וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אין מצפן מוסרי: מדינת ישראל מקצצת במיגון הצפון

5.3.2023 / 14:01

בזמן שהממשלה מקדמת את הרפורמה המשפטית, היא קיבלה החלטה לבצע קיצוץ דרמטי בתכנית מיגון הצפון לשנתיים הקרובות ולהותיר אותה עם חמישית מהסכום השנתי שהוקצב לה: "נשקלת החרפת צעדים"

מיגוניות ברצועת עזה, 10 במאי 2019. אמיר בוחבוט
מיגונית ברצועת עזה. שבצפון יחכו/אמיר בוחבוט

סדר העדיפויות של הממשלה לא בא לידי ביטוי רק בקידום מהיר של הרפורמה המשפטית, אלא גם בהחלטה שעלולה לעלות בחיי אדם. ראשי הרשויות בצפון נדהמו לגלות בשבוע שעבר, שבשעה שבמשרד האוצר שוקדים על מציאת מקור תקציבי למימון הדרישות הקואליציוניות של המפלגות החרדיות לתקצוב מוסדות חינוך, המסתכמות בכשלושה מיליארדי שקלים, הוחלט שם לבצע קיצוץ דרמטי בתוכנית מיגון הצפון לשנתיים הקרובות ולהותיר אותה עם חמישית מהסכום השנתי שהוקצב לה.\

בהחלטת ממשלת נתניהו הקודמת, הוקצו חמישה מיליארד שקלים למיגון יישובי הצפון שנמצאים סמוך לקו הגבול, עד תשעה ק"מ ממנו, של - 70% מהם אין ממ"דים, אלא מקלטים ציבוריים מיושנים. עברו כמה שנים טובות, עד שבממשלת השינוי תוקצב הפרויקט בפריסה לעשר שנים, כשבכל שנה אמורים היו לעבור חצי מיליארד שקלים לפיקוד העורף בכדי לממש אותה.

בנובמבר 2021 נבנה הממ"ד הראשון בכפר יובל, ועד היום נמצאים בתהליכי בניה כ - 1200 ממ"דים בלבד, מתוך 5000 הישובים צמודי גדר, שנמצאים במרחק של אפס קילומטר מהגבול. משה דוידוביץ', יו"ר פורום קו העימות, ויו"ר מועצת מטה אשר אומר שאף אחד לא טרח להודיע להם על הכוונה לקצץ בתקציב ואת המידע קיבל ממערכת הבטחון.

"מדברים על התגרענות איראנית ומפקירים אותנו"

"המשמעות היא שמאות בתים ביו אמורים להיות ממוגנים בתקופה הקרובה, לא ימוגנו בשנים הקרובות", אומר דוידוביץ' לוואלה! כסף, "כשמדינת ישראל מדברת על התגרענות באיראן ותקיפה אפשרית, מפקירים את תושבי הצפון צמודי הגדר, נשים, גברים וטף, לחסדי החיזבאללה, זרועה הארוכה של איראן, כשזמן ההתרעה שם שניות ספורות. המשמעות - שפיכות דמים במודע.

"מרכז השלטון המקומי החליט להציב את הדרישה להחזיר את התקציב המלא למיגון הצפון, במסגרת הדרישות שלו מהאוצר לתיקון העיוותים בתקציב. מכיוון שכרגע אין כלל מגעים בין הצדדים בסוגיה, למעט הסכם המסגרת שנחתם על ידי ההסתדרות והיה חלק מהדרישות שלנו, נשקלת החרפת הצעדים. אנחנו נמצאים בתקופה הכי נפיצה ורגישה מבחינה בטחונית, ומה שקורה ביהודה ושומרון יכול לזלוג החוצה. העלינו את הנושא בפני אחד מחברי הכנסת הבכירים בקואליציה והוא הבטיח לסייע לנו מול שר הבטחון".

ממשרד האוצר נמסר בתגובה: "כחלק מדיוני התכנית הרב שנתית, משרדי האוצר והבטחון הגיעו להסכמות עקרוניות על מסגרת תקציב העורף בשנים הקרובות, ובתוכן תכנית מגן הצפון. פירוט התכניות יפורסם במסגרת חוק התקציב השנתי".

  • עוד באותו נושא:
  • מיגונית

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully