וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

קמעונאות בתחרות: SPAR בדרך לישראל ושופרסל תשלם על זה עשרות מיליונים

עודכן לאחרונה: 5.3.2023 / 13:01

קבוצת שופרסל מודיעה על צעד נוסף להשקעה במנועי צמיחה ומדווחת כי לאחר חתימה על מזכר הבנות עם עמית זאב בחודש דצמבר האחרון, נחתם כעת ההסכם להקמת חברה משותפת, שתקבל את הזיכיון להפעלת חנויות של המותג SPAR בישראל. עבור חלקה (19.9%) תעמיד שופרסל 28 מיליון שקל

רשת הקמעונאות הבינלאומית SPAR. יח"צ,
רשת הקמעונאות ההולנדית SPAR בדרכה לישראל/יח"צ

קבוצת שופרסל ועמית זאב חתמו על ההסכם להשקת רשת הקמעונאות SPAR ישראל באמצעות חברה משותפת, אשר תוחזק על ידי שופרסל בשיעור של 19.9% ועל ידי עמית זאב בשיעור של 80.1% שגם ישמש כמנכ"ל החברה. ההסכם מסדיר את יחסי הצדדים בחברה המשותפת, אשר יוכלו להתחרות זו בזו.

במסגרת ההסכם, שכפוף לאישור רשות התחרות, החברה המשותפת תקבל את הזיכיון להפעלת חנויות תחת המותג ההולנדי SPAR וכן לייבוא ושיווק בלעדיים של מוצרי SPAR בישראל המציעים למעלה מ-10,000 מוצרים המשווקים ב-48 מדינות ברחבי העולם.

לשופרסל תהיה הזכות לרכוש מהחברה המשותפת את המוצרים הנושאים את המותג SPAR, כאשר החברה המשותפת תהיה רשאית לרכוש מהחברה מוצרים וכן שירותים לוגיסטיים.

שופרסל תעמיד לחברה המשותפת, במספר אבני דרך, סך של 28 מיליון שקל אשר חלקו כהשקעה וחלקו כהלוואת בעלים.

אורי וטרמן מנכ"ל קבוצת שופרסל איציק אברכהן יו"ר קבוצת שופרסל, עמית זאב רועי ופרייבך מנכ"ל חברות הבנות שופרסל. יח"צ,
אורי וטרמן מנכ"ל קבוצת שופרסל, איציק אברכהן יו"ר קבוצת שופרסל, עמית זאב רועי ופרייבך מנכ"ל חברות הבנות שופרסל/יח"צ

"מהלך שיגביר את התחרות ויוזיל את סל הקניות"

שר הכלכלה והתעשייה ניר ברקת התייחס לכניסתה של רשת הקמעונאות ההולנדית לישראל ואמר: "אני מברך על כניסת ענקית הקמעונאות הבינלאומית SPAR לישראל. משרד הכלכלה והתעשייה בראשותי שם כיעד אסטרטגי להכניס רשתות ענק זרות לישראל - מהלך שיגביר את התחרות ויוזיל את סל הקניות לאזרחי ישראל.

בשבוע שעבר נפגשתי עם יו"ר שופרסל איציק אברכהן שעומד יחד עמית זאב מאחורי הבאת הרשת הנוספת ובירכתי אותו על המהלך. אנו נסייע ונתמוך ביזמים וגופים בינלאומיים שיגיעו לישראל ויגבירו תחרות.

SPAR מצטרפת לקרפור שכבר החלה פעילותה בישראל. שתי רשתות בינ"ל ענקיות שביכולתן לשנות את תמונת המצב בשוק הקמעונאי הריכוזי.

הנחיתי את גורמי המקצוע במשרד הכלכלה לקיים מגעים עם רשתות נוספות התעניינות בכניסה לישראל. התפיסה שאני מקדם היא שמה שטוב לאירופה טוב לישראל. בקרוב ייכנסו רשתות נוספות שיפתחו את השוק, יגבירו את התחרות ויורידו את המחירים".

sheen-shitof

עוד בוואלה!

זה כל כך טעים ופשוט: מתכון לבננות מקורמלות

בשיתוף חברת גליל
איציק אברכהן יו"ר קבוצת שופרסל אורי וטרמן מנכ"ל קבוצת שופרסל' עמית זאב ורועי פרייבך מנכ"ל חברות הבנות שופרסל. יח"צ,
איציק אברכהן יו"ר קבוצת שופרסל אורי וטרמן מנכ"ל קבוצת שופרסל' עמית זאב ורועי פרייבך מנכ"ל חברות הבנות שופרסל/יח"צ

"נדבך נוסף למלחמה ביוקר המחייה בישראל"

אורי וטרמן מנכ"ל קבוצת שופרסל: "ההסכם שחתמנו מהווה נדבך נוסף בפעילותה של שופרסל להוזלת יוקר המחייה בישראל, על ידי הכנסת מגוון רחב של מוצרים בסטנדרטים בינלאומיים ובמחירים הוגנים, בכדי להגביר את התחרות בשוק המזון ומוצרי הצריכה"

עמית זאב מסר: "החתימה על ההסכם היא אבן דרך משמעותית בהגעתה של רשת SPAR לישראל, אשר תביא עימה סטנדרטים בינלאומיים, רעננות, חדשנות ושפע של מוצרים במגוון רחב של סגמנטים, אשר יאפשרו תחרות על ליבו וכיסו של הצרכן הישראלי".

SPAR היא רשת קמעונאות בינלאומית שמקורה בהולנד הפועלת ב-48 מדינות ברחבי העולם. השקת הרשת בישראל תוקם תחת חברה משותפת לשופרסל, עמית זאב ושותפים נוספים שעתידים להצטרף.

הרשת פועלת במודל של שותפים מקומיים, ב-13,623 חנויות ברחבי העולם המשרתות 14.5 מיליון לקוחות מדי יום, עם מחזור מכירות שנתי ב-2021 שעמד על כ- 41.2 מיליארד אירו.

קצב הצמיחה השנתי שלה עומד בממוצע של כ-5.1% ועל פי התחזיות של SPAR העולמית, הרשת צפויה להגיע למחזור מכירות של 50 מיליארד אירו בשנת 2025.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully