וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הולכות עד הסוף: מנכ"ליות משתפות על הדרך שלהן לכיסא החם

עודכן לאחרונה: 7.3.2023 / 17:21

אל תפחדו להעז - אל תחששו לטעות - תסלחו לעצמכן כשאתן לא מושלמות - כבו את הטלפון כשאתן נכנסות הביתה. לרגל יום האישה הבינלאומי, משתפות 8 נשים קרייריסטיות, מהו הדבר הכי חשוב שלמדו בדרך לפסגה ומה הטיפ שלהן לנשים עם שאיפות

נשות עסקים עם טאבלטים. ShutterStock
הולכות עד הסוף: מנכ"ליות בכירות משתפים בדרך שלהן אל הכיסא החם/ShutterStock

יום האישה הבינלאומי המצוין ב-8 במרץ בכל שנה, נולד בשנת 1965 אז הוא נחגג בעיקר במדינות קומוניסטיות וסוציאליסטיות.

החל משנת 1978, בעידוד האו"ם, מדינות נוספות הצטרפו לחגיגות במטרה להביע רחשי כבוד כלפי נשים מצליחות ולציין הישגים כלכליים, פוליטיים וחברתיים שלהן.

מאז ועד היום נשים רבות בתולדות ההיסטוריה סייעו לשבור את תקרות הזכוכית, כשסללו את הדרך לנשים שבאו אחריהן.

לכבוד יום האישה הבינלאומי, סיפרו לנו 8 מנכ"ליות בכירות, מה למדו בדרך לפסגה, מה הטיפ שהיו נותנות ליזמיות בתחילת הדרך, מה היו אומרות לעצמן בצעירותן ומה הקשיים שהן חוו בסביבה שנחשבה בעבר הלא רחוק לסביבה "גברית":

נשות קריירה ותעסוקה. ShutterStock
מנכ"ליות משתפות מה למדו בדרך לפסגה ואיך התחושה בסביבה שנחשבה בעבר ל"גברית"/ShutterStock

"תחלמי הכי רחוק שאפשר ותהני בדרך לשם"

הילה ניסני, מנכ"לית חברת מנור מדיקל מקבוצת דנאל

"בעיניי הדבר הכי חשוב בדרך לפסגה הוא לזכור מאיפה הגעת, האנשים שעובדים איתך יודעים להעריך שלפני כמה שנים היית בתפקיד שלהם והשמיים הם לא הגבול גם עבורם. כיום יש המון נשים בתחילת הדרך וחשוב לי להגיד להן שיאמינו בעצמן, יחלמו הכי רחוק שאפשר ויראו שיצליחו להשיג אפילו יותר.

תהני מהדרך, לעיתים יהיה קשה ומאתגר, מניסיוני מהחלקים הכי מאתגרים צומחים הדברים הכי נפלאים'. הכי מרגש אותי זה לראות את הבנות שאני מלווה בבית ספר יובלים בירושלים, בית ספר לבנות שחוו קושי רגשי בסביבה הקרובה שלהן, צולחות את הקושי היומיומי ומצליחות עם עבודה קשה לשנות את מסלול חייהן, לפתוח לעצמן דלתות שלחלקנו ההורים והסביבה אפשרו, ובעזרת הצוות המדהים בבית הספר מצליחות בכלל לחלום ואפילו להגשים את חלומן היום ובעתיד .

מכיתה ו' הקדשתי את מרבית זמני בשחייה תחרותית ובנוער העובד והלומד, לעיתים העיסוק בספורט תחרותי הרגיש יותר מדיי תובעני וחשבתי לוותר, הייתי אומרת לעצמי הילדה שזה כל כך משתלם - ההכוונה, לא לוותר ולהשקיע ,לנצח וגם להתמודד עם ההפסד - בשילוב עם הבית זה כיוון אותי הכי גבוה ורחוק שאפשר. הייתי אומרת לעצמי 'תהני מהרגעים הקסומים עם המשפחה כי זה ילווה וימלא אותך ואת כל המשפחה לכל כך הרבה שנים שמחות וטובות'.

כיום, אישית אני לא מרגישה שהמגדר בסביבה שלי מהווה קושי, התמזל מזלי לעבוד גם בישראל וגם בחו"ל בקבוצות שונות, היכולת תמיד נמדדה לא לפי המגדר. אני מאמינה שיש לנו יכולות גבוהות ממה שאנחנו מעריכות בעצמנו - בעזרת חיזוק האמונה והביטחון העצמי כל אחת יכולה לחלום ולהגשים".

sheen-shitof

פתרון טבעי

גבר, הגיע הזמן לשפר את התפקוד המיני ואת הזוגיות שלך

בשיתוף גברא
הילה ניסני מנכלית מנור מדיקל. עידן בן בוכר,
הילה ניסני מנכ"לית מנור מדיקל/עידן בן בוכר

"הכל אפשרי - תמשיכי לנוע ולהניע"

נועה אשר, מנכ"לית מעבדת החדשנות של NTT ישראל

"הדרך לפסגה רצופה מכשולים אבל אני מאמינה שלקיחת סיכון אישי ומקצועי באומץ, גם כשמפחיד וקצת מסוכן, גם כשאנחנו לא בדיוק יודעות לאן, מתוך אמונה ביכולות שלנו, תוביל אותנו בסופו של דבר לגדילה האישית והמקצועית. יציאה מאזור הנוחות שלנו גורמת לנו להתפתח, לפגוש אתגרים חדשים, להתמודד עם מצבים בהם לא היינו נתקלים אם היינו נשארים שם- זה טיפ לכל אישה בין אם בתחילת דרכה או כבר בעלת ניסיון רב.

אם הייתי יכולה לפגוש את עצמי בגיל צעיר הייתי אומרת לי 'אל תוותרי על החלומות שלך, הכל אפשרי ואם לא תותרי בדרך ותמשיכי לנוע ולהניע תשיגי את כל מה שאת רוצה'.

NTT היא חברה ענקית יפנית, וביפן הסביבה העסקית היא מאוד גברית ואין כמעט נשים בעמדות בכירות, אני הייתי האישה הראשונה בתפקיד ציר כלכלי בשגרירות. במקרים רבים, השתתפתי בקבלות פנים בהם נכחו 1000 גברים בחליפות שחורות אישה יחידה בחדר.

זכיתי להרבה הרמות גבה על התאמתי לתפקיד בסביבה כל כך גברית ושאלות חוזרות על איזון בין קרירה למשפחה. אך בעיני, אין לכך כל חשיבות והצטיינות בתפקיד מביאה להכרה בערך שלך וליצירת שותפויות משמעותיות".

נועה אשר מנכ"לית ntt ישראל. עמיר בכוניק,
נועה אשר, מנכ"לית מעבדת החדשנות של NTT ישראל/עמיר בכוניק

"תמיד ניתן למנף כישלון להצלחה"

תהילה ינאי מנכ"לית משותפת ב Coface Bdi

"הדבר החשוב שלמדתי בדרך לפסגה זה שהדרך ארוכה, לעיתים קשה ואף רצופת משברים. אין לצפות להצלחות מידיות להשגת הפסגה ללא השקעה מרובה, אין 'חצי עבודה' ואף 'עיגולי פינות' נדרשים לא מעט. חשובה מאד ההתמדה האמונה והכי חשוב יושר ויושרה. להקשיב וליישם עצות טובות, מכל מלמדיי השכלתי - זו אינה קלישאה זו אמת צרופה. להכיר בערך "עצמי" ולהיות נאמנה לעצמי, למדתי שאני חייבת להעז, לא לפחד מכישלונות, תמיד ניתן למנף כישלון להצלחה.

בסופו של דבר, הכל בחיים הוא בחירה שלנו, לכל ילדה/צעירה/יזמית בתחילה דרכה 'אטיף' להיות עצמאית כלכלית. לא צריך לוותר על הדברים החשובים באמת בחיים. אפשר גם להצליח בחיים העסקיים וגם לא לוותר על זוגיות חיי משפחה וילדים. להציב מטרות קטנות וקצרות מועד ומטרות גדולות וארוכות טווח. לא לתת מקום לרגשות אשם על כל הדברים שלא הספקת. להקיף סביבך תומכת ועם זאת צוות סביבך שלא מהסס להביע חשיבה ועמדה עצמאית גם אם מנוגדת לשלך.

לילדה שבי הייתי אומרת בטחי ביכולתך, הכירי בצורך לרכוש ידע ,ללמוד מינסיון של אחרים, גלי את הנכונות להשקיע ולהיאבק וזכרי ההכרח בעצמאות בכלל וכלכלית בפרט הם החשובים ביותר.

הייתי אומרת לעצמי שאני גאה בעצמי על האישה שהפכתי להיות. שתמיד ידעתי שכוח הרצון שלי והמוטיבציה יביאו אותי רחוק ושאני שמחה שלא ויתרתי הרבה על ההנאות שחשובות לי. גאה בעצמי שהצלחתי להיות האמא שחלמתי, זו שקשובה לילדיה שיודעים שנמצאת שם תמיד בשבילם, גם אם לא פיזית ומאד חשוב לדעת לבחור את בן הזוג הנכון שמאמין באותן מטרות שאת מאמינה ושותף לאותם הערכים.

בעיניי הסביבה הגברית לא בהכרח יוצרת קשיים ויוצרת גם הזדמנויות, למשל האפשרות הניתנת לנו כנשים להנהיג שיטות ניהול אחרות תוך שילוב התכונות 'האימהיות' והנשיות, אבל אני ערה למה שקורה סביבי ובתור מנכ"לית BDI בה אנחנו מנתחים את אחוז המנהלות בחברות המובילות ואת ההבדלים בין גברים לנשים אנחנו רואים כי עדיין אחוז הנשים בקרב המנהלות עדיין נמוך.

כיום, כ-60% ממצבת העובדים בחברה הן נשים וכך גם חלקם בהנהלה.

תהילה ינאי, מנכ"לית משותפת בחברת CofaceBDi. יהודה סובול,
תהילה ינאי מנכ"לית משותפת ב Coface Bdi/יהודה סובול

"התרומה שלך היא איכותית ולא כמותית"

שרון שתוי, ראש חטיבת הביקורת, Deloitte ישראל

"בעיני כשרון, אמביציה ועבודה קשה הן הנוסחה להצלחה בטווח הארוך. בנוסף ולא פחות חשוב זה ללמוד להנות מהדרך, להביא את האנרגיות מהמקום הנכון. נשים לפעמים לומדות זאת רק בשלבים מאוחרים יותר בקריירה שלהן וחבל. תביאו את האנרגיות וההנאה לשולחן - זה ממגנט.

ליזמיות הצעירות הייתי אומרת - תבואי עם שאיפות גבוהות - אל תפחדי מכישלונות, זה מעצים ובונה את ההצלחות בהמשך. אל תפחדי לצאת מאזורי הנוחות, לאתגר את עצמך ולהשאיר חותם משמעותי בדרך.

אם הייתי יכולה להגיד משהו לעצמי כילדה, הייתי אומרת קחי את הזמן גם לנשום ולהנות מהדרך. זה אמנם לא מרגיש ככה אבל כל החיים עוד לפנייך, את יודעת לאן את שואפת - ואת תגיעי לשם ומעבר.

בעיני האתגר המשמעותי שיושב על שולחנה של כל אישה שרוצה לבנות בית ומשפחה לצד קריירה הוא הרצון להתפתח מקצועית ולטפס בסולם הדרגות, אל מול תחושת האשם והשיפוטיות שלעיתים עולה מהסביבה. המטרה היא להגיע להשלמה (וזה דורש עבודה) עם כך שבשביל להגשים את עצמך, התרומה שלך היא איכותית ולא כמותית"

שרון שתוי .deloitte. דלויט,
שרון שתוי, ראש חטיבת הביקורת, Deloitte ישראל/דלויט

"מצאי לך מנטורית או מנטור שמייצגים הצלחה"

יפעת בכור, מנכ"לית עמותת יוניסטרים

"הדבר הכי חשוב שלמדתי הוא לשאוף להיות תמיד זמינה להקשיב ולפתוח דלתות לאחרים. כל אחת מאיתנו נמצאת לפעמים "למעלה" במקום בטוח, שטוב לנו בו, ולפעמים "למטה" במקום של חיפוש, של חוסר ביטחון לגבי העתיד, של הדבר הבא. מעבר לקרמה ולדלת שפתחנו, שתפתח עוד הרבה דלתות לאנשים רבים- pay it forward, אנחנו לא יודעת מתי אנחנו נצטרך עזרה, בכל תחום, מאחרות. בנוסף לכך, גם להעז לחלום גבוהה ולדרוש מעצמי ומהסביבה, להתמיד ולעבוד קשה בשביל להשיג יעדים מקצועיים.

באשר לשאלה על הקשיים עמם התמודדתי בסביבה גברית - היו גברים ש"החליטו" בשבילי מה טוב עבורי, לאן כדאי שאגיע בחיים ולמה מידי פעם אני "עקשנית מידי" בדרישות ובשאיפות שלי.

אני ממליצה לכל אחת בכל גיל, למצוא מנטורית או מנטור שמייצגים הצלחה והשראה מצד אחד, אבל גם מתאימים לערכים שאת מאמינה בהם, שתלווה אותך בתהליכים ובצמתים. יחד עם זאת, זכרי תמיד להקשיב גם לעצמך ולאינטואיציה שלך. זכרי שהרבה פעמים אנשים מדברים את עצמם בהמלצות שתקבלי, דעי לקחת כלים מאחרים אך לא לוותר על עצמך בדרך.

אם הייתי חוזרת לילדות, הייתי אומרת לעצמי: "הי, השמיעי קול, קולך הוא מקומך".

יפעת בכור. שחר עזרן,
יפעת בכור, מנכ"לית עמותת יוניסטרים/שחר עזרן

"תני מקום לאינטואיציה ולרגשות אבל גם לחולשות"

מייסם ג'לגולי, מנכ"לית ארגון צופן

"במהלך הקריירה שלי נגעתי בעולם העסקי והחברתי, והדבר הכי חשוב שלמדתי לאורך הדרך, הוא שכדי להגיע לפסגה, צריך כל הזמן לשאוף להתפתח מקצועית, לרכוש הרבה ידע ולדעת ללמוד מאחרים. צריך לבצע את העבודה עם המון תשוקה, אבל גם עם הרבה תעוזה ואומץ ובו בזמן תמיד לכבד ולהכיל את האנשים בסביבתך. אל תפחדי להיות שונה כי השוני שלך הוא מה שעושה אותך לכל-כך מיוחדת.

תזכרי ללכת עם האמת שלך. תלמדי ותפתחי את היכולות המקצועיות שלך, תתני מקום לאינטואיציה ולרגשות שלך, אבל גם מקום לחולשות שלך. אל תהססי לבקש עזרה או סיוע, ואל תפחדי לשאול הרבה שאלות כדי ללמוד. תייצרי סביבה תומכת. בסביבה גברית חובת ההוכחה מוטלת על הנשים, בזמן שלגברים יותר קל להתקדם.

במהלך הקריירה שלי הרגשתי שכדי להתקדם, עלי להיות תמיד יותר טובה מכל הגברים בסביבה. זה לא היה קל. בתור אישה, שהולכת עם האמת שלה, אני לא מוכנה להתפשר על הערכים שלי כדי להצליח.

כאישה ערביה במדינת ישראל, שברתי לא מעט תקרות זכוכית מגדריות וגם לאומיות. שמעתי הרבה הערות מקטינות מעליבות וגזעניות, בעיקר כשהובלתי מאבקי עובדים במקום העבודה שלי, אבל סיננתי את רעשי הרקע ובדרך שכנעתי נשים נוספות להצטרף אלי, ובהמשך אף גברים שהצטרפו, מאחר והאמונה בצדקת הדרך עושה את השינוי.

כשאני מסתכלת לאחור, על הדרך שעברתי אני מסתכלת בגאווה, ורוצה להגיד למייסם הצעירה- את ילדה מדהימה ומוכשרת. העולם כולו לרשותך. את הולכת להגיע לפסגות הכי גבוהות בזכות הסקרנות, האומץ ואהבת בני האדם שיש בך. אבל לעולם אל תשכחי את הילדה שבך ומאיפה הגעת".

מייסם ג'לג'ולי מנכלית ארגון צופן. באדיבות צופן,
מייסם ג'לגולי, מנכ"לית ארגון צופן/באדיבות צופן

"חזון הוא חלום עם תכנית עבודה"

עינת זינגר דן, מנכ"לית הפורום הכלכלי חברתי מבית נשיאות המגזר העסקי

"רבים נוהגים להסתכל על אחרים, להשוות ולמקם את עצמם ביחס לעולם. עבורי אלו רעשי רקע- אני מנסה להיות הגרסה הטובה ביותר של עצמי. ללמוד ולחדש כל הזמן. ליצור עניין מתמיד. אני תמיד מקפידה להזכיר לעצמי ולסובבי, שמי שרוצה להוביל צריכה תמיד לחתור לחדשנות ולהמציא את עצמה כל פעם מחדש.

לצערי, כיום אין עדיין מספיק נשים בעמדות מפתח. אני זוכרת שפעמים רבות נכנסתי לפגישות הנהלה וההנחה הראשונית הייתה שהגעתי לסכם את הישיבה. אבל, בסוף המקצועיות מנצחת כל סטטיסטיקה. אני מוקפת בנשים מוכשרות בעמדות מפתח שמצליחות לסדוק את תקרת הזכוכית ולשמחתי התופעה הזו הולכת ומתרחבת.

חשוב לזכור כי ההבדל בין חלום לחזון הוא שחזון הוא חלום עם תכנית עבודה. אין קיצורי דרך, מי שרוצה להגיע למעלה צריכה לעבוד קשה, להתמיד, ללמוד ולהיות קשובה להזדמנויות מסביב. אם הייתה ניתנת לי האפשרות לפגוש את עצמי בילדות ולהעביר לילדה הזו מסר, הייתי רוצה להגיד לה- תדאגי פחות, יהיה בסדר. את הגיבורה של הסיפור של עצמך. תכתבי אותו טוב. את תגיעי... לא לדאוג."

עינת זינגר דן מנכלית הפורום הכלכלי חברתי. חן גלילי,
עינת זינגר דן, מנכ"לית הפורום הכלכלי חברתי מבית נשיאות המגזר העסקי/חן גלילי

"ממוקדת מטרה ונכונה לעבודה קשה"

יעל יגרמן לביא, יו"ר פארק הייטק צפון, יזמת משותפת ויו"ר תכנית "מושל"

"הקריירה שלי התחילה בעולם הבנקאות. במשך שנים ארוכות מילאתי תפקידי ניהול בכירים בארץ ובחו"ל. משם המשכתי להקמת חברה משלי, גם היא בחו"ל, עבדתי עם משקיעים פרטיים בעולמות הנדל"ן והפיננסים. 30 שנים בעולמות האלו, בעולמות גבריים מאד, תחרותיים מאד, בקצב התקדמות מהיר, לימדו אותי הרבה. הייתי ממוקדת מטרה, עבדתי קשה, קשה מאד, ולא וויתרתי עד שהגעתי למקום שאליו שאפתי להגיע.

פעמים רבות הייתי אישה יחידה בחדר והסביבה לא תמיד הייתה נאורה ושוויונית. עם הרבה נחישות והתמדה, הגעתי להיות זאת שמנהלת את הגברים שבחדר. זה אפשר לי לתת את הטון. למדתי שצריך להעז. שצריך לקפוץ למים ולשחות. למדתי להאמין ביכולות שלי וזה הוכיח את עצמו. גם אם יש חשש או שישנה תחושה של חוסר ביטחון, לא נתתי לפחד הזה לנהל אותי. אני ניהלתי את הפחד.

בשנים האחרונות אני זוכה למנף את כל הניסיון הניהולי והעסקי שצברתי כדי להוביל את פארק הייטק צפון ואת תכנית מושל. אלו הן שתי יוזמות יוצאות דופן שמייצרות הזדמנויות אמיתיות לשינוי כלכלי וחברתי משמעותי בחיי אלפים. אני מרגישה בת מזל על המקום שאני נמצאת בו. כל זה מתאפשר בזכות הדרך שעברתי"

יעל יגרמן לביא יור פארק ההייטק צפון. רמי זרנגר,
יעל יגרמן לביא, יו"ר פארק הייטק צפון, יזמת משותפת ויו"ר תכנית "מושל"/רמי זרנגר

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully