וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

למרות הקיצוצים שכבר היו: פייסבוק תפטר עוד אלפי עובדים

עודכן לאחרונה: 7.3.2023 / 9:28

אם מישהו חשב שהצרות של מטא (פייסבוק) תמו עם גל הקיצוצים הנרחב, שכלל פיטורים של מעל ל-10,000 עובדים, הרי שהוא התבדה: בלומברג מדווחת כי עוד אלפים צפויים להיות מפוטרים במסגרת צעדי ההתייעלות שעליהם הכריז מארק צוקרברג

אפליקציות פייסבוק. ShutterStock
הצעד שבמטא מקווים שיקבל "לייק" מבעלי המניות: עוד סבב של "התייעלות"/ShutterStock

במטא (פייסבוק) מלקקים עדיין את פצעי מהלך ההתייעלות הקודם שכלל את פיטוריהם של קרוב ל-11,000 מעובדי החברה, שהיוו כ-13% מהמועסקים בה. אך מי שחשב שבכך תמו מהלכי ההתייעלות עליהם הכריז המייסד והמנכ"ל, מארק צוקרברג, היה כנראה אופטימי.

סוכנות בלומברג מפרסמת כי בכוונת החברה לפטר עוד אלפים, פיטורים שאם אכן יתבצעו, יביאו את מטא לקיצוץ שקרוב ל-20% מכלל המועסקים שהיו בה עד לפני מספר חודשים.

צוקרברג אמנם התריע כבר כי שנת 2023 תעמוד בסימן מהלכים של התייעלות, אבל רבים קיוו שהוא מתייחס בכך לסבב הפיטורים הנרחב שעברה החברה. בלומברג לא נקבה בשם האגפים שמהם ישוחררו המפוטרים החדשים. כן לא ברור עדיין האם גל הפיטורים הבא יכלול גם עובדים ישראלים.

ההערכה היא כי הפיטורים הצפויים הם תולדה ישירה של הדוח הרבעוני האחרון של החברה (הרבעון האחרון של 2022) ממנו עלה כי הוצאות החברה עלו במעל ל-20%, בעוד שהכנסותיה גדלו רק ב-4%.

מארק צוקרברג. רויטרס
ההוצאות גדלו משמעותית, ההכנסות רק במעט. צוקרברג העמיד את 2023 בסימן קיצוצים/רויטרס

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully