וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

טבעי שזה יפה: האבולוציה, המגמות והטרנדים בשוק הקוסמטיקה הטבעית

עודכן לאחרונה: 25.5.2023 / 11:57

השוק העולמי לקוסמטיקה טבעית שהוערך בשנת 2020 בכ-7.8 מיליארד דולר, צפוי על פי מומחים, להכפיל את עצמו עד לשנת 2028. מה מציעה הקוסמטיקה הטבעית ומה הפך אותה לכה פופולרית? שאלנו מומחים וקיבלנו תיאור תמונת שוק עכשווית, פרשנויות ותחזית לשנים הבאות

אילסוטרציה. ShutterStock
טבעי שזה יפה: האבולוציה, המגמות והטרנדים בשוק הקוסמטיקה הטבעית/ShutterStock

טרנדים של טבעונות וקיימות נתנו דחיפה משמעותית לשוק הקוסמטיקה הטבעית, ומה שהחל כגל של צרכנות מוסרית, הפך בשנים האחרונות לתעשייה של ממש.

בשונה ממוצרי הטיפוח הרווחים כיום בשוק, הקוסמטיקה הטבעית מאפשרת שימוש במוצרי טיפוח שעשויים מרכיבים טבעיים, כלומר, כאלו שלא עושים שימוש בכימיקלים מזיקים. המודעות הגוברת לאורח חיים בריא ומתחשב מביאה לגידול בביקושים, ובהתאמה, לגידול משמעותי בהיצע.

ההערכות הן ששוק הקוסמטיקה הטבעית תופס כיום נפח של כ- 10% מכלל שוק הקוסמטיקה בישראל, כאשר מרבית המותגים אינם נמכרים ברשתות הפארם, אלא בבתי טבע, חנויות אינטרנטיות, וחנויות קטנות, מקומיות ונישתיות של המותגים עצמם - 'מותגי בוטיק' כבר אמרנו?

בשנת 2020, נאמד שוק הקוסמטיקה הטבעית בעולם, בכ-7.8 מיליארד דולר ועל פי תחזיות של מומחים מהתחום, הוא צפוי לגדול למעל 15 מיליארד דולר עד לשנת 2028 - כלומר להכפיל את עצמו ב-8 שנים.

דנה זילברשטיין מנכ"לית ובעלים משותפים בקבוצת DNO ופלטפורמת OHGLOW: "במהלך השנים האחרונות, חוותה הקוסמטיקה הטבעית אבולוציה משמעותית, המונעת על ידי שינוי העדפות הצרכנים והגברת המודעות לסיכונים הפוטנציאליים הקשורים במוצרי יופי קונבנציונליים. קוסמטיקה טבעית מתייחסת למוצרים העשויים ממרכיבים צמחיים ואינה כוללת כימיקלים סינתטיים, ניחוחות מלאכותיים ותוספים מזיקים.

לדברי ורד אורנשטיין סלוצקי, היזמית שעומדת מאחורי מותג הקוסמטיקה הטבעית VOS: "שוק הקוסמטיקה הטבעית מצוי במגמת התרחבות מתמדת בכל העולם, הצרכנים היום מחפשים חוויות יותר טבעיות, שגם יהיו יותר טובות לעצמם ולסביבה".

אלית מנהלת יחידת הדרמו קוסמטיקה, ניאופרם מוצרי צריכה: "בשנים האחרונות ניכרת מגמה של חזרה לטבע, כאשר יותר ויותר צרכנים מגלים מודעות גבוהה ומאמצים הרגלים בריאים בכל תחומי החיים. גם במוצרי הטיפוח, אנחנו מזהים צרכנים שמעמיקים ברכיבים ובוחרים לאמץ מוצרים שמקורם מהטבע.

vos קוסמטיקה. יח"צ,
"הצרכנים מחפשים חוויות יותר טובות לעצמם ולסביבה", ורד אורנשטיין סלוצקי, מותג הקוסמטיקה הטבעית VOS/יח"צ

האבולוציה המתפתחת של הקוסמטיקה הטבעית

גורם משפיע באבולוציה של קוסמטיקה טבעית הוא עליית המדיה החברתית ותרבות המשפיענים. משפיענים ובלוגרים בתחום היופי מילאו תפקיד משמעותי בקידום מותגי קוסמטיקה טבעיים ובחינוך הצרכנים לגבי היתרונות של שימוש בחומרים טבעיים. ההמלצות והביקורות שלהם תרמו להגברת הפופולריות והקבלה של מוצרי קוסמטיקה טבעיים בקרב קהל רחב יותר.

יתרה מכך, התקדמות במחקר ופיתוח אפשרה למותגי קוסמטיקה טבעיים לשפר את היעילות והביצועים של המוצרים שלהם. השילוב של תמציות בוטניות חדשניות, שמנים אתריים וחומרים פעילים על בסיס צמחי הוביל לפיתוח של תכשירי טיפוח ואיפור טבעיים ויעילים ביותר, המאתגרים את התפיסה שמוצרים טבעיים פחות חזקים ממקביליהם הרגילים.

דנה זילברשטיין: "ישנה דרישה גוברת לשקיפות בתעשיית היופי. צרכנים נוטים יותר מתמיד, לבחון את תוויות המוצרים ולחפש מרכיבים טבעיים, אורגניים ובעלי קיימא. זה גרם לחברות קוסמטיקה רבות לנסח מחדש את מוצריהן ולהציג קווים חדשים הנותנים מענה לביקוש הזה. יתר על כן, מותגים התמקדו יותר באריזה ידידותית לסביבה, בוחרים בחומרים הניתנים למחזור וצמצום פסולת פלסטיק.

מגמת הקוסמטיקה הטבעית התפתחה באופן ניכר בשנים האחרונות, מונעת מדרישת הצרכנים לשקיפות, קיימות ואפשרויות יופי בטוחות יותר. התפתחות זו הובילה לזמינותם של מגוון רחב יותר של מוצרי קוסמטיקה טבעיים יעילים וידידותיים לסביבה, הנותנים מענה לשוק ההולך וגדל של צרכנים מודעים".

sheen-shitof

עוד בוואלה!

קופת החולים המובילה מציגה: השירותים שיהפכו את החיים שלכם לקלים יותר

בשיתוף כללית
המותג luxe botanics, להשיג ב-ohglow. יח"צ חו"ל,
מחויבים לקיימות: מוצרי המותג luxe botanics, להשיג ב-ohglow/יח"צ חו"ל

בין המותגים של OHGLOW מצאנו את LUXE Botanics, מותג אמריקאי עטור פרסים, שמקורו בדרום אפריקה. מכיל תרכובות בוטניות רבות עוצמה המיוצרות בתהליכי כימיה ירוקה וחדשנית. המותג ללא אכזריות, טבעוני, אקו פרנדלי, נקי.

המותג הוקם ע"י ג'נה רוסטוף, שדואגת לעשות שימוש בצמחים שהיא קוצרת בצורה אתית ברת קימא. המחויבות של המותג לקיימות היא מעבר לרכיבים שלהם. הם משתייכים לקהילה עסקית גלובלית המעוררת שינוי חיובי בעולם, ובכל פעם שמישהו רוכש מוצר מ-LUXE Botanics, חלק מהסכום עובר ישירות לתמיכה בקהילות באפריקה.

סרום של המותג מעניק לחות מצמח המרולה, המשקם ומחזק את העור. שמן מרולה שנקטף בכבישה קרה מעניק של חומצות שומן חיוניות ונוגדי חמצון שסופגים את השומנים ומשחזרים את הגמישות הטבעית של העור . הפורמולה מכילה ריכוז גבוה במיוחד של חומצות שומן אומגה 9 המרגיע מראה של נפיחות ודלקת בעור. 319 שקל ל-30 מ"ל.

קרם פנים ג'ל KIGELIA לתיקון פגמי עור קרם לחות לתיקון פגמי עור במרקם בג'ל קליל , עשיר בויטמינים ונוגדי חמצון, מופעל על ידי תמצית פרי Kigelia צמח בוטני מטהר עור עדין , שנותן מענה לבעיות ופגמי עור ותומך בהתחדשות תאית. 389 שקל ל-60 מ"ל.

להשיג באתר האונליין של OHGLOW

ohglow, הבית למותגי בוטיק בעלי אג'נדה חברתית וסביבתית. יח"צ חו"ל,
ohglow, הבית למותגי בוטיק בעלי אג'נדה חברתית וסביבתית/יח"צ חו"ל

לא כל הנוצץ זהב, ולא כל מה שטבעי, באמת בריא

מותגים טבעיים ואורגניים רבים נכנסים לקטגוריה Sustainable beauty, כלומר, קוסמטיקה ירוקה / מקיימת וישנה הסתכלות הוליסטית בייצור המוצר כדי לוודא מינימום פגיעה סביבתית.

ניתן לראות היום יותר מותגי קוסמטיקה טבעוניים שאינם משתמשים בחומרי גלם מהחי, אינם מבצעים ניסויים על בעלי חיים וגם מותגים עם התייחסות רצינית לאריזות אקולוגיות מחומר ממוחזר, אריזות הניתנות למחזור ואפשרויות למילוי חוזר.

הרצון התמידי לשפר את המראה, מבלי לוותר על הבריאות הביא את הקוסמטיקה הטבעית למקומה העולה ומתקדם, היא למעשה משתמשת בכוחו של הטבע (צמחים, זרעים, שורשים וכיוצא בזה) ומציעה אלטרנטיבה בטוחה למוצרי יופי מסורתיים שמכילים חומרים מלאכותיים וכימיקלים שונים.

בשוק הקוסמטיקה הטבעית ישנם תחומים שונים עם דגש על ערכים קצת אחרים. הבולטים בהם:

קוסמטיקה אורגנית - שעושה שימוש בחומרי גלם שלא רוססו בחומרי הדברה.

קוסמטיקה אקולוגית - המתחשבת בטביעת הרגל הפחמנית של המוצרים לטובת צמצום הנזק הסביבתי.

קוסמטיקה רוחנית - המעניקה משמעויות עמוקות לטקסים והריטואלים המלווים את המוצרים.

"כשאנו בוחרים מוצרי טיפוח טבעיים לפנים ולגוף יש כמה דברים שכדאי לקחת בחשבון, ובראש ובראשונה לבדוק את רכיבי המוצר. מוצרים טבעיים לא יכילו רכיבים מלכותיים, כימיים או סינטטיים, אנחנו בעיקר לא רוצים שיהיה בקוסמטיקה שלנו: פרבנים, סולפטים, תוספי צבע, ריח, SLS ועוד", מסבירה אורנשטיין סלוצקי.

בבואנו לרכוש מוצר קוסמטיקה טבעית אנחנו צריכים לבחון מספר פרמטרים:

כל מוצר קוסמטי, חייב לקבל את אישור של משרד הבריאות (מומלץ גם לבדוק את האישור מעבר לתווית על המוצר היות והשוק רווי בחיקויים).

כשחברות קוסמטיקה פיראטיות משתמשות במונח טבעי, לפעמים הן בעצם מתחמקות מהצורך לפרט את רשימת הרכיבים שמהם מורכב המוצר.

חשוב לזכור, כי לא כל רכיב טבעי, הוא גם בטוח לשימוש (נפט לדוגמא הוא רכיב שעלול להיות במוצרי קוסמטיקה והוא רעיל).

מומלץ לבדוק שעל התווית רשום היכן המוצר מיוצר, שכן מוצרים לגיטימיים אשר עברו אישור של משרד הבריאות, תמיד יציינו במפורש את שם המפעל בו יוצרו.

vos natural cosmetics. יעל אורנשטיין יוז,
vos natural cosmetics/יעל אורנשטיין יוז

קלדרון: "אנחנו גאים להביא בשורה חדשה לקטגוריית הדרמו קוסמטיקה ולעמוד מאחורי פיתוח סדרה שמתאימה לעור רגיש, היפואלרגנית, עם פורמולות טבעוניות ושמוצריה מכילים אחוז גבוה מאוד של רכיבים ממקור טבעי. בנוסף, כיאה למותג שבבסיסו יעילות מחקרית מוכחת, החיבור ההדוק לטבע קיים במוצרים, לצד רכיב פטנט חדשני שהוכח כמסייע גם לצמצום הקמטים".

על בסיס הביקוש העולה, מותג הדרמו-קוסמטיקה דוקטור עור, שפותח על ידי רופאי עור, מרחיב את מגוון המוצרים ומשיק את סדרת Natural OR - סדרת פרימיום הכוללת 5 מוצרים לשמירה על שגרת טיפוח מקיפה, המבוססת על טהרת השפע של הטבע.

הסדרה מהווה פתרון שלם לנשים שכבר מאמצות את הטרנד הטבעי בכל תחומי החיים וגם מהווה יתרון לנשים המחפשות מוצרי טיפוח לעור רגיש, שהינם היפואלרגנים, אינם מכילים בישום / פראבנים / שמן מינרלי וכן מבוססים על פורמולות טבעוניות המכילות רכיבים חדשניים ורכיבים מוכרים מפסגת הטבע.

כל המוצרים בסדרת Natural OR מבוססים על אחוז גבוה מאוד של רכיבים ממקור טבעי - החל מ-93% ועד ל- 99%.

ד"ר עור. יח"צ,
סדרת Natural OR החדשה/יח"צ

TAKE CARE & LISTEN TO YOUR VOS

VOS הוא מותג רוקחות טבעית המעודד ריפוי של הגוף והנפש וריטואלים של אהבה עצמית שיצרה הפסיכותרפיסטית ורד אורנשטיין סלוצקי, שעבדה כמטפלת וחוקרת וכל חייה חיפשה דרכים להזין, לטפל ולדאוג לא.נשים סביבה.

המוצרים של VOS נועדו ליצירת ריטואלים יומיומיים קבועים של הזנה עצמית מיטיבה, ומיוצרים עם מקסימום החומרים הפעילים שילטפו, יזינו ויטפחו את הנשים המשתמשות בהם, ואת המרחב שאתן חיות בו, עם קו המוצרים הנלווים הכולל מוצרי נייר ייחודים, נרות, שמנים אתרים, אבנים אנרגטיות, אבן גושה, מארזי מתנות ועוד.

לצד ליין הנשים בשנה האחרונה פותח ליין גברים בניחוח קנה סוכר, וליין סבונים לגוף, לפנים ולשיער, בריח פודרת ורדים ממכר. מוצרי הקוסמטיקה מגיעים גם במהדורות מוקטנות, המתאימות להתנסות או לנסיעות. טווח מחירים: 15-437 שקל. ניתן להשיג באתר המותג

vos natural cosmetics. יעל אורנשטיין יוז,
vos - natural cosmetics, מותג רוקחות טבעית/יעל אורנשטיין יוז

קוסמטיקה, אבל לא רק לעור הפנים

לדברי לילך סיני, מנהלת השיווק של אתר דיל קוסמטיקס: "כאתר שמרכז מאות מותגי קוסמטיקה וטיפוח במגוון קטגוריות תחת קורת גג אחת, אנו בהחלט יכולים להצביע הן על גידול במותגי הקוסמטיקה הטבעית והאורגנית והן על עלייה בביקושים בקרב הצרכנים. אם בעבר מותגים ומוצרים אלו נתנו מענה בעיקר לנשים בהריון ולנשים מניקות, היום מתעניין בהם פלח שוק גדול באוכלוסייה, נשים וגברים כאחד.

סיני מסבירה: "כשם שאנשים בררנים ומודעים כיום לאילו מאכלים הם מכניסים לפה, הם בודקים ומתעניינים גם במרכיבי מוצרי הקוסמטיקה בהם הם עושים שימוש, מתוך הבנה שבדיוק כפי שחומרים טובים ומועילים נספגים מהעור אל מחזור הדם, כך עלולים להיספג גם חומרים מזיקים או כימיקלים, שלהם עלולות להיות השפעות מזיקות לטווח הקצר או הארוך.

מוצרי הקוסמטיקה הטבעית מכילים רכיבים טבעיים כגון תמציות בוטניות, שמנים אתריים, וויטמינים ומינרלים המועילים לעור ולשיער, בין המוצרים ניתן למצוא כיום בשמים טבעיים, איפור טבעי, שמפו טבעי, קרמים, מוצרים לטיפוח הזקן ועוד".

מוצרי טיפוח אורגניים מבית המותג ערוגות לאתר דיל קוסמטיקס. ליאורה אלקיים,
מוצרי טיפוח אורגניים מבית המותג ערוגות לאתר דיל קוסמטיקס/ליאורה אלקיים

לדברי שרונה רומנו לזר בעלת חברת אורגניקזון והמותג הטבעי ecoLove: "קוסמטיקה טבעית ואורגנית החלה את דרכה עם דגש על שימוש ברכיבים טבעיים ובטוחים לעור וזה השפיע בצורה רחבה כך שניתן לראות שימוש ברכיבים טבעיים גם במותגים "קונבנציונליים".

ניראה כי אג'נדה סביבתית הינה משמעותית בהחלטות הקנייה של הצרכנים היום ואלו משפיעים גם על הטרנדים בתחום הקוסמטיקה הטבעית והאורגנית. מי שמוביל מהלכים אלו, הם הרבה פעמים משפיענים ממליצים על מוצרים טבעיים, ויוצרים מודעות בקרב צעירים רבים בפלטפורמות הנגישות להם כמו טיק טוק ואינסטגרם".

נשים רבות מעדיפות בשנתיים האחרונות, מוצרי "קלין ביוטי", תכשירים טבעיים בעיקר לשימוש באזור הפנים, אך גם מוצרים טבעיים לגוף ולשיער". מוסיפה רומנו לזר, "הצרכן הישראלי למד להעדיף מוצרים ללא כימיקלים, שלא מזהמים את הסביבה ובמחירים נוחים"

טבעי - אקו לאב, לבידו, אינואה (הו גלואו), מיכל לוין. יח"צ,
טבעי - אקו לאב, לבידו, אינואה (הו גלואו), מיכל לוין/יח"צ

קוסמטיקה טבעית: טרנדים ומגמות

עולם הקוסמטיקה נחלק ל-2 סוגי לקוחות עיקריות: נשים שרוכשות מוצרי מדף (ברשתות הפארם), חומרים פחות פעילים על עור הפנים, ונשים שרוכשות מוצרים אצל הקוסמטיקאיות.

HIPPIE & CHIC הינו מותג אונליין לקוסמטיקת בוטיק שמציע הכוונה וייעוץ אישיים, והתאמת מוצרים פעילים מבוססי חומרים פעילים טבעיים שאין בהם סכנה. מותג קוסמטיקה טבעית שמוצריו מבוססים על צמחי מרפא וחומרי גלם פעילים ממקור טבעי בלבד:

שירה דהן, מייסדת ורוקחת HIPPIE & CHIC: "בתקופת הקורונה והסגרים, התפתח טרנד שממשיך לצבור תאוצה: הזמנת מוצרי קוסמטיקה מקצועיים עד פתח הבית. נשים גילו את האפשרות לטפל בעור שלהן באופן מקצועי, מבלי לצאת מהבית וליהנות מחיסכון כספי ותוצאות נהדרות שאינן נופלות מאלו של הביקורים אצל קוסמטיקאית.

המוצרים שלנו מיועדים לאישה העסוקה, שרוצה תוצאות, ומבינה את החשיבות בהכנסת ניואנסים קלים והתאמות בשגרת הטיפוח לפי צרכיו המשתנים של עורה. לא מדובר ברכישה של עשרות מוצרים, אלא בחבילת בסיס של סרום וקרם לפי סוג העור, כאשר גיוון בין מסכות שונות לפי מצב העור המשתנה מהווה את האפקט הטיפולי החזק ביותר, למשל, מסכת ניקוי באופן סדיר, והשלמת לחוויות בעת הצורך עם מסכת לחות, או מסכת הזנה לייצור קולגן".

טיפים ותכנים למשתמשים תוכלו למצוא באתר האונליין HIPPIE & CHIC

ערכת אנטיאייגינג לבוקר 795 שקל צילום  hippie&chic. שלי לורבר,
ערכת אנטיאייגינג לבוקר 795 שקל צילום hippie&chic/שלי לורבר

הפוד-טק מגיע לעולם הקוסמטיקה

השפעה משמעותית על התפתחותם של מוצרי קוסמטיקה וטיפוח טבעיים, ניתן לראות במותג WELLOVING™, מותג פוד-טק חדשני שמציע מוצרים מתקדמים ליופי, טיפוח ובריאות מבפנים.

מוצר הדגל שלהם, הוא קפה ביוטי שמשלב אבקת פפטידי-קולגן אשר נבדקו מחקרית לתוצאות, ויטמין D3 וקפה נמס ברזילאי איכותי בכוס אחת, המספקת את המינון המרבי המומלץ של ויטמין השמש המסייע בחיזוק הגוף וקולגן פטנט המטפח מראה עור חלק יותר וחיוני, ציפורניים חזקות ויפות יותר ומיטיב עם צלוליט.

שילוב מרכיבים טבעיים לטיפול מבפנים באמצעות משקה פונקציונלי, מעניקה אלטרנטיבה לצעירים שרוצים לשמור על עצמם מבעוד-מועד כמניעה, ועל הצעירים בנפשם אשר מבקשים לשפר את איכות החיים בטבעיות.

לדברי בעלת המותג WELLOVING, שירלי כרמונה-גולדמן: "התפתחות הקוסמטיקה הטבעית בשנים האחרונות, הן בישראל והן בעולם, מונעת ממודעות הולכת וגוברת לחשיבות הקיימות והרצון למוצרי יופי בריאים ובטוחים יותר.

הצרכן כיום חכם יותר, חוקר יותר ודורש לעצמו את הטוב ביותר, ואנו מאמינים כי על ידי רתימת כוחו של הטבע ובשילובו עם טכנולוגיה מתקדמת, שאינה משלבת הנדסה גנטית, שכל מחקריה מבוצעים אך ורק על בני-אדם, ותודות לחיבור של מס' תועלות במוצר אחד עם רשימת רכיבים קצרה ונקייה,

אנו יכולים ליצור פתרונות יעילים וידידותיים לאדם ולסביבה, שקל וכיף ללקוח להתמיד בהם בשגרה, תוך הענקת מענה לצרכים המתפתחים של הצרכנים של היום".

על ידי שילוב מרכיבים טבעיים, מותגים כמו WELLOVING™ מעצבים מחדש את תעשיית הטיפוח ומגיבים לביקוש הגובר לפתרונות יופי מודעים לקיימות. המותג מציע באתר האונליין, מגוון רחב של מתכונים ייעודיים טעימים וקלים להכנה

welloving. מתן אביב,
welloving, מותג פוד-טק חדשני למוצרים מתקדמים בתעשיית היופי, הטיפוח והבריאות מבפנים/מתן אביב

תעשיית הקוסמטיקה הטבעית, כאמור, הולכת ומתרחבת בשנים האחרונות, הודות לטרנדים כמו טבעונות וצמחוניות, הודות המודעות לקיימות ומחשבה על הסביבה, הודות להתחשבות בבעלי החיים ובהשפעתם של מובילי רשת (משפיענים) שלוקחים חלק פעיל ברשתות החברתיות לקידום האג'נדה החברתית- סביבתית- בריאותית, כל אחד/אחת מהסיבות שמאפיינות אותו/אותה.

שוק הקוסמטיקה הטבעית, צפוי להמשיך ולגדול משמעותית עד מצב שיכפיל את עצמו משנת 2020 (אז החלה הצמיחה המשמעותית ביותר בהשפעת הקורונה) ועד לשנת 2028, כך על פי מומחים ויודעי דבר.

כפי שראינו, הקוסמטיקה הטבעית מנגישה מוצרים ממגוון תחומי טיפוח שונים (לפנים, לעור, לשיער) ובמגוון אופני שימוש (מריחה, בליעה וכו)

נמשיך לעקוב אחר ההתפתחות המסקרנת שמשנה הרגלי צריכה בקרב כל חובבי הטיפוח.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully