וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מידרוג מותירה על כנו דירוג Aaa.il יציב לחברת תשתיות אנרגיה

6.3.2023 / 11:32

בשיקוליה לדירוג, מפרטת מידרוג שפעילות החברה נעשית במסגרת רגולטורית יציבה בעלת היסטוריה חיובית, המתבטאת, בין היתר, במתודולוגיית קביעת תעריף שקופה וברורה, ובהכרה בהוצאות החברה באופן הממתן את חשיפות החברה לסיכוני הכנסות ולחשיפות פיננסיות אחרות

משה קלצין. השתתפות בנכסים,
משה קלצ'ין, יו"ר דירקטוריון תשתיות אנרגיה/השתתפות בנכסים

חברת הדירוג מידרוג, מקבוצת Moody's פרסמה היום, יום שני 6.3.23, שהיא מאשרת מחדש את דירוג האשראי (Aaa.il) עבור חברת תשתיות אנרגיה בע"מ (לשעבר תש"ן).

בדו"ח מציינת מידרוג כי תשתיות אנרגיה הינה חברה ממשלתית בבעלות מלאה של מדינת ישראל, המהווה, זרוע ביצועית של המדינה לקיום ביטחון אנרגטי, בשגרה ובחירום. החברה מפעילה את מערך הולכת הנפט ותזקיקיו בכלל מדינת ישראל. כמו כן, מתפעלת החברה היקף משמעותי של מתקני אחסון הנפט ותזקיקיו, לצורך שימוש שוטף ולצורכי חירום של משק האנרגיה. תשתיות אלו הינן תשתיות החיונית לתפקודה של מדינת ישראל ולתפקודו של משק האנרגיה הישראלי.

בשיקוליה לדירוג, מפרטת מידרוג שפעילות החברה נעשית במסגרת רגולטורית יציבה בעלת היסטוריה חיובית, המתבטאת, בין היתר, במתודולוגיית קביעת תעריף שקופה וברורה, ובהכרה בהוצאות החברה באופן הממתן את חשיפות החברה לסיכוני הכנסות ולחשיפות פיננסיות אחרות. מסגרת יציבה זו מחזקת את הוודאות בקשר עם פעילות החברה.

בנוסף, מציינים במידרוג כי לתשתיות אנרגיה יש מנגנון כיסוי עלויות והשקעות הולם. עוד צוין בדו"ח כי ישנו צפי לגידול בהכנסות החברה, בין היתר בעקבות עדכון התעריפים, אשר אישורו צפוי במהלך שנת 2023.

אלי צוקר. אילן בשור,
אלי צוקר, מנכ"ל בפועל של תשתיות אנרגיה/אילן בשור

כמו כן, החברה עומדת בפני תכנית השקעות רחבה המתבססת על החלטת ממשלה, הכוללת בין היתר חיבור תחנות הכוח הפרטיות בדרום הארץ לרשת הדלק הארצית כגיבוי במקרה של הפסקת ההזרמה של הגז הטבעי וכן פרויקט אחסון מלאי הדלקים של נגה. ביצוע פרויקטים אלו עתיד להרחיב באופן משמעותי את היקף פעילות החברה. השקעות מהותיות אלו חושפות את החברה לסיכוני הקמה הממותנים לאור מורכבות הנדסית נמוכה של הפרויקטים, וכן לאור ניסיונה הרב של החברה בפרויקטים דומים והיסטורית ביצועים חיובית לאורך השנים.

החלטות המדינה בקשר עם פרויקט הרציפות התפקודית וכן בקשר עם פרויקט אחסן מלאי הדלקים של נגה אף מחזקות את הזיקה בין המדינה לבין החברה ואת שילוב האינטרסים בין השתיים. שילוב האינטרסים משתקף, בין השאר, גם בשיתוף הפעולה החיובי בין הרגולטורים והחברה. לאור כך, מידרוג מעריכה את תמיכת המדינה בחברה כגבוהה מאד ואת התלות בין המדינה לחברה כגבוהה, כאשר הערכות אלו מהוות נדבכים משמעותיים בדירוג.

להערכת מידרוג, המגמות בתחום האנרגיה המתחדשת בישראל אינן צפויות לפגוע בהכנסות החברה באופן משמעותי בשנים הקרובות. יתרה מכך, על אף השינויים החלים במשק האנרגיה, בדגש בקשר עם הסבת תחנות כוח ומפעלים לשימוש בגז טבעי, עדיין קיימת חשיבות רבה ליתרות אנרגטיות וגמישות תפעולית במשק, המקבלת משנה תוקף לאור החלטת הממשלה שהתקבלה בקשר עם פרויקט הרציפות התפקודית.

יו"ר דירקטוריון תשתיות אנרגיה, משה קלצ'ין: "הדירוג הגבוה של תשתיות אנרגיה יאפשר לחברה להמשיך את שיתוף הפעולה המוצלח עם המערכת הפיננסית וכן יביא לצמיחת החברה בתחומי האנרגיה השונים."

מנכ"ל בפועל תשתיות אנרגיה, אלי צוקר: "אשרור דירוג החברה על ידי חברת מידרוג משקף את ההערכה לה זוכה החברה ויאפשר את כניסתה של החברה להשקעות באפיקים חדשים בתחום האנרגיה וכן את המשך פעילותה הרציפה בשגרה ובחירום, שחיונית למשק האנרגיה הישראלי ותפקודו הרציף."

  • עוד באותו נושא:
  • תשתיות

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully