיליארד דולר עד שנת 2030, המבטא קצב צמיחה של 36.87%, שנה אחר שנה.

מייסדי איידוק. מימין:גיא ריינר, אלעד וולך ומיכאל ברגינסקי. גיא שרייבר,
מייסדי איידוק. מימין:גיא ריינר, אלעד וולך ומיכאל ברגינסקי/גיא שרייבר

איידוק (Aidoc), תעודת זהות

תחום פעילות: טכנולוגיה רפואית, AI

תאריך הקמה: 2016

מייסדים: אלעד וולך (34) המכהן כמנכ"ל החברה, מיכאל ברגינסקי (35) כ-CTO, וגיא ריינר (33) כסמנכ"ל פיתוח.

חזון: להפחית את העומס על צוותי הרפואה ולהעניק אבחון רפואי מדויק, איכותי ומהיר שיסייע לאנשי הרפואה להציל חיים.

עובדים: כ-400, המפוזרים בין מרכז הפיתוח בישראל ומשרדי החברה בניו יורק ארה"ב וברצלונה ספרד.

סך גיוסי החברה מאז הקמתה: 250 מיליון דולר.

בין המשקיעים: TCV, TLV Partners, Alpha Intelligence Capital, Square Peg ו-General Catalyst.

לקוחות מרכזיים: בתי חולים בארה"ב, אירופה, ברזיל, אוסטרליה ומרבית בתי החולים הגדולים בישראל, כדוגמת: הדסה עין כרם, איכילוב, רבין, אסותא, שערי צדק, אסף הרופא, ושיבא, וכ-5 אלף רדיולוגים ברחבי העולם.

חברות הפועלות בתחום: Viz.ai (שמנתחת סריקות CT מוח ומזהה התפתחות שבץ), Zebra Medical (שמסייעת בפיענוח מדויק יותר של בדיקות דימות), ו-CLEW (שיודעת לזהות הידרדרות של מטופלים המאושפזים בטיפול נמרץ).

דבר המנכ"ל: "אנו נמצאים במסע אינסופי של פיתוח מוצרים והרחבת השימוש בהם במערכות הבריאות ורואים עצמנו כברי מזל לעבוד בתחום בו אנו פותחים את הבוקר עם אימיילים מרופאים המספרים כיצד המערכת עליה עמלנו סייעה להציל חיים.

אנו טסים ברחבי העולם בתחושת שליחות, אבל למרות שהצלחנו להגיע עם המערכת שלנו לבתי החולים הכי נחשבים בארה"ב, ההתקנה בבית חולים ישראלי היא זו שהכי מספקת, שכן ישנה תמיד הידיעה שהרופא המקבל את התמיכה שלה אולי יטפל מחר בחברים או בקרובי המשפחה שלנו".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully