וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

חסר פה שליש: כתר עולה בקמפיין ליום האישה עם המסר החסר

עודכן לאחרונה: 8.3.2023 / 10:55

'כתר' שנוהגת לקדם מהלכים להכלת יחס שיווני בהעסקת נשים בישראל, יוצאת בקמפיין "שליש פחות" להעלאת המודעות לשילוב נשים בתעשייה וקוראת לחברות נוספות להצטרף אליה. מנכ"ל החברה מצהיר באמונה: "המאבק לשוויון מגדרי שייך לכולנו, הוא אינו עניין של נשים בלבד"

כתר ליום האישה. קרדיט ערן שמר ושהם סחר,
הקמפיין של כתר ליום האישה: "פחות שליש"/קרדיט ערן שמר ושהם סחר

כתר מקדמת את ערך השוויון המגדרי מתוך האמונה כי הנושא נוגע ומשפיע על כל אחד ואחת מאיתנו.

למרות הישגים משמעותיים בעשורים האחרונים בקידום נשים, בישראל של שנת 2023 הפערים המגדריים בשוק העבודה עודם נפוצים ואף התעצמו בפרמטרים מסוימים. הדבר בא לידי ביטוי בפערי שכר משמעותיים של 30% בין גברים לנשים, בשיעור הנשים הנמוך במשרות בכירות במוקדי קבלת החלטות ובתפקידים שלרוב מזוהים עם עובדים גברים.

אודי שגיא, מנכ"ל כתר ישראל: "המצב הזה חייב להשתנות, גם אצלנו בכתר. המאבק לשוויון אינו עניין של נשים בלבד, הוא מאבק חברתי הנוגע לכל אחד ואחת מאיתנו. זו השנה השלישית שאנו יוצאים במהלך תקשורתי שמטרתו לשים זרקור על פערי השכר במשק, ואנו רואים שינוי, אך לא מהיר דיו".

"אנחנו מקווים שהמהלך הנוכחי של כתר יעודד נשים להצטרף לתעשייה ולדרוש את שמגיע להן, ויביא לכך שחברות נוספות ילכו בעקבותינו ויתחייבו לנושא".

כתר ליום האישה. קרדיט ערן שמר ושהם סחר,
הייתם רוכשים מוצר ומקבלים אותו עם חוסר? הקמפיין של כתר ליום האישה 2023/קרדיט ערן שמר ושהם סחר

"שמתם לב שחסר כאן משהו?"

לפי נתוני מכון ון ליר, הפער המיתולוגי והמדובר של 1/3 בנתוני השכר של גברים מול נשים נותר על כנו.

גם במחקרים הטריים ביותר עולה כי הפער בין נשים לגברים בהכנסה החודשית הממוצעת ברוטו הוא 30% והפער בין נשים לגברים בשכר לשעה הוא 15%, כך שהאי-שוויון בשכר החודשי גבוה פי שניים מהאי-שוויון בשכר לשעה.

שגיא מוסיף כי הפערים המקוממים שאנו רואים ומכירים חוזרים על עצמם, על אף מאמצי העל שנעשים בסקטורים מסוימים על מנת לקדם שוויון: "בכתר, נשים מהוות 47% מתפקידי המטה בחברה, 31% מתוכן בתפקידי ניהול. באזור הייצור מועסקות 27% נשים, לעומת 20% נשים ב-2021 ו-13% ב-2020".

העלייה משנים עברו עדיין אינה מספקת את הנהלת כתר ששואפת להגיע להישגים גבוהים יותר - עד שוויון מלא - ופועלת להובלת שינוי, לא רק במילים וקמפיינים אלא במעשים.

בתוך הפעולות בהם נקטה כתר לקידום נושא השיוויון המגדרי, משיקה החברה קמפיין לקראת יום האישה 2023: "שמתם לב שחסר כאן משהו?" עם כסאות אדומים קטומי רגליים ומשענות. כסאות עם 30% פחות.

את הכיסאות האלו לא ניתן לרכוש, כי הם אינם תקינים. כתר יצרה אותם במיוחד כתזכורת חשובה לפערי השכר וחוסר השוויון המגדרי בישראל. כאשר אנחנו עדיין חיים במציאות בה אשה מרוויחה כשליש פחות משכרו הממוצע של גבר. שליש פחות! וכך שואלת כתר- האם הייתם מסכימים לשבת על כסא שחסר לו שליש? הייתם מסכימים לרכוש מוצר כלשהוא ולקבל שליש פחות?

sheen-shitof

תוצאות מהיום ה-1

הפיתוח המהפכני לטיפולי אנטי אייג'ינג בבית - כעת במבצע מיוחד

בשיתוף נומייר פלוס
אישה עובדת במשרד. ShutterStock
שמים לב שחסר פה שליש? כתר קוראת לחברות בתעשייה לשלב יותר נשים בתפקידי מפתח/ShutterStock

"אדע שהצלחנו ביום שתמונה בכתר מנכ"לית"

הכיסאות שיוצרו למהלך נצבעו אדום, הצבע המזוהה עם מספר מאבקים מגדריים בהם המאבק באלימות נגד נשים. החלק החסר בכיסאות משקף את מה שקורה כאשר פערי השכר פוגשים את המציאות בה נשים מקבלות שליש פחות.

מלבד מהלכים תקשורתיים כתר פועלת ליישום מהלך פורץ דרך עליו הכריזה ביום האישה הבינלאומי שנת 2021, כאשר התחייבה לקדם נשים בחברה ובתעשייה הישראלית באמצעות העדפה מתקנת לגיוס נשים - בכל משרה פתוחה, מתפקידי שטח ועד תפקידי ניהול בכירים, והשוואת שכר באופן יזום לשכר הממוצע אותו מרוויחים גברים בתפקיד מקביל, לצד תיקוני שכר רטרואקטיביים.

בנוסף, פועלת כתר לביצוע הכשרות לעובדות בכתר על מנת שיוכלו לממש ולהגשים קריירה מקצועית בלתי מתפשרת ולפרוץ את תקרת הזכוכית במשרות שהיו מזוהות עד כה עם גברים דוגמת: מלגזנות, ניהול מפעלים, ניהול ייצור בכיר, ניהול קוי יצור בתעשייה ועוד. כתר אף נוהגת להאיר את מפעליה בצבע אדום ביום המאבק הבינלאומי באלימות כלפי נשים ולהביא לתודעה מאבקים מגדריים נוספים. מהלכים אלו תורמים בעקביות להעלאת אחוז הנשים במשרות יצור, ניהול וניהול בכיר.

שגיא מסכם כי :"אדע שהצלחנו ביום שתמונה בכתר מנכ"לית".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully