וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

צועדים בחכמה להקמת משפחה

בשיתוף לאומי

עודכן לאחרונה: 14.3.2023 / 13:55

הקמת משפחה היא התהליך המרגש ביותר והמשמעותי ביותר שאנחנו מבצעים בחיים שלנו, אך בד בבד גם היקר ביותר והמורכב ביותר, גם בהיבט הכלכלי. בשביל להקל על התהליך הזה, כדאי להכיר כמה וכמה צעדים כלכליים שמסייעים משמעותית בטווח הקרוב ובטווח הרחוק

מחשבון על רקע שטרות של כסף, בית. pixabay,
מחשבון על רקע שטרות של כסף, בית/pixabay

המציאות הכלכלית בישראל היא מורכבת למדי בפני עצמה, גם כשאנחנו מפרנסים את עצמנו באופן עיקרי ואין לנו אחריות על עוד מספר אנשים. עם הזמן, החיים מתקדמים ואנחנו פוגשים את האנשים שאיתם אנחנו מבלים את שארית חיינו, ומתחילים לעשות את הצעדים המשמעותיים להקמת משפחה. זהו התהליך המרגש והמשמעותי ביותר בחיים של כל אחד ואחת מאיתנו, והריגוש ממנו לא פוחת גם כשאנחנו מבינים עד כמה מדובר בהתחייבות כלכלית עצומה. ואכן, אין הוצאה גדולה יותר מילדים, וברגע שבו אנחנו מפרנסים גם של אנשים נוספים, אנחנו מבינים עד כמה מדובר באתגר עצום. אז מהם הצעדים הכלכליים שניתן לעשות בשביל להקים משפחה בצורה חכמה? זו בדיוק השאלה שעליה אנחנו מנסים לענות.

קודם כל - תמיד להשתדל לחסוך

הורים צעירים עשויים לגחך על עצם האמירה שאפשר לחסוך כסף עם משפחה צעירה. לכן, חשוב להקפיד לחסוך כסף עוד בשלבים המוקדמים יותר - ברגע בו אתם מבינים שאתם מעוניינים בהקמת משפחה. יתרה מזאת, גם כשכבר יש ילדים צריך לבצע מאמץ מרוכז לחסוך כסף ולעבוד עם טבלת הוצאות והכנסות מסודרת, שבה תוכלו לראות כמה כסף אתם מוציאים וכמה כסף אתם יכולים לשים בצד. לרוב, סדר וארגון הם המפתחות לחיסכון אפקטיבי של כסף. בנוסף, שווה להשתמש בכלים כמו קופות חיסכון, קופות גמל וקרנות השתלמות - ברגע שבו אתם מחזיקים אפיק חיסכון סולידי שכזה, התועלת שתוכלו להפיק ממנו שנים קדימה היא עצומה, בדיוק כשתזדקקו לחיסכון הזה.

איפה גרים, ומה עושים עם המשכנתא?

משכנתא היא ההוצאה החודשית הגדולה ביותר של משפחות צעירות, וכך ככל הנראה יהיה גם אצלכם. עם זאת, בהחלט תוכלו לקחת משכנתא שמתאימה לכם ושמהווה השקעה חכמה עבור המשפחה שלכם. חשוב לבחון את האפשרויות בצורה רחבה ככל הניתן, לא רק מבחינת הבית שבו תרצו לגור, אלא גם מבחינת אפיק המשכנתא שבו תבחרו. חשוב לעבוד עם יועץ משכנתאות מקצועי, ולחשב כל צעד באמצעות מחשבון משכנתא אמין - כך תוכלו למצוא את ההלוואה שתתאים לצרכים הכלכליים שלכם בצורה אופטימלית. מלבד זאת, תמיד כדאי לגור בקרבת ההורים, פשוט בשביל לחסוך בעלויות הבייביסיטר.

להשקיע בחוכמה, ולהרוויח בטווח הארוך

השקעות הן דבר מורכב עבור משפחה צעירה, שאין לה הרבה כסף נזיל בהכרח. עם זאת, תיק השקעות קטן-בינוני שמתוחזק בחוכמה ושמניב רווח סולידי לאורך שנים, הוא השקעה חכמה מאין כמותה עבור המשפחה הצעירה. הקמה של תיק כזה לא בהכרח דורשת השקעה ראשונית עצומה. אם

אתם מצליחים לחסוך סכום נחמד לאחר לקיחת המשכנתא, בהחלט שווה לבחון אפשרויות סולידיות ובטוחות של השקעה, ולקצור את פירותיהן לאורך שנים רבות אחר כך, עבורכם ועבור משפחתכם.

הקמת משפחה היא לא תהליך שעושים באימפולסיביות

משפחה היא המחויבות הגדולה בחיינו, ולכן הקמת משפחה היא תהליך שצריך לעשות בצורה מתוכננת וחכמה ובוודאי שלא בחוסר אחריות. ההיבט העיקרי בו תכנון מוקדם הוא חשוב הוא ההיבט הכלכלי, ועם הצעדים שאותם פירטנו בהחלט ניתן לצעוד בחוכמה לעבר הקמת המשפחה, ולהיות ערוכים לכך מבחינה כלכלית.

כתבה זו אינה מהווה הצעה או התחייבות למתן הלוואה. אישור כל הלוואה, סכומה ותנאיה נתונים לשיקול דעתו הבלעדי של הבנק. אי עמידה בפירעון ההלוואה עלול לגרור חיוב בריבית פיגורים והליכי הוצאה לפועל

בשיתוף לאומי

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully