וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

שקוף שזו אלימות: רשת 'המשביר' מעלה מודעות לאלימות כלכלית

עודכן לאחרונה: 7.3.2023 / 23:19

מנתונים של עמותת 'רוח נשית' עולה כי 800 אלף נשים בישראל מוגדרות נפגעות אלימות וכ-100% מבנות הזוג שסובלות מאלימות פיזית מתמודדות גם עם אלימות כלכלית. לרגל יום האישה הבינלאומי 'המשביר' משיקה מהלך חברתי להעלאת המודעות לתופעה זו. במהלך הושקעו כחצי מיליון שקל

מהלך יום האישה במשביר בשיתוף עם עמותת רוח נשית. יח"צ,
קמפיין של 'המשביר' להעלאת המודעות לאלימות כלכלית נגד נשים/יח"צ

רשת המשביר יוצאת בפעם השלישית במהלך חברתי רחב לרגל יום האישה הבינלאומי, במסגרת היא תתמקד בנושא האלימות הכלכלית ותשתף פעולה עם עמותת 'רוח נשית', הפועלת לקידום עצמאות כלכלית לנשים נפגעות אלימות.

מהנתונים שמחזיקה עמותת 'רוח נשית' ניראה כי 800 אלף נשים בישראל נפגעות אלימות וכמעט כל הנשים שמתמודדות עם אלימות פיזית במסגרת הזוגית, מתמודדות בנוסף, עם אלימות כלכלית, כאשר הסנקציה, האיום וההפחדה של בן או בת הזוג נעשים באמצעות כסף ומשאבים.

בניגוד לאלימות פיזית אין חוק כנגד אלימות כלכלית מה שהופך אותה לשקופה - אין לה קול, אך היא פוגעות בנשים רבות מכל חלקי האוכלוסייה והמעמדות הסוציו אקונומיים. כעת, רשת 'המשביר' שמפגינה אחריות ומחויבות כלפי סוגיות חברתיות שמצריכות התערבות, משיקה מהלך להעלאת המודעות לתופעה, במטרה לצמצם את היקפיה.

קמפיין של 'המשביר' לרגל יום האישה להעלאת המודעות לאלימות כלכלית

הבגדים נותרים בתא ההלבשה

הקמפיין של רשת המשביר יעלה בערוצי הטלוויזיה, ברשתות החברתיות ובדיגיטל, והוא יציג את המציאות בה חיות אלפי נשים בישראל.

בסרטון, נראית בחורה צעירה שיוצאת מתא מדידה לבושה במערכת לבוש שלמה, מביטה על עצמה במראה ומרוצה ממה שהיא רואה. הבחורה מצלמת את עצמה מול המראה ומתחילה לכתוב בהתרגשות לבן זוגה. הבחורה המאושרת משתפת אותו ושואלת אם הלבוש מתאים לה. הוא בכעס שואל איפה היא, כמה זה עולה ומבקש שתגיע מיד הביתה. בתמונת הסיום רואים רק את הבגדים שרצתה האישה לרכוש, נותרים תלויים בתא ההלבשה.

מטרת הסרטון להעביר את המסר - אלימות כלכלית היא אלימות ומאחוריה, בדומה לסוגי אלימות אחרים, עומד הרצון והצורך בכח ושליטה של הצד השני.

sheen-shitof

פתרון עוצמתי לכאב

טכנולוגיה מהפכנית לטיפול בכאבים אושרה ע"י ה-FDA לשימוש ביתי

בשיתוף Solio
מהלך לרגל יום האישה ברשת 'המשביר'. יח"צ,
מהלך יום האישה במשביר בשיתוף עם עמותת רוח נשית, שקיות עם הפניה למידע ברשת/יח"צ

התופעה פוגעת בנשים מכל שכבות האוכלוסייה

במסגרת שיתוף הפעולה עם עמותת "רוח נשית", קופאיות הרשת יעברו הדרכה לזיהוי סימני אלימות כלכלית ומתן כלים להפנות נשים לעזרה חיצונית, כשבמהלך משלים שקיות הרשת יעלו את המודעות לתופעה.

במשך שבוע שלם כל מי שתקנה במשביר תוכל לבחור שקית ייחודית, עליה כתובות שאלות שתשובותיהן עשויות לרמוז על אלימות כלכלית. בתוך השקית תהיה הפניה לאתר של עמותת "רוח נשית", הפועלת למען עצמאות כלכלית לנשים נפגעות אלימות.

בנוסף, יקיים המשביר פעילות רשת עם נבחרת משפיעניות הכוללת את: אנה אהרונוב, גל רובין, דנה קובלסקי פאולה רוזנברג ורוני שיינקמן, שבמהלך מתוחכם יסיעו לזהות נורות אדומות לאלימות כלכלית, להעלות את הנושא לשיח ולעודד פניה לקבלת מידע נוסף וסיוע.

גלית פלח, סמנכ"ל סחר אופנה במשביר: "רשת המשביר גאה לצאת למהלך מודעות נוסף לרגל יום האישה הבינלאומי, ולקדם שיח בנושא חשוב כמו אלימות כלכלית, יחד עם עמותת רוח נשית. 88% מעובדי רשת המשביר הן נשים, מתוכן 55% בתפקידי הנהלה, ולכן גם השנה החלטנו לא לעמוד מהצד ולתרום את חלקינו כדי לחשוף את תופעת האלימות הכלכלית, שלצערנו פוגעת בנשים מכל שכבות האוכלוסייה יום יום, שעה שעה".

מתוך סרטון של המשביר לרגל יום האישה - להעלאת המודעות לאלימות כלכלית. יח"צ,
מתוך סרטון של המשביר לרגל יום האישה - להעלאת המודעות לאלימות כלכלית/יח"צ

"את הסימנים הכחולים רואים בחשבון הבנק"

תמר שוורץ, מנכ"לית עמותת רוח נשית, "אלימות כלכלית אמנם לא נראית לעין אבל היא כואבת, כי היא זו שמשאירה נשים בתוך מערכות יחסים אלימות. את הסימנים הכחולים שלה רואים בחשבון הבנק ובחייהן של הנפגעות" אומרת תמר שוורץ, מנכ"לית עמותת רוח נשית. "אנחנו בעמותת רוח נשית מלוות נשים שיצאו ממעגל האלימות ונותנות להן חכות ולא דגים. אנחנו מלמדות אותן להתנהל כלכלית ולנהל עצמן כדי שלא יחזרו למעגל האלימות".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully