וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

המהפכה המשפטית: בנק ישראל מגביר מעקב על העברת כספים לחו"ל

עודכן לאחרונה: 7.3.2023 / 11:28

אם מישהו היה זקוק להוכחה עד כמה חוששים בבנק ישראל מהשלכותיה של המהפכה המשפטית, הוא קיבל אותה היום בדמות דרישה חדשה מהבנקים: לדווח אחת לשבוע על הוצאת כספים לחו"ל, במקום בתדירות של פעם בחודש, כפי שהיה נהוג עד כה

אמיר ירון. יחצ,
עם כל יום שעובר, השטר שהוא מחזיק שווה פחות. פרופ' אמיר ירון, נגיד בנק ישראל/יחצ

בנק ישראל מודאג מאוד מהשלכותיה של המהפכה המשפטית על חוסנה הכלכלי של ישראל. סוכנות הידיעות רויטרס מפרסמת כי הפיקוח על הבנקים בבנק ישראל הורה לבנקים המסחריים לדווח לו על העברות כספים של ישראלים לחו"ל בתדירות של פעם בשבוע, במקום בתדירות של פעם בחודש.

השקל שנחלש מול הדולר וירידות השערים בבורסה בתל אביב נוכח מגמת עליות ברוב הבורסות בעולם, דוחפות את בנק ישראל להדק את ניטור הפעילות הכלכלית בישראל.

אמנם אתמול חוו הבורסה המקומית וכן השקל עדנה לרגע (השקל התחזק ב-2%) אחרי שנשיא המדינה, יצחק הרצוג, פרסם כי "פשרה קרובה מאי פעם", אך ספק אם אפקט רגעי (ובדיעבד ככל הנראה גם מטעה) זה, הוא שיביא לשינוי המגמה, במסגרתה נחלש השקל אל מול הדולר בקרוב ל-10% והגיע לשפל של 3 שנים.

דולר מול שקל. ראובן קסטרו
מהשלכות החשש מפני המהפכה המשפטית: יותר ישראלים ממירים שקלים למט"ח?/ראובן קסטרו

לצעד החריג של בנק ישראל אין משמעות אופרטיבית כלפי מי שמבקשים לפתוח חשבון בנק בחו"ל ולהעביר אליו כספים - ובכל מקרה, החשש הגדול יותר בבנק הוא מעצירה של השקעות זרות בישראל, אולם הוא מלמד על כך שהמגמה שעליה דיווחו ראשי הבנקים הגדולים, בשיחות שקיימו עם הנגיד, פרופ' אמיר ירון ואף עם ראש הממשלה עצמו, לפיה יש קפיצה חדה בהתעניינות ישראלים אמידים בפתיחה של חשבונות בחו"ל, מדאיגה מאוד את הבנק המרכזי והעומד בראשו.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully