וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

יום האישה: מי שלא רוצה נשים בסייבר, יפגוש אותן בדארקנט

עודכן לאחרונה: 8.3.2023 / 10:34

יום האישה 2023: מחקר של חברת הסייבר העולמית Trend-Micro מצא כי 30% מההאקרים בדארקנט הן למעשה האקריות. "אם הגנת הסייבר תמשיך להתעלם מנשים - הן יעברו לפשיעה". מהמחקר עולה כי בעוד ענף הסייבר מקפח נשים, דווקא בין ההאקרים הן זוכות לכבוד על סמך כישוריהן בלבד

עובדת בהייטק. ShutterStock
מי שלא יעניק שוויון הזדמנויות מלא לנשים בחברות הסייבר ההגנתי, עוד ימצא אותן בדארקנט/ShutterStock

יום האישה הגיע ואיתו גם מחקר מכיוון מפתיע: חוקרי טרנד מיקרו העולמית מצאו כי לפחות 30% ממשתמשי הפורומים לעברייני הסייבר הן נשים. מסתבר שתקרת הזכוכית שנפרצת בעולם הסייבר הגברי יחסית, מגיעה גם מהכיוון ההתקפי ולא רק מתחומי האבטחה וההגנה.

המחקר ניסה לבדוק היכן נמצאות מהנדסות אבטחת מידע מוכשרות שמחפשות עבודה, ומצא נתונים מרתקים אודות שוויון מגדרי בעולם הפשע המקוון ובדארקנט.

טרנד מיקרו בדקה חמישה פורומים אינטרנטיים של פשעי סייבר באנגלית - Sinister ,Cracked ,Breached ,Hackforums ו-Raidforum, וחמישה אתרים נוספים ברוסית - XSS ,Exploit ,Vavilon ,BHF ו-WWH-Club. באמצעי ניטור טכנולוגיים, וגם קצת באמצעות היגיון בריא, הצליחו החוקרים להתעלות על הקושי בזיהוי מגדרי שיש בפורומים בהם רוב המשתמשים אנונימיים.

משרד עובדי הייטק. ShutterStock
בחברות הסייבר אולי שמים לב יותר לקשרים, אבל דווקא בעולם הפשע - לכישורים/ShutterStock

הפושעים יודעים להעריך כישורים

באמצעות ניתוח של התכנים באתרים מצאו כי אין הבדל רב בין השפות: באלו שבשפה האנגלית כ-40% הן נשים ובאלו שברוסית מדובר על 42.6% מהם. לאישוש הנתונים הם ציינו שבפורומים דומים, בנושאי פיתוח ותכנות, רק 12% מהמשתתפים היו נשים - נתון המייצג את המציאות הבלתי שוויונית בתחום בצורה מהימנה.

החוקרים טוענים כי אנו נוטים לשייך באופן די מידי את פושעי הסייבר כגברים, אך בניתוח נתוני המחקר עולה כי מחתרת פושעי הסייבר יותר נוטה לשפוט על פי כישורים לעומת קהילות המקצוענים והמתמחים בהגנת סייבר. המפתחים והמפתחות בעולם הפשע המקוון מוערכים בשל כישוריהם וניסיונם בכל הקשור לניהול עסקים ברשת האפלה.

המסקנה השנייה, והחמורה יותר של החוקרים: "אם עולם ה-IT בכללו, ובתוכו עולם אבטחת המידע והגנת הסייבר, מתעלם מנשות אבטחה מוסמכות ומוכשרות, לא משקיע מספיק מאמצים בגיוס שלהן ולאחר מכן בקידומן בתוך הארגונים, ומפלה אותן אך ורק על בסיס מגדר - אל לו להתפלא אם הן יגיעו למגרש המשחקים של איומי הסייבר וההגנה מפניהם לא בהכרח במובן החיובי".

sheen-shitof

עם הנחה בלעדית

השיער נושר? מכשיר הפלא האמריקאי ישים לזה סוף במהירות

בשיתוף HairMax
רויטל אוחיון, מנכ"לית טרנד מיקרו בישראל. Shai Hansav,
רויטל אוחיון, מנכ"לית טרנד מיקרו בישראל/Shai Hansav

מאחורי המחקר

טרנד מיקרו היא חברת סייבר שבארץ ובעולם שמה לה לדגל את נושא השוויון המגדרי וקידום נשים. מי שעומדת בראש טרנד מיקרו בישראל היא המנכ"לית רויטל אוחיון, שצמחה בחברה מראשיתה בישראל. את טרנד מיקרו העולמית מובילה המנכ"לית היפנית אווה צ'ן, שנחשבת לאחת הבכירות והמקורבות לממשל היפני.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully