וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

פרטנר TV תתמוך בקולנוע ישראלי נשי

5.3.2023 / 16:22

במהלך החודש הקרוב תציג פרטנר בבכורה טלוויזיונית מבחר סרטים קצרים של יוצרות קולנוע ישראליות, אשר הוצגו בפסטיבל הבינלאומי לסרטי נשים בירושלים

פיל בסנטר. זיו ברקוביץ,
נעמי לבוב ב"פיל בסנטר"/זיו ברקוביץ

פרטנר TV יוצאת ביוזמה מקורית לקראת יום האישה הבינלאומי שיחול ב-8 במרץ. במהלך החודש הקרוב תציג פרטנר בבכורה טלוויזיונית מבחר סרטים קצרים של יוצרות קולנוע ישראליות, אשר הוצגו בפסטיבל הבינלאומי לסרטי נשים בירושלים.

הסרטים בוימו בידי מיטב הבימאיות המבטיחות בישראל ומציגים קשת רחבה של סגנונות קולנועיים מז'אנרים שונים, כאשר לכולן מכנה משותף - גיבורות המחפשות דרכים להתמודד עם מורכבות החיים. מבין הסרטים שישודרו: "בוחן כליות" בבימויה של אסתי גרינברג ובכיכובה של יעל אלקנה. הסרט מגולל את סיפורה של דסי, חרדית ואם לארבעה, שעושה דיל עם אלוקים: היא תיתן כליה והוא יחזיר את הילדה למוטב; "פיל בסנטר" בבימויה של זיו ממון ובכיכובה של נעמי לבוב, שמספר את סיפורה של תמרה, בחורה צעירה שעובדת כבייביסיטר אבל חולמת להיות זמרת; "כאשר היית איתי" בבימוי אפרת שלום דנון וגילי דנון ובכיכובם של לבנה פינקלשטיין ושלום וישינסקי. הסרט מגולל את סיפורם של זוג הכלוא בחדר האמבטיה כאשר האישה פצועה ובעלה שוכב מחוסר הכרה מעליה; "מחיקה מלאה" בבימויה של סופי ארטוס; "גירוד" של מעיין ריף ועוד.

הפסטיבל הבינלאומי לסרטי נשים בירושלים הוא פסטיבל קולנוע חברתי שמנוהל על ידי עמותת "נשים בתמונה" במטרה לחגוג ולחשוף יצירה נשית מקורית מהארץ ומהעולם מתוך אמונה שייצוג שיוויוני יוביל לעולם שיוויוני. נחיצותם של פסטיבלים מעין אלה הכרחית לאור הנתון האחרון מיום הקולנוע הישראלי האחרון, שהציג רק 2 סרטים שבוימו על ידי נשים, מתוך 32 סרטים ישראליים שהוצגו. הפסטיבל הקרוב, הרביעי במספר, יתקיים באוקטובר 2023, כאשר פרטנר תיתן חסות באירוע.

בוחן כליות. בועז יהונתן יעקב,
בוחן כליות/בועז יהונתן יעקב

יוזמה זו של פרטנר מצטרפת למהלך של החברה משנה שעברה, אז הקימה לראשונה בטלוויזיה קטגוריה ייחודית וקבועה בספריית ה-VOD שהציגה רק סרטי קולנוע העומדים במבחן בקדל לייצוג נשי הולם. מבחן בקדל הפך עם השנים שם נרדף לבחינת אפליית נשים בקולנוע, המשקף את המציאות החברתית והתרבותית שלנו. ב-2022 כ-30% מסרטי הקולנוע לא עברו את מבחן בקדל, נתון דומה ל-2021. הקטגוריה, שמכילה כ-120 סרטי קולנוע, נשארה קבועה לאורך השנה והשיגה מעל למיליון צפיות. לאור ההצלחה, פרטנר תמשיך להציג את הקטגוריה בספרייה.

פרטנר חרטה על דגלה עיקרון של קידום נשים, וכיום כ-50% מעובדות ועובדי החברה הן נשים, כאשר את השדרה הניהולית הבכירה מאיישות כ-54% נשים. כמו כן, על פי דו"ח פערי השכר המגדריים שפרסמה פרטנר בהתאם לחוק שכר שווה לעובדת ולעובד, נמצא כי אין הטיה בין גברים לנשים.

  • עוד באותו נושא:
  • קולנוע

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully