וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

יתחרה בעצמו: חברת פינטק שמקים בנק דיסקונט תתחרה במערכת הבנקאית

עודכן לאחרונה: 5.3.2023 / 11:27

בנק דיסקונט מודיע הבוקר (א') על הקמת חברת פינטק greenlend למתן אשראי דיגיטלי בשיתוף עם חברת הטכנולוגיה האנגלית ezbob שתחזיק ב-30%. החברה תציע פתרונות אשראי מתקדמים ללקוחות כל הבנקים, פרטיים ועסקים קטנים ובמסגרת פעילותה היא תפעל לשנות את שוק האשראי בישראל

העברת כסף אונליין. ShutterStock
אשראי מהיר בהתאמה אישית: בנק דיסקונט מדווח על הקמת חברת פינטק לאשראי דיגיטלי/ShutterStock

חברת הפינטק החדשה, שמקימים יחד בנק דיסקונט וחברת הטכנולוגיה האנגלית ezbob, תציע לראשונה פתרונות גמישים, מידיים ובהתאמה אישית בתחום האשראי הצרכני ואשראי לעסקים קטנים, בתהליך דיגיטלי שמובטח להיות פשוט ומהיר ללקוחות כל הבנקים.

איתן גלאי, שהיה חבר הנהלת Outbrain ומנהל ההכנסות הראשי שלה, יכהן כמנכ"ל החברה החדשה
החברה החדשה וההחזקה בה תהיה 70% על ידי דיסקונט ו-30% על ידי ezbob.

השקת greenlend הינה צעד נוסף ביישום האסטרטגיה של קבוצת דיסקונט להיות מעוררת התחרות במערכת הבנקאית באמצעות קידום חדשנות דיסרפטיבית והקמת מיזמים שיפעלו כחברות עצמאיות ויתחרו בכלל המערכת הבנקאית, לרבות בבנק דיסקונט עצמו. במסגרת אסטרטגיה זו, הקימה הקבוצה לפני כשנתיים את Paybox בשותפות עם שופרסל.

greenlend, חברת הפינטק החדשה של בנק דיסקונט (70%) וחברת    (30%). יח"צ,
greenlend, חברת הפינטק החדשה של בנק דיסקונט (70%) וחברת ezbob (עם 30%)/יח"צ

"שוק האשראי ברובו הוא מסורתי-שמרני"

שוק האשראי החוץ בנקאי נמצא בצמיחה משמעותית בשנים האחרונות, בין היתר הודות למגמות השוק והרגולציה התומכת (מהפכת המידע והבנקאות הפתוחה), עם זאת, השוק הקיים הוא ברובו מסורתי, שמרני, שמציע מוצרי אשראי גנריים, ללא פתרונות לאשראי מהיר ודיגיטלי מחוץ למערכת הבנקאית.

greenlend תציע אשראי ללקוחות פרטיים ולעסקים קטנים בתהליך טכנולוגי מתקדם שיונגש ללקוחות דרך צדדים שלישיים (B2B2C) - בפלטפורמות טכנולוגיות המשמשות קהילות מגוונות, כדוגמת פלטפורמות הקיימות בשוק לניהול תזרים מזומנים, תשלומים, חשבוניות דיגיטליות, למשפחות צעירות, לעצמאיים ועוד.

greenlend למעשה שואפת לשנות את מודל מתן האשראי הקיים היום בשוק, בכך שתאפשר להציע ללקוחות כל הבנקים אשראי בתהליך דיגיטלי ומהיר המשולב באופן אינטגרלי בתוך הפלטפורמות השונות.

הפלטפורמה של greenlend תאפשר ניהול וחיתום אשראי ותהיה מבוססת על הטכנולוגיה המתקדמת של חברת ezbob, המספקת שירותים פיננסים ייחודיים לבנקים וענקיות תשלומים בעולם, ופועלת כיום בשוק הגלובלי, בדגש על אירופה וצפון אמריקה.

הטכנולוגיה המודולרית והמתקדמת של ezbob (Embedded Banking and Finance) תהווה את
התשתית של המיזם, ותספק מודלי חיתום חכמים ומודלי זיהוי צרכים שיאפשרו מתן אשראי בצורה דיגיטלית, מהירה ומותאמת לקוח.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

מיקום אסטרטגי, נוף מרהיב ודירות מפוארות: השכונה המסקרנת שנבנית במרכז

בשיתוף אאורה נדל"ן
מימין יושבים - תומר גוריאל שאול קוברינסקי אורי לוין. עומדים - ברק נרדי איתן גלאי. ישראל הדרי,
מימין יושבים: תומר גוריאל, שאול קוברינסקי ואורי לוין. עומדים: ברק נרדי ואיתן גלאי/ישראל הדרי

"בשורה משמעותית לתחרות במערכת הבנקאית"

אורי לוין, מנכ"ל דיסקונט: "היום אנו משיקים עוד מהלך פורץ דרך, המהווה בשורה משמעותית לשוק האשראי הישראלי ולתחרות במערכת הבנקאית. אין לי ספק שהשותפות האסטרטגית בין ezbob ודיסקונט, בשילוב ההובלה של איתן גלאי וניסיונו העשיר, יביאו לכך ש- greenlend תהווה שחקן משמעותי במערכת הפיננסית בישראל, תוך מתן ערך משמעותי וחוויה מתקדמת ללקוח".

מימין-ברק נרדי שאול קוברינסקי תומר גוריאל אורי לוין ואיתן גלאי. ישראל הדרי,
מימין: ברק נרדי, שאול קוברינסקי, תומר גוריאל, אורי לוין ואיתן גלאי/ישראל הדרי

"אשראי מהיר בהתאמה אישית"

תומר גוריאל, מנכ"ל ומייסד ezbob: "אנו נרגשים שהטכנולוגיה המתקדמת של ezbob, עם הניסיון בגופים הפיננסיים המובילים בעולם, תיושם לראשונה גם בישראל. בזכות הפתרון הטכנולוגי פורץ הדרך, לקוחות greenlend ייהנו מאשראי מהיר, בזמינות גבוהה בשעת ומקום הצורך ובהתאמה אישית לכל סוגי הלקוחות".

מהלך הקמת greenlend הובל מטעם דיסקונט על ידי ברק נרדי, סמנכ"ל וראש חטיבת אסטרטגיה, כספים ואחזקות ושני פדרמן טרם, מנהלת הפיתוח העסקי והחדשנות. מטעם ezbob הובילו את המהלך המנכ"ל והמייסד תומר גוריאל וירון שושני, סמנכ"ל טכנולוגיות.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully