וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

לכבוד יום האישה: חשיבות החיסכון הפנסיוני והפרמטרים הייחודיים לנשים

בשיתוף בנק הפועלים

8.3.2023 / 15:00

עדנה נעמן, יועצת פנסיונית במרכז פועלים INVEST רחובות בבנק בפועלים, עם הטיפים שיעזרו לך לדאוג לעתיד הפנסיוני שלך

אישה צעירה מול לפטופ. ShutterStock
כמו שאנחנו דואגות לחיי היומיום שלנו ושל משפחתנו, כך אנחנו צריכות לדאוג גם לעתיד שלנו/ShutterStock

ברור שאת יודעת שפנסיה זה דבר חשוב, ולעיתים, יש מי שעשויה להגיד לעצמה, פשוט לא עכשיו, את עוד צעירה ויש עוד זמן עד גיל הפרישה. החיסכון הפנסיוני שלך הוא חיסכון משמעותי שתחסכי במהלך חייך אז חשוב שתשאלי את עצמך אם את יודעת מה הוא כולל, כמה את בקיאה בסכומים שאת מפקידה מדי חודש ומה יקרה אם לפתע תאבדי, חלילה, את היכולת לעבוד בגלל מחלה או תאונה. האם תוכלי להמשיך לדאוג למשפחתך? ואם נולד לך ילד/ה ואת רוצה להאריך את חופשת הלידה, איך זה ישפיע על החיסכון הפנסיוני שלך?

אישה צעירה עם קופת חיסכון בצורת חזיר. ShutterStock
אל תחכי ליציאה לגמלאות, ופני כבר עכשיו לייעוץ פנסיוני עבורך ועבור משפחתך/ShutterStock

העתיד נראה לנו עוד רחוק ותלוי בהמון שינויים ולכן יש מי שעשויה להתרכז ב'כאן ועכשיו'. אך כמו שאנחנו דואגות לחיי היומיום שלנו ושל משפחתנו, כך אנחנו צריכות לדאוג גם לעתיד שלנו, להלן כמה אמירות שכיחות בנושא החיסכון הפנסיוני וטיפים למה חשוב לשים לב:

1. "אני לא צריכה לדאוג עכשיו לפנסיה שלי, יש לי המון זמן עד לפרישה"

דווקא עכשיו, זה הזמן לדאוג לחיסכון הפנסיוני שלך. שוויו של כל שקל שתחסכי עכשיו עשוי לגדול בשיעור ניכר כשתגיעי לגיל הפרישה, אפקט הריבית דריבית גורם לכסף שנחסוך לפנסיה בגיל צעיר להיות שווה הרבה יותר עבורנו בגיל הפרישה.

2. "אני לא יכולה לבחור איפה אני חוסכת, המעסיק שלי בחר עבורי ואני יודעת שהוא ידאג לי"

זכותך לבחור עפ"י חוק את החברה שתנהל את החיסכון הפנסיוני שלך, את התוכנית/תכניות בה/ן את רוצה להפקיד את החיסכון הפנסיוני שלך ואת היועץ איתו את רוצה להתייעץ בנוגע לחיסכון הפנסיוני שלך, כך שגם אם המעסיק בחר בקרן מסוימת לכלל העובדים, את יכולה לבחור אחרת.
חשוב שתדעי שהמעסיק אינו יכול לסרב להפקיד את חלקו לקרן שבחרת.

3. "אני יודעת שהמעסיק שלי מפקיד לי אחוזים מסוימים מהשכר, אבל לא באמת מבינה כמה ואיך זה עובד"

הסכום שמופקד לתכנית פנסיונית נגזר מהשכר המבוטח, אותו שכר שמשמש לחישוב הפיצויים. הוא כולל את מרכיבי השכר הקבועים, מהשכר מופקדים מידי חודש אחוזי שכר לתגמולים ולפיצויים ויש חוק פנסיה חובה שמחייבת את המעסיקים להפקיד גם לחיסכון פנסיוני לעובדים שלהם. את הסכומים שהופרשו ניתן לראות בתלוש השכר.

עדנה נעמן. יח"צ,
עדנה נעמן/יח"צ

4. "אם אאבד את היכולת לעבוד בגלל מחלה או תאונה או חלילה אני לא יודעת מה תהיה ההכנסה שלי"

כאשר אנחנו חושבות על קרן פנסיה אנחנו חושבות על החיסכון לפרישה והפנסיה החודשית שנקבל, אבל קרן הפנסיה כוללת גם שני כיסויים ביטוחיים מאוד חשובים:

ביטוח למקרה של אובדן כושר עבודה וביטוח למקרה פטירה חלילה.

במקרה של אובדן כושר עבודה קיימת אפשרות לקבל, עפ"י המסלול שנבחר, עד 75% מהשכר המבוטח כפיצוי חודשי ובנוסף הקרן תמשיך להפקיד עבור המבוטחת את ההפקדה החודשית שהופקדה טרם מקרה הנכות.

במקרה של פטירה חלילה, תשלם קרן הפנסיה קצבה חודשית לבן הזוג ולילדים עד גיל 21 (ביטוח שארים).

5. "אני מאוד רוצה להמשיך להיות עם הילד שלי בחופשת לידה מעבר למה שמאפשר החוק. מה המשמעויות וההשלכות על החיסכון הפנסיוני שלי והאם אני צריכה לשקול להמשיך להפקיד בעצמי לתכניות הפנסיוניות"?

בחופשת הלידה זכאית היולדת לדמי לידה מהביטוח הלאומי לתקופה של 15 שבועות, ובתקופה זו על המעסיק להמשיך להפקיד לקרן הפנסיה. בנוסף, בקרן הפנסיה קיימים כיסויים ביטוחיים למקרה של אובדן כושר עבודה ומקרה פטירה. במקרה של הפסקת הפקדות, כיסויים אלו נשמרים בתוקף לתקופה של 5 חודשים בלבד.

במקרה של התארכות חופשת הלידה מעבר לכך עלול להיווצר מצב בו האישה תאבד את הכיסוי הביטוחי בקרן הפנסיה ויותר מכך היא עלולה לאבד את כל הוותק הביטוחי אותו צברה במשך שנות החיסכון. כדי לשמור על הכיסוי הביטוחי ניתן לבצע שמירה על הכיסויים הביטוחיים.

בנוסף, בתקופה זו ניתן גם להמשיך להפקיד באופן עצמאי במטרה לשמור על החיסכון הפנסיוני, כל שקל שיחסך היום עשוי להגדיל אותו משמעותית בפרישה.

אישה צעירה מול לפטופ. ShutterStock
ניהול נכון של החיסכון הפנסיוני היום, נעשה במטרה לאפשר שקט נפשי בעתיד/ShutterStock

לסיכום, ניהול נכון של החיסכון הפנסיוני היום, נעשה במטרה לאפשר שקט נפשי בעתיד. זה מצריך גם לבצע בו התאמות מדי פעם בהתאם לצמתי חיים ולהחלטות שאת צריכה לקבל במהלך הדרך, בהתאם לצרכים הייחודיים שלך. אל תחכי ליציאה לגמלאות, ופני כבר עכשיו לייעוץ פנסיוני עבורך ועבור משפחתך.

הבהרה: הבנק אינו יועץ מס. האמור לעיל מהווה מידע והסבר כללי בלבד, נכון למועד פרסומו, אשר אינו מהווה ייעוץ פנסיוני, ייעוץ השקעות או ייעוץ מס, ואינו תחליף לייעוץ אישי המתחשב בצרכיו המיוחדים של כל אדם. יעוץ פנסיוני ינתן בכפוף לתנאי הבנק. יעוץ פנסיוני לפרישה כרוך בעמלה כמפורט בתעריפון הבנק. אין באמור כדי להוות התחייבות לחסכון בסכום כלשהו.

בשיתוף בנק הפועלים

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully