וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

זוכרים את "דן חסכן"? לא תאמינו איך נראית הנכדה שלו

עודכן לאחרונה: 6.3.2023 / 18:09

ערך-על או מהלך שיווקי: "דנית החסכנית" היא גרסה נשית שמשיק בנק הפועלים לקראת יום האישה. היא הנכדה של "דן חסכן" המיתולוגי שעודד ילדים לחסוך והיא מגיעה כדי לסחוף אחריה ילדות ונערות שיהפכו לנשים עם אוריינטציה פיננסית לחיים וידע יישומי להתנהלות כלכלית נבונה

דנית החסכנית, הגרסה הנשים והנכדה של "דן חסכן". יצירת דמות gravity creative tech,
דנית החסכנית, הגרסה הנשים והנכדה של "דן חסכן", תעודד נשים לאקטיביות פיננסית/יצירת דמות gravity creative tech

תעודד נשים לאקטיביות פיננסית

בנק הפועלים יוצא עם יוזמה לכבוד יום האישה ובכלל, לטענתו כחלק משליחות חברתית רבת שנים, לסייע ולקדם נשים במגוון תחומים מציג דמות נשית שתוביל את האג'נדה של הבנק לחזק נשים בפן הכלכלי.

הרעיון שעומד מאחורי יצירת הדמות הנשית החדשה, הוא להוות מודל לילדות, נערות ונשים ולהעניק השראה לדור חדש תוך כדי עידוד לאקטיביות פיננסית.

"דנית החסכנית" באה מבית שמבין דבר או שניים בכלכלה, וכמו סבא שלה הבנק צופה לה עתיד זוהר, בתקווה שגם היא, תהפוך סמל להתנהלות כלכלית נבונה לצד השראה לשוויון מגדרי וצמיחה פיננסית נשית.

הבנק מוסר כי הדמות נוצרה כך שיהיה קל להתחבר אליה גם בגיל צעיר מאוד כשייעודה העיקרי הוא לסייע לגדל דור חדש של נערות שעבורן אוריינות כלכלית היא טבע שני, בשאיפה שברמה האישית הן יהיו עצמאיות ובעלות יכולת קבלת החלטות פיננסיות, וברמה הציבורית הן יעזרו לקדם את הכלכלה והחברה למקום בריא יותר.

האם דנית החסכנית הגיעה לחזק או שמא הבנק שואף לצאת המחוזק מהמהלך? מה שכן, העיתוי הנוכחי עם ציון "יום האישה הבינלאומי" שמדבר לנשים שעדיין חשות פערים וחוסר שוויון בשנת 2023, עשוי לקנות לו מתעניינות.

דן חסכן ודנית החסכנית לבנק הפועלים. יצירת דמות gravity creative tech,
האם דנית החסכנית (כמו סבא שלה) תהפוך לסמל להתנהלות כלכלית נבונה? בנק הפועלים ביוזמה להעצמה נשית/יצירת דמות gravity creative tech

גברים מרוצים יותר מהמצב הפיננסי שלהם

כדי לקבל מושג על התחושות של נשים וגברים מהשטח, בנושאי כלכלה, התנהלות כספית והרגלים פיננסיים, ערך בנק הפועלים סקר בקרב מאות אנשים בישראל, ממנו עלה כי עדיין קיים פער בין המינים וישנו צורך בחינוך פיננסי ויצירת דמויות הזדהות בנושאי התנהלות פיננסית והצלחה עסקית וכלכלית עבור נשים.

בסקר נמצא כי נשים מעורבות פחות בעולמות התוכן הפיננסיים ביחס לגברים:

נמצא כי גברים מרוצים יותר מהמצב הפיננסי שלהם והם מצליחים לחסוך יותר.

43.9% מהגברים מעריכים כי הידע הפיננסי שלהם הוא מעל הממוצע לעומת רק 23.6% בקרב הנשים, כשבפועל לא נצפו הבדלים גדולים ברמת הידע.

עוד נמצא כי נשים מודאגות יותר מהיכולת שלהן לשלם הוצאות שוטפות והן בקיאות פחות באופן משמעותי מאשר גברים ביחס לנתוני הפנסיה שלהן.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

זה כל כך טעים ופשוט: מתכון לבננות מקורמלות

בשיתוף חברת גליל
דן חסכן. nick
קופת "דן חסכן": הדמות שנולדה בשנות ה-60 של המאה הקודמת הפכה למטבע לשון ישראלית/nick

60% מעריכים כי נשים מעיזות פחות

עוד עולה כי קיים פער בתפיסות בתחומי גובה השכר, קריירה, יזמות עסקית ובהקשר של זוגיות וכסף:

כ-90% מהנשים העריכו כי נשים מרוויחות פחות מגברים וכ-50% מהן ציינו כי נשים מבקשות שכר נמוך יותר מגברים עבור משרה דומה.

כ-60% השיבו כי נשים מעיזות פחות מגברים להגיש מועמדות למשרות בכירות וכי הן נוטות פחות לפתוח עסקים עצמאיים.

כשני שליש מהנשאלים הסכימו כי נשים נוטות יותר מגברים להישאר במערכות יחסים זוגיות שאינן טובות משיקולים כלכליים

נעמה הלוי פאר, מנהלת המרכז לבנקאות חברתית בבנק הפועלים: "אנחנו בבנק הפועלים יודעים שילדות, נערות ונשים חולמות בגדול ושהן יכולות לעשות הכל. הן רק צריכות את התמיכה, את המשאבים הנכונים ובעיקר מודל לחיקוי. לפיכך, החלטנו להשיק את דנית החסכנית שתהווה דמות להעצמה נשית ולהזדהות בכל הקשור להתנהלות פיננסית נכונה ולהצלחה עסקית וכלכלית".

"עבור בנק הפועלים קידום נשים אינו טרנד חולף, זה ב-DNA של הבנק. בנק הפועלים הוא בין 4 החברות הישראליות היחידות שניגשו למדד GEI היוקרתי לשוויון מגדרי וקיבל ציון הגבוה ב-5% מהציון הממוצע בסקטור הפיננסי ובכ-8% מהציון הממוצע הכללי במדד", היא מסכמת.

מנהלת עסקית בחברה. ShutterStock
גברים מרוצים יותר מהמצב הפיננסי שלהם ו-60% מעריכים כי נשים מעיזות פחות/ShutterStock

"נשים תשקיעו בעצמכן"

לטובת ההשקה בנה הבנק באמצעות המרכז לצמיחה פיננסית אזור תוכן ייעודי לנשים בשם "נשים תשקיעו בעצמכן" ובו הזמנה להרצאות וכלים להתנהלות פיננסית עבור נשים בנושאי פנסיה ושינוי גיל הפרישה, יזמות, השקעות ועוד. בנוסף במתחם התוכן תכנים שפותחו במיוחד עבור נערות וילדות להתנהלות פיננסית ומודעות כלכלית מגיל צעיר.

בנק הפועלים מציע באתר הבית שלו, אזור תוכן ייעודי לנשים בשם "נשים תשקיעו בעצמכן".

לצד אלו הקים הבנק את 'קהילת נשים משקיעות', שנועדה להעצים נשים המתעניינות בשוק ההון, לתת להן כלים להתנהלות בעולם תוכן זה ולהקנות להן תחושת ביטחון ועצמאות בתחום ההשקעות הפיננסיות.

הדמות של דנית החסכנית תככב לצד סבא דן בפעילות של הבנק שפותח את המוזיאונים והאתרים לציבור הרחב בחינם במהלך חול המועד פסח ובמהלך המשחקים של נבחרות ישראל בכדורסל גברים ונשים כאחד.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully