וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בית המשפט קבע: ענף הניקיון יוחרג מאיסור העסקת מבקשי מקלט ומסתננים

5.3.2023 / 11:49

יחריג את ענף הניקיון מאיסור העסקתם של מבקשי מקלט ומסתננים המועסקים בענף לפחות 3 חודשים ברציפות. כמו כן, מעסיקיהם של מבקשי המקלט והמסתננים בענף הניקיון לא יידרשו להיתר להעסקת עובדים זרים

אשה מנקה את הבית בזמן שגבר יושב ומשחק במשחק טלוויזיה. ShutterStock
לפחות שלושה חודשים ללא היתר/ShutterStock

בית המשפט עם הפנים לענף הניקיון: במסגרת עתירה של ארגון חברות הניקיון, שהוגשה על ידי עוה"ד אלון גלרט, ינקי פפר ודפנה שלו קורנבליט ממשרד מיתר עורכי דין, בית המשפט קבע ביום שלישי, כי הוא מקבל את העתירה המינהלית נגד נוהל הטיפול בקביעת תנאים לעניין תיחום גיאוגרפי ועיסוק ברישיונותיהם של מבקשי מקלט ומסתננים שפרסמה רשות האוכלוסין וההגירה, ויחריג את ענף הניקיון מאיסור העסקתם של מבקשי מקלט ומסתננים המועסקים בענף לפחות 3 חודשים ברציפות. כמו כן, מעסיקיהם של מבקשי המקלט והמסתננים בענף הניקיון לא יידרשו להיתר להעסקת עובדים זרים לפי החוק.

יש לציין כי עתירות נוספות שהוגשו בנושא על ידי קבוצות אחרות כבר נדחו בעבר, וכעת לראשונה משנה בית המשפט את גישתו על רקע עתירת ארגון חברות הניקיון.

עורכי הדין ממשרד מיתר טענו בעתירה כי קיים מחסור משמעותי בעובדים בענף הניקיון, וכי הפסקת עבודתם של עובדים אלה תגרום נזק משמעותי לעובדים ולמעסיקיהם וכפועל יוצא גם למשק הישראלי. עוד הוסיפו עורכי הדין, כי העסקת העובדים הזרים בענפים אלה אינה באה על חשבון עובדים ישראלים והעסקתם לא תידחק אותם החוצה, שכן ישראלים אינם עובדים בענף הניקיון ואינם רוצים לעבוד בו. יצוין כי איגוד עובדי האבטחה, הניקיון והטיפול הסיעודי בהסתדרות החדשה פנה במכתב ואישר את הדברים.

עו"ד אלון גלרט. תומר יעקובסון,
עו"ד אלון גלרט ממיתר/תומר יעקובסון

עיקרו של הנוהל שהוצא על ידי רשות האוכלוסין ביום 30.6.2022 ואמור להיכנס לתוקף בסוף חודש זה הינו איסור גורף של העסקת מבקשי מקלט ומסתננים ב-17 ערים מרכזיות בישראל, למעט בחמישה ענפי תעסוקה שבהם תמשיך להתאפשר תעסוקת מבקשי מקלט - בניין, חקלאות, סיעוד מוסדי, מלונאות, מסעדנות וכעת גם ענך הניקיון יוחרג גם הוא.

לפיכך בית המשפט קבע כי בשלב זה, עד לבחינה נוספת, ענף הניקיון המוסדי יושווה לענף המסעדנות, ויוחרג מאכיפה של איסור העסקתם של מבקשי מקלט ומסתננים המועסקים בענף לפחות 3 חודשים ומעסיקיהם בענף זה לא יידרשו להיתר להעסקת עובדים זרים.

מנכ"לית ארגון הניקיון עו"ד ורוניקה רוזנברג הגיבה לפסק דין: "בית המשפט נתן היום סעד חשוב ביותר וקבע שענף הניקיון חשוב לחיי אזרחי ישראל לא פחות מענפים אחרים. העדר ניקיון מסוכן לבריאות הציבור ועלול להשפיע גם על הכלכלה. אני מקווה שהמסר שהעביר בית המשפט יהווה נקודת מפנה ביחסה של המדינה לענף הניקיון".

  • עוד באותו נושא:
  • ניקיון

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully