וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

עושים שמח: ארגונים, עובדים ועמותות ביוזמות מיוחדות לפורים

עודכן לאחרונה: 6.3.2023 / 10:14

חודש אדר הגיע וכמצופה ממצוות החג, נשתדל להיות בשמחה. עבור אלו ששמחה אינה טבעית להם, התארגנו חברות וארגונים, שגייסו את עובדיהם למען הקהילה ויחד עם עמותות הפועלות למענם, יצאו לעשות שמח: תחפושת מתגלגלת, רכבת חיוכים ומסיבת פורים על מטוס הן חלק מהיוזמות שהבאנו

פורים. ShutterStock
פורים/ShutterStock

בעיצומו של חג פורים, יצאו הארגונים שבבסיס האג'נדה שלהם מובנית הכוונה לסייע לקהילה. האחריות החברתית שהם חשים מניעה אתם לפעול למען קשישים, ילדים ונערים בסיכון, ילדים שמתמודדים עם מחלה ובני משפחותיהם ועוד אנשים שלא שפר עליהם המזל להיות בשמחה רוב ימות השנה.

הבאנו כאן טעימה קלה של פעילויות ויוזמות ברוכות, כאלו שעושות טוב על הלב ושמח בנשמה, הן למי שקורא, הן למי שפועל ובעיקר למי שזקוק לרגעים של כיף והנאה כדי לשים לזמן מה את הדאגות מהיום-יום.

עובדי אינטל עם ילדי עמותת. יח"צ,
עובדי אינטל עם ילדי עמותת חל"ק (חינוך להתנדבות קהילתית) - תחפושות לכיסא גלגלים/יח"צ

תחפושות מתגלגלות

למעלה מ-100 עובדי אינטל חיפה ואינטל פתח תקווה, בשיתוף עמותת חל"ק, חינוך להתנדבות קהילתית, התגייסו לפעילות 'תחפושות מתגלגלות', למען ילדים וילדות עם מוגבלות.

במסגרת הפעילות, הכינו העובדים עשרות תחפושות מעצימות לילדים ולילדות המתאימות לכיסאות גלגלים ולהליכונים בהמשך לרשימה שהעבירו הילדים לתחפושות עליהן הם חולמים. העובדים בילו שעות ביצירת התחפושות המיוחדות לכל ילדה וילד, בהתאם לחלומות שלהם ובהתבסס על העזרים השונים.

בין התחפושות שהוכנו: אסטרונאוט ישראלי, מוכרת פרחים, קונדיטור, מעודדת מכבי חיפה, מלכת הנשיקות, גרוטיאדה - רגע עם דודלי, מיקי מה נישמיקי, ספיידרמן, תכשיטים, כס מלכות הפרחים, כס מלכות הפרחים, די ג'יי, יוטיוב ועוד.

הפעילות התקיימה בשני מוקדים באינטל חיפה, שם התחפושות הוכנו מראש ונתרמו לבית ספר אופקים לתלמידים בעלי נכות פיזית ובפתח תקווה, שם העובדים הגיעו ל"גן הפנינה" גן עירייה לילדות וילדים עם מוגבלויות, והכינו יחד איתם את התחפושות. על כל שעת התנדבות קרן אינטל העולמית תזכה את בתי הספר ב-$10, כך שהתרומה כפולה.

הצעה שאסור לפספס

התקדמו לדור הבא של ברי המים של תמי4: קטנים יותר, חכמים יותר

לכתבה המלאה
עובדי אינטל עם ילדי עמותת. יח"צ,
עובדי אינטל עם ילדי עמותת חל"ק, חינוך להתנדבות קהילתית, תחפושות בהתאם לחלומות הילדים/יח"צ

רכבת החיוכים

פעילות 'רכבת החיוכים' של עמותת "גדולים מהחיים" למען ילדים חולי סרטן ובני משפחותיהם, מתקיימת כבר עשור בהשתתפות עשרות עובדי ישראכרט.

רכבת החיוכים היא אירוע ייחודי וצבעוני, במסגרתו מוזמנים מאות ילדי העמותה ובני משפחותיהם למסיבה מתגלגלת שמתחילה ברכבת סבידור בתל אביב ומסתיימת בבאר שבע, בשילוב הפנינג פורימי חגיגי עם ליצנים, מאפרים ואמנים שונים.

המטרה העיקרית, לשמח את הילדים שמתמודדים עם המחלה ולעשות טוב לבני משפחה שמלווים אותם, לצאת מהשגרה לפעילות לא שגרתית ולשכוח למספר שעות מטרדות היומיום.

עובדי ישראכרט ברכבת החיוכים של גדולים מהחיים. ישראכרט,
עובדי ישראכרט ברכבת החיוכים של "גדולים מהחיים"/ישראכרט

מסיבת פורים על מטוס

'עמותת חיים', הפועלת בהתנדבות מלאה בתמיכה בילדים חולי סרטן ובני משפחותיהם, מהמחלקה האונקולוגית במרכז שניידר לרפואת ילדים, מגיעה עם ילדי העמותה ובני משפחותיהם למסיבת פורים על מטוס אל על.

הילדים יגיעו יחד עם משפחותיהם לאל על לביקור פורימי חווייתי. דיילי האוויר והקרקע באל על יקבלו את הילדים והמשפחות שיגיעו מחופשים עם נציגי הנהלת העמותה וייצאו יחד לסיור בשטח האווירי.

במהלך הסיור יכירו הילדים את מתקני החברה, ביניהם בתי המלאכה למנועים וציוד והצלה ועוד, וכן יזכו לבקר בתוך כבאית באדיבות רשות שדות התעופה ולראות את הרכב המסקרן מבפנים.

לאחר מכן, יעלו על מטוס שהוקצה במיוחד לאירוע, למסיבת פורים שמחה עם נציגי עובדי אל על, כולל צילומי הילדים בקוקפיט. בסיום תיערך ארוחת צהריים מפנקת.

אל על  מחבקת את עמותת חיים. ענבל מזרחי,
אל על מחבקת את עמותת חיים/ענבל מזרחי

הפנינג פורים למאושפזים

עובדי ועובדות חברת ICL מקיימים פעילות פורים בשיתוף פעולה עם הנערות המשתייכות ל'בתים החמים' בדימונה, באר שבע, ערד וירוחם.

מתנדבות החברה, אשר הפכו לחלק בלתי נפרד מהבתים ומחייהן של הנערות, מכינות לצד העובדות משלוחי מנות אשר יגיעו לבית החולים סורוקה בבאר שבע, במטרה לשמח את הילדים ולהפיץ את אווירת החג.

החברה מתנדבת באופן קבוע בבית החולים, בין היתר גם באמצעות עובדים אשר עברו קורס ליצנות רפואית. יחד עם עמותת "שמחה לילד" יערכו הפנינג פורים הכולל דוכנים שונים ליצירה ועגלות ניידות לחלוקת אוזני המן ומשלוחי המנות לטובת ילדים מאושפזים שאינם יכולים לצאת מהמחלקה.

מי שייקחו חלק מרכזי בחלוקת משלוחי המנות הן שחקניות הכדורסל של הפועל באר שבע/דימונה. ICL העניקה השנה חסות לקבוצה, מתוך אמונה בערכים של הישגיות והובלה נשית ותמיכה באזור הדרום.

חברת ICL נחשבת לאחת החברות המובילות במשק עם מערך התנדבות מרשים הכולל מאות עובדים המתנדבים באופן קבוע לכל אורך השנה, בדגש על הפריפריה.

ICL לפורים. יח"צ,
ICL - יחד עם עמותת "שמחה לילד" מפעילה הפנינג פורים לילדים מאושפזים/יח"צ

חוגגם פורים עם קשישים וילדים בסיכון

בנק דיסקונט מציב את ערך ההתנדבות כערך ארגוני מוביל, תוך שהוא מעודד את עובדיו ליזום פעילויות חברתיות למען אוכלוסיות מוחלשות לאורך כל השנה.

לקראת חג הפורים הקרב, יזם הבנק תוכנית התנדבותית במסגרתה איפשר לחטיבות השונות לקיים יוזמות התנדבותיות שונות ומגוונות ולצורך כך העמיד לכל יחידה שתתנדב תקציב לפעילות.

בין היוזמות לקראת פורים ניתן למנות: ימי התנדבות בכפרי נוער למען ילדים ונוער בסיכון; עידוד חולים ומאושפזים בבתי חולים בפריסה ארצית; ימי כייף במועדוניות לילדים בסיכון; הפעלות במועדוני קשישים ושורדי שואה ועוד.

מידי שנה מאות מעובדי הבנק מתנדבים באריזת ובחלוקת משלוחי מנות למשפחות שידן אינה משגת, ונתרמות על ידם מאות תחפושות עבור ילדים ממשפחות נזקקות.

עובדי בנק דיסקונט בפעילות התנדבותית במרכז רפואי שיקומי לחולים בתל אביב. יח"צ,
עובדי בנק דיסקונט בפעילות התנדבותית במרכז רפואי שיקומי לחולים בתל אביב/יח"צ
עובדי בנק דיסקונט בפעילות חלוקת משלוחי מנות לילדים בסיכון במועדונית רווחה של העמותה לקידום החינוך בת״א. יח"צ,
עובדי בנק דיסקונט בפעילות חלוקת משלוחי מנות לילדים בסיכון במועדונית רווחה של העמותה לקידום החינוך בת״א/יח"צ

משלוחי מנות ושיעורי בית

עשרות עובדי חברת מגדל ביטוח ארזו משלוחי מנות עבור עמותת 'טל חיים' הפועלת בפתח תקווה. המארזים נמכרים לארגונים על ידי העמותה וההכנסות משמשות לסיוע עבור כ-500 משפחות בעיר.

התרומה של מגדל היא באמצעות התגייסות של עשרות עובדים לסייע לעמותה. עובדי מגדל מתגייסים בכל חג לסייע לארוז ולחלק חבילות מזון וכמו כן, עשרות מעובדי החברה מתנדבים בעמותת טל לאורך כל השנה בכדי להעצים את העשייה שלה, ההתנדבות באה לידי ביטוי בין היתר בסיוע בשיעורי בית ובסיוע לקשישים בקהילה.

עמותת טל חיים מסייעת בביטחון תזונתי למאות משפחות בפתח תקווה.

עובדי מגדל ביטוח בפעילות פורים התנדבותית. יח"צ,
עובדי מגדל ביטוח בפעילות פורים התנדבותית/יח"צ

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully